Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 470
    Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Nei, musikken står i stor grad i hovedsetet for min del.
    Faktisk lite referanseopptak som blir brukt.
    Man kan også lytte seg ihjel
    Enig!
    Jeg bygger anlegget mitt rundt den musikken jeg liker,...og den er ofte langtfra perfekt i lyden. Derfor har jeg stor glede av lyden fra gode rørforsterkere.
    Er ikke så opptatt om det er 100% nøytralt heller,bare det får meg til å fokusere på musikken.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mingda MC34AB kan trygt anbefales. Har brukt et par dager nå på å sammenligne med Copland CSA29 som jeg har fra før. På lave volum er det en fryd å høre på Mingda'en, og den spiller mere engasjerende enn CSA29. Copland spiller mere oppløst, og har bedre kontroll når jeg drar på, men Mingda har mere av den varme go'lyden jeg liker. (Så nei det er nok ikke bedre enn alle forsterkere jeg har lest om opp til 1000000 )
    Mingda'en står med rørene som fulgte med foreløpig, regner med å få testet litt med forskjellige rør her i helgen.
    Copland forsterkeren er forøvrig satt til salgs.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Mingda MC34AB kan trygt anbefales. Har brukt et par dager nå på å sammenligne med Copland CSA29 som jeg har fra før. På lave volum er det en fryd å høre på Mingda'en, og den spiller mere engasjerende enn CSA29. Copland spiller mere oppløst, og har bedre kontroll når jeg drar på, men Mingda har mere av den varme go'lyden jeg liker. (Så nei det er nok ikke bedre enn alle forsterkere jeg har lest om opp til 1000000 )
    Mingda'en står med rørene som fulgte med foreløpig, regner med å få testet litt med forskjellige rør her i helgen.
    Copland forsterkeren er forøvrig satt til salgs.
    Vil tru du får eit bra løft ved å prøve god rør. Fra MAs erfaringer er det eit bra løft, så trur det sikkert funker her og. :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste ukene blir "spennende", fordi jeg nå har importert en MA. Samtidig har jeg kjøpt en splitt ny Copland CTA-405, og begge er på vei til min lille hule.

Utifra alle solemerker (les; påstander) skal MA banke alle andre rørforsterkere under 50.000 kroner. Siden CTA-405 koster kun 30.000 så bør jo den matchen være enkel for MA.

Derfor vil jeg i løpet av 3 uker poste en test som tar utgangspunkt i følgende nullhypoteste og alternaitv hypotese:

H0: MA spiller bedre, eller lik, CTA-405
    H1: MA spiller dårligere enn CTA-405

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Neste ukene blir "spennende", fordi jeg nå har importert en MA. Samtidig har jeg kjøpt en splitt ny Copland CTA-405, og begge er på vei til min lille hule.

Utifra alle solemerker (les; påstander) skal MA banke alle andre rørforsterkere under 50.000 kroner. Siden CTA-405 koster kun 30.000 så bør jo den matchen være enkel for MA.

Derfor vil jeg i løpet av 3 uker poste en test som tar utgangspunkt i følgende nullhypoteste og alternaitv hypotese:

Da må du ivertfall skifte rør i den, ellers går det sikkert ikke
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Da må du ivertfall skifte rør i den, ellers går det sikkert ikke
    Vil det da si at din er en umodifisert versjon med originalrør?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja etter min mening så er copland flere hakk bedre enn ma men blir spennende og høre hva du mener

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir spennende å høre dine erfaringer. Vet du hvilke rørfabrikater som sitter i Copland?

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min csa29 sitter det Sovtek rør (6922)
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Vil det da si at din er en umodifisert versjon med originalrør?
    Helt ærlig, prøvde eg den ikke med orginal røra som følgte med. :-D
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

At MA skal banke alle andre forsterkere under 50.000 har ivertfall ikke eg lest. Men noe om at den er like god som andre opp til 50.000 og da snakker vi en enorm forskjell i påstander. Så slutt å lyg.
    Ellers så kommer det vel an på smak og behag uansett. Selv syns eg den er knallgod til prisen og mot transistorer opp til 60.000 slår den dei fleste.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ja etter min mening så er copland flere hakk bedre enn ma men blir spennende og høre hva du mener
    Du burde vel lyttet til den nye 2010 modellen for den vil du nok like bedre. + den er kraftigere.
    Høyttalere:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde vel lyttet til den nye 2010 modellen for den vil du nok like bedre. + den er kraftigere.
    hehe den jeg hadde hjemme blodtrimmet i følge ma guru kjellb himselv...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At MA skal banke alle andre forsterkere under 50.000 har ivertfall ikke eg lest. Men noe om at den er like god som andre opp til 50.000 og da snakker vi en enorm forskjell i påstander. Så slutt å lyg.
    Ellers så kommer det vel an på smak og behag uansett. Selv syns eg den er knallgod til prisen og mot transistorer opp til 60.000 slår den dei fleste.
    :lol:

Måtte bare sitere dette for morro skyld. Slutt å lyg. :lol: Priceless. :lol:

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv syns eg den er knallgod til prisen og mot transistorer opp til 60.000 slår den dei fleste.
    Og vi nevner i fleng forsterkere du har hørt i 60.000 kroners klassen ?
    Gjerne da på det oppsettet du har hjemme. Eller snakker vi messer, forskjellige matcher osv. ?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Og vi nevner i fleng forsterkere du har hørt i 60.000 kroners klassen ?
    Gjerne da på det oppsettet du har hjemme. Eller snakker vi messer, forskjellige matcher osv. ?
    Vi snakker da ikke hjemme, men på diverse butikker med lydrom og på utstyr som Hegel,Mcintosh, electrocompaniet, Classe osv..
    Hjemme kan vi ikke nevne i fleng, men noen få som f.eks EC monoblokker, Classe.
    Knall bra dette men etter å ha fått denne (for noen, bannlyste) MAen i hus så er da berre å erkjenne at den spiller bedre..mer ekte, mer detaljer, bedre mikrodynamikk osv.. Hegel har detaljer i fleng da.. og er en av mine favoritter i transistor verden :smile: Ellers liker eg Electrocompaniet, men kan av og til vere mindre bra på enkelte høytalere, ved å bruke deres egen cd-spiller, mulig det blir for mye varmt. En liten favoritt der er Electrocompaniet cd-spiller og Hegel forsterker, som på f.eks MA høytalere er veldig bra. :smile:
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe den jeg hadde hjemme blodtrimmet i følge ma guru kjellb himselv...
    Den nye 2010?? Med Telefunken diamond i mitten og beste GE 5814A ytterst?
    Syns du da? Og prøv å vere helt ærlig og ikke lag større forskjeller en da er til andre forsterkere og omvendt.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:-D

For enkelte som liker denne lydsignaturen vil Ma banke hva som helst. De låter jo vintage med det beste fra nyere tid. Andre vil ikke like denne Ma og synes kansje at noen andre er mye bedre. Synes mine små krakker låter bedre enn høytalere opp til 100lapper jeg. De kostet 3500kr ferdig oppgradert og er fra 80 talllet.

Høre Sugden 21A Lovemusikk.

Mvh Roar

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Advarsel OT !!
    Men jeg må bare si at det er en fornøyelse å se faguttrykk brukt på riktige måte i dette forumet. Totalt unødvendig, men jækla tøft :-D

Om du vil høre på skikkelig rør, må du bare ta turen innom Tiger, da kan du få høre på Ayon. Slutt å tulle me slike "annenrangs" varer fra øst for ekvator land.
    Obs, har noen sett brannfakkelen og kannen med bensin jeg nettopp mistet
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye 2010?? Med Telefunken diamond i mitten og beste GE 5814A ytterst?
    Syns du da? Og prøv å vere helt ærlig og ikke lag større forskjeller en da er til andre forsterkere og omvendt.
    Ta dette i MA tråden da. Kom heller med alternativer til denne hvis du skal være med å bidra her.

Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •