Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 24 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 470
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Nei, glei ikkje inn..
    Eg har ALDRIG sakt den er verdens beste, men brukte et eksepel om at eg tester over kortere tid, f.eks var MA7000 dårligere (grøtete) en MA som eg har selv.
    Men det gikk jo ikkje..hadde eg sakt omvendt så hadde vel alt vert ok?
    Absolutt ikke. Etter min erfaring vil et produkt uansett pris fungere dårlig i et oppsett om det ikke matcher resten av kjeden. Spiller ingen rolle om det heter MC, MA eller Ayon for den saks skyld

Eg er åpent for alt! Vil ha det som låter mest "ekte" men er ikke villig å betale 60.000 for en forsterker som i mine ører er dårligere en min nye og gamle MA (tenker da ikke på watten, men lyden)
    Og du tolker ting, som du selv vil, for det som kjem ut fra din munn er jo totalt feil.
    Mulig eg har en elendig måte å fortelle på, det kan hende, men matching teller, men ikke såååå mye, men først å fremst, må utstyret vere bra. Skjønner no?
    Ikke egentlig. Hva er isåfall bra om en forsterker ikke fungerer så godt. Kilde, pre, forsterker eller høyttalere? Det er jo her matcingen har alt å si. Avgjørelsen din der er da at den ene forsterkeren er dåligere enn den andre, mens sannheten nok er at i tilfelle du refererer til matchet MA ditt oppsett bedre enn MA7000. Ingenting rart med det. I et annet oppsett kan disse forsterkerene slå ut motsatt

BEF, Flageborg, RoKo og jeg var på Stockholmsmessa forrige helg. I messetråden ble vi spurt om å rangere topp 3 blandt anleggene, og vi kom opp med forskjellige svar. Anleggene var de samme, men vi så likevel etter forskjellige ting når vi lyttet til dem. Hva var dårlig og bra. Hvem har rett eller feil? Det var det jeg ikke forsto med vitne utsagnet ditt

Forøvrig har jeg ikke sagt at du har kalt den verdens beste.........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Absolutt ikke. Etter min erfaring vil et produkt uansett pris fungere dårlig i et oppsett om det ikke matcher resten av kjeden. Spiller ingen rolle om det heter MC, MA eller Ayon for den saks skyld

Ikke egentlig. Hva er isåfall bra om en forsterker ikke fungerer så godt. Kilde, pre, forsterker eller høyttalere? Det er jo her matcingen har alt å si. Avgjørelsen din der er da at den ene forsterkeren er dåligere enn den andre, mens sannheten nok er at i tilfelle du refererer til matchet MA ditt oppsett bedre enn MA7000. Ingenting rart med det. I et annet oppsett kan disse forsterkerene slå ut motsatt

BEF, Flageborg, RoKo og jeg var på Stockholmsmessa forrige helg. I messetråden ble vi spurt om å rangere topp 3 blandt anleggene, og vi kom opp med forskjellige svar. Anleggene var de samme, men vi så likevel etter forskjellige ting når vi lyttet til dem. Hva var dårlig og bra. Hvem har rett eller feil? Det var det jeg ikke forsto med vitne utsagnet ditt

Forøvrig har jeg ikke sagt at du har kalt den verdens beste.........
    Nei, alle har forskjellig smak. Og godt er vel det ellers kunne vi ikke sitte her og diskutere 8)
    Hadde vel blitt kjedelig å berre sitte å rose produkta vi hadde

Eg bør vel si klarer at på mine høytalere er MA bedre en MC MA7000 og sikkert som du seier omvendt på noen andre høytalere.
    Ellers så går det igjen hos meg forskjellen på "ekte" lyd kontra generelt transistor lyd. Dette er noe eg ikke var klar over før eg fikk lytte til første MA/rørforsterker. Ikkje det, eg var og da på jakt etter mest mulig "ekte" lyd.
    Ec f.eks låt dårligere på MA høytalere enn Hegel, eller der og blir vel det med smaksak inn i bildet. EC er jo som MC mer varmere og Hegel er "kaldere" men med tetaljer som imponerer. Så vil jo alltid vere en smaksak også, det er klart + matching.
    Men blir bare så oppgitt over at en føler en blir stemlet for at en sier ting rett ut og det bør en ikke gjøre når det er snakk om slike ting som Classe,McIntosh og Electrocompaniet osv. Da bortforklares det med matching og slike ting.
    I mitt syn, bør og en forsterker spille flott på ALLE høytalere en serverer den, (tenker ikke da på watt) vis den virkelig er god. Kanskje finnes ikke den enda?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja broren min og er glad i det og hehe ;-)

Seff er det greit hva folk liker.
    Transistor kan og lyde godt så..men fårløbig er rør beste eg har hørt.
    Ja eg må få hørt dette merket ditt, har litt tru på det utfra tynne ting som å se på spesifik og prusert i mang en år i motsettning til MA f.eks uten at det betyr noe da. Ser litt likt ut som en MA.
    Veit du om en kan få høre noe slikt i Bergen eller derom kring?
    Koster det ca?
    Platespiller skal eg ha ja :razz: og ellers Vienna høytalere til sommeren. :-P
    Det er så deilig å høre acoustic musikk som lyder som at du sitter ved siden av folka som spiller, nei det er kos med stor S :razz:
    Trur ikke det er mange her til lands som har Luxman rør. Jeg ga 12 lapper for min brukt her i Norge. Den har en meget god riaa og den har tonekontroller. Bygd som en tanks. Samme gjelder platespillerne til Luxman,bare noe av det beste fra de der i gården også. Mye skryt ble vel dette. :???:

Når det gjelder platespiller få deg en Thorens 150,dette er mamman til alle gode spillere. Ikke at den er den beste,men til prisen en må betale er den en ener. Shure er førstevalg på denne. Den har en spesiell sound denne spilleren.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1
    Trur ikke det er mange her til lands som har Luxman rør. Jeg ga 12 lapper for min brukt her i Norge. Den har en meget god riaa og den har tonekontroller. Bygd som en tanks. Samme gjelder platespillerne til Luxman,bare noe av det beste fra de der i gården også. Mye skryt ble vel dette. :???:

Når det gjelder platespiller få deg en Thorens 150,dette er mamman til alle gode spillere. Ikke at den er den beste,men til prisen en må betale er den en ener. Shure er førstevalg på denne. Den har en spesiell sound denne spilleren.

Mvh Roar
    er den bra fortener den skryt, sånn er det :-D

Den platespilleren skal eg prøve å få tak i ja, er blitt anbefalt den av andre også. Så jepp tusen takk, du er vektskålen til at eg skal prøve å få tak i denne 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den platespilleren skal eg prøve å få tak i ja, er blitt anbefalt den av andre også. Så jepp tusen takk, du er vektskålen til at eg skal prøve å få tak i denne 8)

Men for å dra oss inn igjen på tråden her..

Alternativ til MA?
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for å dra oss inn igjen på tråden her..

Alternativ til MA?
    Haha. Her raljerer du i vei milevis fra topic i god MA-fanatiker stil, men så er du faktisk klar over hvilken tråd du er innpå. You made my day

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du sier du aldri har sagt den er verdens beste, problemer er jo at det er det du sier gang etter gang. Det er vi andre som er kastet ut av diverse diskusjoner som faktisk aldri har sagt noe i nærheten.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eg bør vel si klarer at på mine høytalere er MA bedre en MC MA7000 og sikkert som du seier omvendt på noen andre høytalere.
    Vedlegg 62229
    Ble den "broen" som er på baksiden som er merka med en rød firkant bytta ut?
    Denne er en billig metallbøyle som Fidelity tilfeldigvis bytta ut like før de kvitta seg med forsterkeren. Ettersom jeg forsto det ble det en "ny" forsterker, og låt atskellig varmere enn før.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Vedlegg 62229
    Ble den "broen" som er på baksiden som er merka med en rød firkant bytta ut?
    Denne er en billig metallbøyle som Fidelity tilfeldigvis bytta ut like før de kvitta seg med forsterkeren. Ettersom jeg forsto det ble det en "ny" forsterker, og låt atskellig varmere enn før.
    Nei, det vet eg ikke. Viste eller ikkje tenkt på den i da heile. Kan godt vere det du sier der ja..
    Høyttalere:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det vet eg ikke. Viste eller ikkje tenkt på den i da heile. Kan godt vere det du sier der ja..
    Ja var visst ikke bare det, men lyden ble også en smule mere oppløst.
    De gikk i akkurat samme fella som bla NAD som har fått mye pepper hos endel anmeldere fordi de ikke ville bruke feks. en forgylt kobber variant.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja var visst ikke bare det, men lyden ble også en smule mere oppløst.
    De gikk i akkurat samme fella som bla NAD som har fått mye pepper hos endel anmeldere fordi de ikke ville bruke feks. en forgylt kobber variant.
    Ja da skal du se der feilen ligger.. måtte jo vere noe, for den skal jo vere svinbra. :-D
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter forsatt på gode alternativer i samme prisklasse eller under 50.000

Men da må det og spille like godt eller bedre.
    Høyttalere:

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter forsatt på gode alternativer i samme prisklasse eller under 50.000

Hvorfor det? Er ikke du fornøyd, da?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så de alternativene som allerede er nevnt tidligere i tråden har du allerede avskrevet som ubrukelige ? Hvor mange alternativer trenger du ?
    Vil tørre å påstå du fremstå som veldig useriøs med postingen din. (eller et vellykket troll)
    Du har vel tidligere uttalt at alternativene må være til salgs i Bergen for at du skal gidde å lytte til de. (Post 274)
    Men siden du er mere opptatt av å hamre løs på tastaturet enn å lese hva andre skriver, kan vi ta en oppsummering av alternativene som er nevnt :
    YS-AUDIO
    Cayin A88/A60
    Copland CTA 405/501
    Audio Innvoations 500
    Xindak MT-3/V30
    MAE SET-1 (Byggesett)
    Almarro A318B
    Leben CS-200
    Doge Audio 6130R
    Yarland FV-34/M34
    Ayon Spirit/Triton
    Bewitch 1812
    Meixing MingDa MC34 A/B/AB
    VTL ST-85
    T-2 Neuhauslabs

Men dette er vel ikke nok ?
    Jeg kan ikke forstå hvorfor du er så opptatt av å finne alternativer til MA, når du er så fornøyd som du er, eller dvs. jeg regner med du er godt fornøyd siden du gidder å bruke så mye tid på fortelle oss andre hvor god den er.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La han holde på. Misjonen var jo å finne alternativer for folk som var intressert i skikkelige rørforsterkere og som kanskje har litt mer budsjett for å kjøpe noe bedre enn en oppskrytt kinadings eller hva den har blitt beskrevet som.

Dette har vi jo fått mange gode eksempler på og det finnes jo en haug til. Ikke minst på brukten både her, finn og hifisentralen.

Så la de holde på sin glimrende forsterker

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Hvor mange alternativer trenger du ?
    Og vi kan vel også føye til:
    Melody
    Mystere
    Luxman
    AudioSpace
    Trafomatic
    Dynaco
    Consonace

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minge'n min er endelig frigitt av skat, så fikk den på døren nå.
    Dobbel emballasje, hvite hansker osv. så kvalitetsintrykket er det ingenting å si på foreløpig.Sertifikat fra fabrikken fulgte også med. Den er ganske iskald, så vil gi den noen timer, mens jeg prøver å sage hull i stereobenken.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Og vi kan vel også føye til:
    Melody
    Mystere
    Luxman
    AudioSpace
    Trafomatic
    Dynaco
    Consonace
    Audio Note OTO
    Cary
    Primaluna
    osv...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Hvorfor det? Er ikke du fornøyd, da?
    På en måte, men kunne tenkte meg enda mer "transistor" i bassen, med det mener eg raskere bass når den skal. F.eks i et slag med trommestikka skal det vere like raskt og føler rørforsterkeren ikke er rask nok i bassen. Men skal teste andre høytalere på den så kan vel ikke vere 100% sikker før det. Ellers er den veldig god ja. Men er veldig kresen så alt skal stemme. Skal kjøpe Vienna i sommer så mulig det blir bedre, men må testes først. Dei spilte flott på rimeligere Rotel så håper.
    Skal og teste ut andre på hjemlån utover våren, f.eks Klipsch Palladium-serien, så skal bli moro utover. :smile:

Til dere andre med diverse svada, eg spør for å få svar, men med alle merka som blir nemt her så er neppe alle like god eller bedre.
    Kom med dei som er bedre, så kan dere faktisk hjelpe meg i stedet for å sitte å krangle på hva er best.
    Eg har KUN sakt den er svinbra og bedre en Cayin av rørforsterkere, da eg har fått flere private mld om det. Så får vi håpe det er avklart nå?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere andre med diverse svada, eg spør for å få svar, men med alle merka som blir nemt her så er neppe alle like god eller bedre.
    Kom med dei som er bedre, så kan dere faktisk hjelpe meg i stedet for å sitte å krangle på hva er best.
    Eg har KUN sakt den er svinbra og bedre en Cayin av rørforsterkere, da eg har fått flere private mld om det. Så får vi håpe det er avklart nå?

Så alternativene som har blitt nevnt er svada, fordi du ikke tror at de er bedre enn MA ? Har du noen erfaringer å komme med, eller har du kikket inn i krystallkula, for så å konkludere med at MA sannsynligvis bedre ?
    Beklager, men dette blir for dumt.

Side 16 av 24 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •