Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 24 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 470
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    lovemusik og rør guru kjellb mener jo at du må på 50000+ for og sammenligne med ma...
    Du er jo like seriøs som vandlig. (gjelder vel meg og) :-)
    vis du leser alt, så er det skrevet noe som helt andre har testet.
    Blant annet en fyr testet, MC,Ayon og MA..valget hans falt på MA.

En annen ville hatt eit annet merke i bassen,MA i mellomtonen og Ayon i diskanten.
    Slike ting, og da er det vel smålig å gjere narr av dei som har MA og gjere narr av MA i seg selv.
    Når den er bedre, f.eks i mellomtonen, (som går igjen) en dei andre, så kan noen gjerne sei den spiller like godt som en annen til 50.000? Du kan og snu det på hodet og sei Ayon spiller dårligere i mellomtonen enn en forsterker som eg betalte i overkant 1000 kr for + frakt.
    Det siste her låt vel meget dårlig i dine ører?
    Men eg har ikke hørt på disse dyre, noe eg seff skal sjekke ut, men flere andre har testet dei opp mot hver andre.
    Og så har vi og personelig smak.
    Eg selv f.eks vil ha "ekte" lyd. Ikke kaldt sterilt som ikke har samenheng med virkeligheten i da heile.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk

En annen ville hatt eit annet merke i bassen,MA i mellomtonen og Ayon i diskanten.
    Så vidt jeg husker - så er det vel kun jeg som har kommet med noen "sammenlikninger" mellom MA og Ayon, men jeg har aldri hørt MC275R - kun MA6900. Med ref. mot 2007 mod. MA u/drossler - så har aldri jeg påstått at jeg synes denne er bedre enn Ayon, men den Ayon (Spirit II) jeg hadde en drøy uke hadde en annen karakteristikk enn min preferanse - så derfor solgte jeg den.

Det andre du skriver her om bassen til et merke osv. er det jeg som har skrevet - men din sitering er ikke korrekt gjengitt.

At jeg nå har bestilt en ny MA er ikke ensbetydende med at jeg har valgt MA. Men jeg synes den ny høres interessant ut - og skal derfor teste den.

Jeg synes du kan slutte med å gjengi andres uttalelser (tatt ut fra sin sammenheng - og feilaktig gjengitt) - og heller skrive om dine egne erfaringer - basert på utstyr du har testet selv - og ikke kun lest om.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Så vidt jeg husker - så er det vel kun jeg som har kommet med noen "sammenlikninger" mellom MA og Ayon, men jeg har aldri hørt MC275R - kun MA6900. Med ref. mot 2007 mod. MA u/drossler - så har aldri jeg påstått at jeg synes denne er bedre enn Ayon, men den Ayon (Spirit II) jeg hadde en drøy uke hadde en annen karakteristikk enn min preferanse - så derfor solgte jeg den.

Det andre du skriver her om bassen til et merke osv. er det jeg som har skrevet - men din sitering er ikke korrekt gjengitt.

At jeg nå har bestilt en ny MA er ikke ensbetydende med at jeg har valgt MA. Men jeg synes den ny høres interessant ut - og skal derfor teste den.

Jeg synes du kan slutte med å gjengi andres uttalelser (tatt ut fra sin sammenheng - og feilaktig gjengitt) - og heller skrive om dine egne erfaringer - basert på utstyr du har testet selv - og ikke kun lest om.
    Vis det ikke var korekt gjengitt beklager eg det, men gadd ikke lete det frem igjen siden eg ikke hugser hvor eg las det.
    Ja det skal eg selfølgelig gjere. Om en stund, når noen stativhøytalere er innspilt, skal disse under lupen ei helg, Klipsch Palladium P-17B, og gleder meg til det. Skal og spørre etter MC sin rør selv om eg ikke har sett noen rørforsterkere i det hele hos denne MC forhandleren. men kanskje dei har berre lånt den ut hele tiden?
    Skal og prøve å få lånt og hørt disse andre som f.eks Ayon, så eg får større grunnlag for å uttale meg basert på egne erfaringer.
    Klipsch Palladium P-17B - Bass Brothers AS

var eg litt mer fornuftig nå? ;-p
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis det ikke var korekt gjengitt beklager eg det, men gadd ikke lete det frem igjen siden eg ikke hugser hvor eg las det.
    Ja det skal eg selfølgelig gjere. Om en stund, når noen stativhøytalere er innspilt, skal disse under lupen ei helg, Klipsch Palladium P-17B, og gleder meg til det. Skal og spørre etter MC sin rør selv om eg ikke har sett noen rørforsterkere i det hele hos denne MC forhandleren. men kanskje dei har berre lånt den ut hele tiden?
    Skal og prøve å få lånt og hørt disse andre som f.eks Ayon, så eg får større grunnlag for å uttale meg basert på egne erfaringer.
    Klipsch Palladium P-17B - Bass Brothers AS

var eg litt mer fornuftig nå? ;-p
    Hm er jo noen dyre bakhøytalere det der. Hvorfor ikke teste frontene.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P17 er ikke bakhøyttalere i den serien . P27s heter vel surround høyttalerene i palladium serien .

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hm er jo noen dyre bakhøytalere det der. Hvorfor ikke teste frontene.
    Jo skal spørre om dei store gulv også. Det som var at eg var på lytterunde i byn på 20.000kr`s høytalere. Da blei dei gulv altfor dyr. Men så sa disse da, dei kunne eg få låne når dei var innspilt. Trur da kan bli knas på rør eller? 8)

Men det blir Vienna på meg, damen har talt :-) Men enig med ho eg og, dei var en klasse for seg syns eg.
    Høyttalere:

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo skal spørre om dei store gulv også. Det som var at eg var på lytterunde i byn på 20.000kr`s høytalere. Da blei dei gulv altfor dyr. Men så sa disse da, dei kunne eg få låne når dei var innspilt. Trur da kan bli knas på rør eller? 8)
    Jeg har testa MC275 på Palladium P38 og det spillte absolutt tilfredstillende .

Støter ditt valg med tanke på Vienna . Utroligt vakkre og vel spillende høyttalere .

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen

Støter ditt valg med tanke på Vienna . Utroligt vakkre og vel spillende høyttalere .
    :-D
    Da blir det sikkert greit på MA og da 8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cayin er ikkje da noke?

Kor bra er da?

Er dette en ekte type, alså ikke en fake?
    Svar da folkens..har funnet den til noe og 700 kr en plass, men nei..google bommet litt.. ca 7-800 GBP var det.

Er den bra,bedre en MA?

(Nei var vist mye dårligere utfra private svar eg har fått) :-)

Google Oversette
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P17 er ikke bakhøyttalere i den serien . P27s heter vel surround høyttalerene i palladium serien .
    Sorry, dyre bokhylle høytalere da :-P

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir sikkert artig å få teste dei ja.

Ja både eg og dama som ikkje er intressert i anlegg gleder oss til å få Vienna i hus :-D
    Etter å ha hørt dei, er det litt rart at dei fleste andre høytalere har noen frekvenser som er litt mer frempå. (tenkte ikke over dette før eg hørte Vienna)
    Vienna følte eg spilte helt likt som f.eks lyden kjem ut fra sena. For fra cena kjem f.eks ikkje nokre toner høyere,hardere eller rett i trynet osv, uten at en spiller kraftigere og sånn.
    Sånn sett er jo Vienna det eg er ute etter når eg vil ha "ekte " lyd.

Så blir artig å fått testa dei på MA.
    Høyttalere:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei men kom emed en til under 20 så skal eg teste den ut med vitner..må vere forhandler i Bergen, men det går vel bra sia MA er oppskrytt :-D
    Hva mener du egentlig her. Trenger du vitner som kan se at du tester dem opp mot hverandre? Vitner som garanterer din mening om testens resultet, eller hva skal egentlig bevitnes? Hvem sier at et vitne til testen behøver å være enig med deg??
    Imponert over alle meninger du har om forsterkere du aldrig har hørt selv, men har lest at noen kan ha oppfattet osv........

Hva med uvesentligheter som kilde, pre, høyttalere, kabling og rom. Vil ikke matchingen påvirke lytteresultatet eller rydder MA opp i dette uansett. Isåfall er den virkelig unik, for det gjør ingenting av det jeg har vært borti gjennom 25 år med lyd og bilde
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hva mener du egentlig her. Trenger du vitner som kan se at du tester dem opp mot hverandre? Vitner som garanterer din mening om testens resultet, eller hva skal egentlig bevitnes? Hvem sier at et vitne til testen behøver å være enig med deg??
    Imponert over alle meninger du har om forsterkere du aldrig har hørt selv, men har lest at noen kan ha oppfattet osv........

Hva med uvesentligheter som kilde, pre, høyttalere, kabling og rom. Vil ikke matchingen påvirke lytteresultatet eller rydder MA opp i dette uansett. Isåfall er den virkelig unik, for det gjør ingenting av det jeg har vært borti gjennom 25 år med lyd og bilde
    Vitner så ikke det kan avfeies at MA er bedre en andre.
    Vis disse merka som f.eks MC er så mye bedre vil jo en høre det med en gang, alle sammen som hører på, med mindre noen liker dårligere,uklarere, grautete lyd.
    Eg kan ha meininger om forsterkere eg ikke har hørt ja, men lydmessig? Nei, der kan eg bare vise til andre.
    Dei grove forskjellene hører en uansett med noelunde bra utstyr.
    Det er hifi bransjen som skal unnskylde sine produkter med at dei passer ikke til det rommet eller den høytaleren osv.
    Er det bra høres det og.
    Så kan matchingen komme etterpå.
    F.eks MA7000 på like høytalere med MC cd-spiller eller EC cd-spiller spiller dårligere en min MA. Det hører eg og en kan ikke skylde på feil rom.
    La oss si det, du skylder på feil rom og cd-spiller.
    Da sier eg eg spiller på MA med en rimelig cd-spiller og rimeligere kabler og alikevel spiller MA klarere en MA7000. Da kan en bare innfinne seg med at MA forsterkeren spiller bedre. Hvorfor skal en på død og liv forsvare disse "referanse" forsterkerene når dei ikke er so j.. god?

Dette med matching er jo og viktig, men ikke sååå mye som komponentene i seg selv.
    Samme med å teste ting mot kvar andre, er ikke vits å teste et produkt i ei veke vis du berre skal teste om det er bedre en det andre. For da kommer tilvenning inn i bildet, som kan lure deg kraftig.
    F.eks eg hadde cd-spiller på service og brukte da dvd-spiller. Den lød forferdelig med det samme. Etter ei veke var den slett ikke dum med tanke på pris, spilte brukendes. Fekk igjen cd-spiller og da merket eg kor elendig dvd-spilleren var.
    Det er litt sånn eg tenker, for eg vil ikke bli lurt. 8)
    Høyttalere:

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette med matching er jo og viktig, men ikke sååå mye som komponentene i seg selv.

Litt usikker på hva du mener, men i mine ører betyr matching ALT!8)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis disse merka som f.eks MC er så mye bedre vil jo en høre det med en gang, alle sammen som hører på, med mindre noen liker dårligere,uklarere, grautete lyd.
    Eg kan ha meininger om forsterkere eg ikke har hørt ja, men lydmessig? Nei, der kan eg bare vise til andre.
    Dei grove forskjellene hører en uansett med noelunde bra utstyr.
    Det er hifi bransjen som skal unnskylde sine produkter med at dei passer ikke til det rommet eller den høytaleren osv.
    Er det bra høres det og.
    Så kan matchingen komme etterpå.
    F.eks MA7000 på like høytalere med MC cd-spiller eller EC cd-spiller spiller dårligere en min MA. Det hører eg og en kan ikke skylde på feil rom.
    La oss si det, du skylder på feil rom og cd-spiller.
    Da sier eg eg spiller på MA med en rimelig cd-spiller og rimeligere kabler og alikevel spiller MA klarere en MA7000. Da kan en bare innfinne seg med at MA forsterkeren spiller bedre. Hvorfor skal en på død og liv forsvare disse "referanse" forsterkerene når dei ikke er so j.. god?

Samme med å teste ting mot kvar andre, er ikke vits å teste et produkt i ei veke vis du berre skal teste om det er bedre en det andre. For da kommer tilvenning inn i bildet, som kan lure deg kraftig.
    F.eks eg hadde cd-spiller på service og brukte da dvd-spiller. Den lød forferdelig med det samme. Etter ei veke var den slett ikke dum med tanke på pris, spilte brukendes. Fekk igjen cd-spiller og da merket eg kor elendig dvd-spilleren var.
    Det er litt sånn eg tenker, for eg vil ikke bli lurt. 8)
    Tja. etter å ha lest dette innegget er vel konklusjonen. Her er det jo ikke mer å si. En 69 boble er jo bedre enn en 2010 Ferrari Enzo om eiern av boblen har bestemt seg for det. Eneste begrunnelsen han trenger er at det er en boble han vil ha :roll:
    Forstår jeg deg rett så er alle komponenter som ikke matcher kinaforsterkeren din rett og slett dårlige komponenter, matching i en hifikjede er mer eller mindre uten betydning. Det har jeg faktisk aldri hørt noen uttale tidigere........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er jo like seriøs som vandlig. (gjelder vel meg og) :-)
    vis du leser alt, så er det skrevet noe som helt andre har testet.

Slike ting, og da er det vel smålig å gjere narr av dei som har MA og gjere narr av MA i seg selv.
    Når den er bedre, f.eks i mellomtonen, (som går igjen) en dei andre, så kan noen gjerne sei den spiller like godt som en annen til 50.000? Du kan og snu det på hodet og sei Ayon spiller dårligere i mellomtonen enn en forsterker som eg betalte i overkant 1000 kr for + frakt.
    Det siste her låt vel meget dårlig i dine ører?
    Men eg har ikke hørt på disse dyre, noe eg seff skal sjekke ut, men flere andre har testet dei opp mot hver andre.
    Og så har vi og personelig smak.
    Eg selv f.eks vil ha "ekte" lyd. Ikke kaldt sterilt som ikke har samenheng med virkeligheten i da heile.
    :smile:

Se og hør Luxman Lovemusikk. Nå har jeg hatt mange her hørt og jeg vil ikke nevne noen navn. Men i mine ører spiller Luxman i en klasse over det som har vært innom. Gjelder både lyden og særlig kvaliteten. Derfor jeg nevner Luxman er at den eier jeg selv og har til gode og høre en som er bedre uansett pris opp og ned.
    Hørte noen høytalere til 100 lapper og jeg synes mine til 8 lapper spiller bedre.
    Men om han som eier dem er enig er en annen sak.

Mvh Roar (Linus)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tja. etter å ha lest dette innegget er vel konklusjonen. Her er det jo ikke mer å si. En 69 boble er jo bedre enn en 2010 Ferrari Enzo om eiern av boblen har bestemt seg for det. Eneste begrunnelsen han trenger er at det er en boble han vil ha :roll:
    Forstår jeg deg rett så er alle komponenter som ikke matcher kinaforsterkeren din rett og slett dårlige komponenter, matching i en hifikjede er mer eller mindre uten betydning. Det har jeg faktisk aldri hørt noen uttale tidigere........
    Nei, glei ikkje inn..
    Eg har ALDRIG sakt den er verdens beste, men brukte et eksepel om at eg tester over kortere tid, f.eks var MA7000 dårligere (grøtete) en MA som eg har selv.
    Men det gikk jo ikkje..hadde eg sakt omvendt så hadde vel alt vert ok?

Eg er åpent for alt! Vil ha det som låter mest "ekte" men er ikke villig å betale 60.000 for en forsterker som i mine ører er dårligere en min nye og gamle MA (tenker da ikke på watten, men lyden)
    Og du tolker ting, som du selv vil, for det som kjem ut fra din munn er jo totalt feil.
    Mulig eg har en elendig måte å fortelle på, det kan hende, men matching teller, men ikke såååå mye, men først å fremst, må utstyret vere bra. Skjønner no?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1
    :smile:

Se og hør Luxman Lovemusikk. Nå har jeg hatt mange her hørt og jeg vil ikke nevne noen navn. Men i mine ører spiller Luxman i en klasse over det som har vært innom. Gjelder både lyden og særlig kvaliteten. Derfor jeg nevner Luxman er at den eier jeg selv og har til gode og høre en som er bedre uansett pris opp og ned.
    Hørte noen høytalere til 100 lapper og jeg synes mine til 8 lapper spiller bedre.
    Men om han som eier dem er enig er en annen sak.

Mvh Roar (Linus)
    Luxman skal eg sjekke ut ja.

LUXMAN | PRODUCTS | VACUUM TUBE INTEGRATED AMPLIFIER SQ-N100

Dette var lite watt og vekten vitner vel og om det.

LUXMAN | PRODUCTS | VACUUM TUBE POWER AMPLIFIER MQ-88
    Denne var mer, men 15 watt mindre en MA men det trenger ikke bety noe, men er 60 watt mindre strømforsyning og det betyr noe så regel.
    Hvordan er lyden da? Prisen?

Men virker ditt innlegg her er mer som tull mot meg.
    Selv om hifi verden vil at vi skal synes f.eks MC er best, så betyr ikkje det at det er best.
    Virker mer som at dei som har MA hjemme ikkje har peiling utfra noen få her mener. At vi har funnet en liten skatt og attpå til er billig som fy..betyr jo ikkje at den er best. Heller det at vi som har den er mer opptatt av ekte lyd enn det som eg før var opptatt av, som mer var kald,uekte,rent ja,men ikke ekte. Det fant eg ut etter å fått hørt denne MAen første gang.
    Eg har i det siste fra flere her som har oppført seg som motstandere av MA, skrevet til meg da eg spørte om hvordan var Cayin,MC og Ayon mot MA i lyden.
    Svarene eg fikk overrasket først om at dei kom fra disse karene..etter det sjokket så betyr det at den MAen er forbasket god..Helt klart så god at hifi bransjen her går ut av sitt gode skinn. Det syns eg er flott å tenke på.
    :lol:
    Flere som sier dei driver med musikk liker denne og. Lydfolk sitter med denne, blant annet NRK folk.
    Men nei, dere har peiling og det hører vi, not!

Men alt i alt, utgangspungtet så er en god forsterker en som spiller bra og ikke en som kun kan brukes på det og det utstyret.

Det kan hende at eg ville likt anlegget ditt hjemme, det kan godt hende, men det er så irreterende at dere ikke bare kan innrømme hva lyd dere er ute etter.
    Liker du lyden ut fra et instrument eller når den kommer ut fra en alu-panne?

Phuuu...var litt generelt til alle..godt å få det ut hehehehe..

Luxman ja..det vil vi gjerne høre, men hvor? Eg bur nordom Bergen. Hjelper det? :-)
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luxman skal eg sjekke ut ja. Men virker ditt innlegg her er mer som tull mot meg.
    Selv om hifi verden vil at vi skal synes f.eks MC er best, så betyr ikkje det at det er best.
    Virker mer som at dei som har MA hjemme ikkje har peiling utfra noen få her mener. At vi har funnet en liten skatt og attpå til er billig som fy..betyr jo ikkje at den er best. Heller det at vi som har den er mer opptatt av ekte lyd enn det som eg før var opptatt av, som mer var kald,uekte,rent ja,men ikke ekte. Det fant eg ut etter å fått hørt denne MAen første gang.
    Eg og har i det siste fra flere her som har oppført seg som motstandere av MA, skrevet til meg da eg spørte om hvordan var Cayin,MC og Ayon mot MA i lyden.
    Svarene eg fikk overrasket først om at dei kom fra disse karene..etter det sjokket så betyr det at den MAen er forbasket god..Helt klart så god at hifi bransjen her går ut av sitt gode skinn. Det syns eg er flott å tenke på.
    :lol:
    Flere som sier dei driver med musikk liker denne og. Lydfolk sitter med denne, blant annet NRK folk.
    Men nei, dere har peiling og det hører vi, not!

Men alt i alt, utgangspungtet så er en god forsterker en som spiller bra og ikke en som kun kan brukes på det og det utstyret.

Det kan hende at eg ville likt anlegget ditt hjemme, det kan godt hende, men det er så irreterende at dere ikke bare kan innrømme hva lyd dere er ute etter.
    Liker du lyden ut fra et instrument eller når den kommer ut fra en alu-panne?

Ma er meget god forsterker,men det finnes andre som spiller bra også. Her spiller tre anlegg som spiller forskjellig lydsignatur. Nå har jeg hørt så mye forskjellig og funnet ut at det jeg har nå passer meg perfekt. Luxman har laget rørsaker fra 1925 og det gjenspeiler seg i produktene dems. De lyder overhodet ikke slik som mange nyere rørsaker fra i dag.
    Få deg en Luxman receiver fra tidlig 70 tallet så forstår du hva jeg mener.(transistor) Kobl på en vinylspiller og cd spiller.

Jeg er ute etter og kose meg med musikken,og at jeg får lyst til og høre mere.
    Derfor passer vintage rørsaker midt i blinken. De har tonekontroller og bra riaaer innbygd.

Du nevner Cayin og jeg kan jo bare nevne at jeg lånte bort min s 500 for et par år siden og han fortalte at den låt helt anderledes enn sin Cayin. Den satt midt i blinken for ham. Andre hadde kansje ment noe annet.

Hvis noen vil ha denne alu-panne lyden så er vel det greit det. Brorsan er glad i diskant,helt mottsatt av meg.

Kos deg med musikken og din Ma Lovemusikk og bruk penger på musikk i stedet for lyddæsj,unntatt og få deg en vinylspiller. Cd låter alu-panne.:-D

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1

Ma er meget god forsterker,men det finnes andre som spiller bra også. Her spiller tre anlegg som spiller forskjellig lydsignatur. Nå har jeg hørt så mye forskjellig og funnet ut at det jeg har nå passer meg perfekt. Luxman har laget rørsaker fra 1925 og det gjenspeiler seg i produktene dems. De lyder overhodet ikke slik som mange nyere rørsaker fra i dag.
    Få deg en Luxman receiver fra tidlig 70 tallet så forstår du hva jeg mener.(transistor) Kobl på en vinylspiller og cd spiller.

Jeg er ute etter og kose meg med musikken,og at jeg får lyst til og høre mere.
    Derfor passer vintage rørsaker midt i blinken. De har tonekontroller og bra riaaer innbygd.

Du nevner Cayin og jeg kan jo bare nevne at jeg lånte bort min s 500 for et par år siden og han fortalte at den låt helt anderledes enn sin Cayin. Den satt midt i blinken for ham. Andre hadde kansje ment noe annet.

Hvis noen vil ha denne alu-panne lyden så er vel det greit det. Brorsan er glad i diskant,helt mottsatt av meg.

Kos deg med musikken og din Ma Lovemusikk og bruk penger på musikk i stedet for lyddæsj,unntatt og få deg en vinylspiller. Cd låter alu-panne.:-D

Mvh Roar
    ja broren min og er glad i det og hehe ;-)

Seff er det greit hva folk liker.
    Transistor kan og lyde godt så..men fårløbig er rør beste eg har hørt.
    Ja eg må få hørt dette merket ditt, har litt tru på det utfra tynne ting som å se på spesifik og prusert i mang en år i motsettning til MA f.eks uten at det betyr noe da. Ser litt likt ut som en MA.
    Veit du om en kan få høre noe slikt i Bergen eller derom kring?
    Koster det ca?
    Platespiller skal eg ha ja :razz: og ellers Vienna høytalere til sommeren. :-P
    Det er så deilig å høre acoustic musikk som lyder som at du sitter ved siden av folka som spiller, nei det er kos med stor S :razz:
    Høyttalere:

Side 15 av 24 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •