Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 24 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 470
    Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    @Lovemusikk

Er veldig fint å høre om dine inntrykk rundt disse forsterkerne og høyttalere, men som Hornmann skriver, er det kanskje ikke så passende i akkuratt denne tråden. Men ellers, som sagt; spennede å lese dine inntrykk

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, fant ikke en passende tråd. Så det så!
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music angel 2010

Hei
    er der noen som vet om der er oen forskjel på 2010 versjon og 2007 versjonen.
    Skal jeg kjøpe 2007 må jeg vente ca. 14 dager ,mens 2010 har de på lager

noen som vet noe.

MVH

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c2h5oh
    Hei

noen som vet noe.

MVH
    Vel... ekspertisen sitter vel egentlig på et annet forum, men:
    2007 var vel et skjæringspunkt, der MA ble levert både med- og uten drossler og det var en kombinasjon av 12AU7 og 12AT7 som inngangsrør.

2010 modellen har ikke drossler, og enkelte komponenter (motstander/kondensatorer) har annen spesifikasjon. Strømforsyningskretsen skal være noe oppgradert i forhold til 2007.
    Videre så sitter det nå 12AU7 og EEC85 som inngangsrør.
    Etter sigende så skal 2010-versjonen låte litt lysere enn 2007 - og den skal ha litt strammere dypbass.

Det er enkelt å bygge om 2010-versjonen fra EEC85 til 12AT7, samt at det også er enkelt å montere inn og koble til drossler. De drossler som sitter i MA (2007-versjonen) påvirker diskant i litt negativ retning - og det er nok årsak til at de er fjernet, men det finnes andre/bedre drossler å få kjøpt om man ønsker å montere de selv.

Det ser da ut til at det beste utgangspunktet er å velge 2010-versjonen, og evt. modifisere denne (hvis nødvendig).

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c2h5oh
    Hei

noen som vet noe.

MVH
    2007 modellen er kanskje med drosler, det ser du når du har mottatt den, om det går ledninger inni dei to små boksene som sitter på oversiden. Kan sees fra undersiden med dekselet av.
    Ellers så er det gridmotstandere (noe i den duren) som er en fordel og ha, som var i den første og litt senere. Vet ikke hvor mange det er i den nye. Men still spørsmåle i et annet forum for riktig svar, egen MA forum, med Kjell som kan alt.

Music Angel

Eg har en ny til på vei, så blir spennende å samenligne.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så alternativet til music-angel xd800 kt88 rørforsterkere er fremdeles music-angel xd800 kt88 fordi det er forskjell på 2007 og 2010 modellene, samt Vienna Acoustic Mozart Grand fordi "Dama holdt på å sovne med høy musikk og det ville ho aldrig gjort med andre høytalere" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lovemusic

Nå er jeg i ferd med å bli litt "svimmel" av:
    Bedre enn den som bare er drit, men den som var drit er plutselig er bedre enn den som allivevel var den som er best, men hva er bedre enn den som er best for den spilte mye bedre enn den jeg ikke husker hva heter men den kostet xxxxx,- og den som bare koster xxx,- er mye bedre enn den som er mye dyrere og bare er r.va, men den er nok bedre enn den som er best, men den er dårlig for den var ikke innspilt, så den er kanskje best allikevel.

Der er flott at du vil dele av deg med erfaringer og inntrykk , men:
    1) Det blir vanskelig å følge når du skal formidle litt om litt i ulike sammenhenger i både forskjellige tråder og forskjellige forum.
    2) Det er vanskelig å forholde seg til de karakteristikker du kommer med, når du bedømmer om du mener en komponent er bra eller ikke, utfra uinnspilte enheter, og "håpløs matching" osv.

PS Sorry for feilstavet "nick". Lar seg ikke editere.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Nå er jeg i ferd med å bli litt "svimmel" av:
    Bedre enn den som bare er drit, men den som var drit er plutselig er bedre enn den som allivevel var den som er best, men hva er bedre enn den som er best for den spilte mye bedre enn den jeg ikke husker hva heter men den kostet xxxxx,- og den som bare koster xxx,- er mye bedre enn den som er mye dyrere og bare er r.va, men den er nok bedre enn den som er best, men den er dårlig for den var ikke innspilt, så den er kanskje best allikevel.

Der er flott at du vil dele av deg med erfaringer og inntrykk , men:
    1) Det blir vanskelig å følge når du skal formidle litt om litt i ulike sammenhenger i både forskjellige tråder og forskjellige forum.
    2) Det er vanskelig å forholde seg til de karakteristikker du kommer med, når du bedømmer om du mener en komponent er bra eller ikke, utfra uinnspilte enheter, og "håpløs matching" osv.

PS Sorry for feilstavet "nick". Lar seg ikke editere.
    Nå vart eg helt forvirra selv :-D

Jaja..
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Nå vart eg helt forvirra selv :-D

Jaja..
    Jeg har lest veldig mange av "rør" trådene fra første til siste side de siste dagene å jeg har ikke blitt noe annet en forvirret av å lese dine innlegg. Det hoppes frem og tilbake samt at når jeg har lest igjennom en annen tråd litt senere så kommer "forklaringen" på noe av det du fablet om i en annen tråd. Det er litt forvirrende når man prøver å sette seg inn i ny materie når det kommer så mange påstander med ikke stort annet en luft(og kjærlighet? MA..) fra enkelte.

Jeg var inne på å bare bestille meg en Music Angel, men begynner å bli veldig i tvil etter å ha lest igjennom så mange tråder hvor det virker som at den ene siden i "forum-krigen" her bare predikerer uhemmet og ikke forteller den hele sannheten. Begynner da å lure på om den andre siden irriterer seg over dette som igjen medfører at de kommer med vel mye negativt for å prøve å "overgå" MA-predikantene igjen.

Kankje noen som har prøvd en god del rørforsterkere kan ta på seg de objektive silkehanskene å skrive noen negative og positive sider med de forskjellige alternativene til MA samt noe om MA også?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Meixing MingDa MC34AB som er vist på foregående side ?

Fant en form for omtale HER

Ornec vil ha 526 GBP for den pluss frakt.

Hadde i utgangspunktet tenkt meg å bestille en MA, men er litt i tvil nå. Det kan virke som all kritikk blir blankt avvist, og at MA er best uansett, og hvis du ikke får den til å låte bra så er det fordi du har feil rør/høyttalere/ører/preferanser/er ute etter transistor lyd. Jeg tviler ikke på at KjellB har mye kompetanse når det kommer til rør, men han kan umulig ha testet alt annet på markedet, noe man kan få intrykk av.

Og til slutt, fordeler ulemper med EL34 vs. KT88, noen som har input der ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Noen som har erfaring med Meixing MingDa MC34AB som er vist på foregående side ?

Fant en form for omtale HER

Ornec vil ha 526 GBP for den pluss frakt.

Hadde i utgangspunktet tenkt meg å bestille en MA, men er litt i tvil nå. Det kan virke som all kritikk blir blankt avvist, og at MA er best uansett, og hvis du ikke får den til å låte bra så er det fordi du har feil rør/høyttalere/ører/preferanser/er ute etter transistor lyd. Jeg tviler ikke på at KjellB har mye kompetanse når det kommer til rør, men han kan umulig ha testet alt annet på markedet, noe man kan få intrykk av.

Og til slutt, fordeler ulemper med EL34 vs. KT88, noen som har input der ?
    Eneste jeg vet er at KT 88 versjoner ofte har mer effekt. Selv aldri hørt EL 34.

Ellers gjelder det gode ordtaket fra våre venner i Public Enemy - Dont belive the hype.

Når det gjelder Lovemusic sine innlegg synes jeg fortsatt han skal få skrive akkurat hva han vill i denne tråden, men han må tåle motargumenter og tilsvar da ting ofte ikke er i sammenheng.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, sist gang jeg kjøpte et hypet produkt, var det en suksess. Bestilte en SVS fra USA, uten å helt vite hva jeg holdt på med. Eneste jeg angrer på er at jeg solgte den.....

På en annen side tilhører jeg jo de som ikke har peiling på god lyd, siden jeg liker McIntosh.

Ninjaedit :
    Når jeg kommer til checkout er prisen omgjort til euro (639) Fraktmulighetene er DHL Express til 351 euro/EMS Express til 743 euro og UPS til 707 euro. Det er da DHL som er aktuell, noen som vet hvor lang tid de bruker ? Har ikke hastverk siden jeg er offshore for øyeblikket.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minim
    Kankje noen som har prøvd en god del rørforsterkere kan ta på seg de objektive silkehanskene å skrive noen negative og positive sider med de forskjellige alternativene til MA samt noe om MA også?
    Skal forsøke.
    Jeg var en av de "første" som fikk inn en slik til landet, etter å ha lest og diskutert på et annet, nå nedlagt forum om denne "eksemplariske" forsterkerens egenskaper og karakteristikker. Syntes det hørtes interessant ut, og vi (to av oss) bestilte hver vår fra on9mart i Hong Kong.

Jeg vil si at den i utgangspunktet (som levert i sen 2007-utgave u/drossler) har en karakteristikk som er lett å like. Varm, avslepen karakteristikk, med en god midbass som bl.a. gjør sitt til at "blodfattige" dårlige innspillinger blir til å leve med.
    Litt "typisk" vintage rørlyd - uten å bli for "tung i rompa". Dypbassen har det vært litt "uenighet" om, der noen synes den er svampete og udefinert. Selv synes jeg dypbassen er ganske så grei, men i mitt rom, så skal det mye til å få for mye bass.
    Noen har også hevdet at den ikke "orker" å spille på for høyt nivå. Jeg har ikke det inntrykket. Mine ht er forholdsvis tungdrevne, men har til sin fordel en imperdansekurve som er "rørvennlig", og jeg har spilt "highashell" i stua mi, uten tegn til åndenød eller komprimering.
    Så - hvor høyt spiller egentlig dere andre?
    Når det gjelder beregning av effekt på en rørforsterker - så er det ganske så basic matematikk - og det er ingen ting som tyder på at MA "juger" på effekten i forholdt til andre "tilsvarende konstruksjoner.

Dagens (2010) modell har gått igjennom noen endringer - til det "bedre" for de fleste vil jeg tro. Den låter nok (har ikke hørt selv) litt "strammere" enn den gamle versjonen.

Videre, så kan den tweakes til en mer ønsket lydkarakteristikk ved å bytte pre-rørene. Den responderer bra på dette, men ikke mer enn jeg har opplevd på 2 andre rørforsterkere.

Det jeg tror - og understreker tror - da jeg ikke har testet videre, er at den muligens kan nå sin begrensing i å nærme seg grenselandet der det går over fra å være bra (veldig bra) til "magisk". Å nærmere beskrive hva jeg legger i "magisk" er jo ikke så enkelt, men andre forsterkere kan "gripe" med på en måte jeg ikke kan erindre at MA har gjort. Det kan hende at man kan "fintweake" den litt lengre enn jeg har gjort - men det ser da ut til at man mister noe i "ene endren" når man gainer noe i den andre.

Når det gjelder "finish" og en del detaljer osv. så er det litt "grovt". Ujevn slip i chassisfinish, av/på bryter som ikke sitter "dønn" fast. Ikke strøkent silketrykk på logo i front, tekstfeil på trykk på trafocover. Litt svak syreetsing av rørbetegnelser v/sokkler. Det finnes bedre, mer solide rørsokler osv.
    Mao - noen skjønnhetspletter. Jeg synes at den egentlig hadde fortjent et mer forseggjort og "påkostet" chassis - den fortjener det lydmessig.

Til prisen, så vil jeg hevde at det er et meget godt kjøp. Men når det hevdes at det bortimot ikke finnes noe som låter bedre - uansett pris, eller ihvertfall ikke til under 50K, så blir diskusjonen noe "innsnevret". I hvertfall når det parallelt kjøres et "misjonærtog" om at den komersielle bransjen og alle ingeniører som jobber med lydkomponenter (med unntak av et par kinesere) er komplette idioter som ikke skjønner seg på lyd i det heletatt - og kun er ute etter "megafet" avanse - og der de fleste av oss "lar seg lede inn i fristelse" av kvakksalvere.

Dette blir litt for ensrettet og "massivt". Det gavner ikke produktet MA at det rakkes ned på bortimot alt mulig annet - og at det kun er denne fantastiske forsterkeren fra de dyktige kineserne som "gjelder". MA "fortjener" egentlig bedre, mer reflektert omtale. Det blir nesten slik at man kan forledes til å tro at MA er i stand til å stoppe global oppvarming bare man bruker de rette små-rørene

Men når alt kommer til alt: Anbefales så klart å prøve denne forsterkeren. Investeringen er liten - og i værste fall, så ser det ut til at de blir "borte" på brukten

Men - det finnes alternativer. Alt ut fra lydpreferanser, matching - og hvor mye man ønsker å investere.

Puh.. det ble mye - må hente mer Carlsberg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forsøke.
    Jeg var en av de "første" som fikk inn en slik til landet, etter å ha lest og diskutert på et annet, nå nedlagt forum om denne "eksemplariske" forsterkerens egenskaper og karakteristikker. Syntes det hørtes interessant ut, og vi (to av oss) bestilte hver vår fra on9mart i Hong Kong.

Jeg vil si at den i utgangspunktet (som levert i sen 2007-utgave u/drossler) har en karakteristikk som er lett å like. Varm, avslepen karakteristikk, med en god midbass som bl.a. gjør sitt til at "blodfattige" dårlige innspillinger blir til å leve med.
    Litt "typisk" vintage rørlyd - uten å bli for "tung i rompa". Dypbassen har det vært litt "uenighet" om, der noen synes den er svampete og udefinert. Selv synes jeg dypbassen er ganske så grei, men i mitt rom, så skal det mye til å få for mye bass.
    Noen har også hevdet at den ikke "orker" å spille på for høyt nivå. Jeg har ikke det inntrykket. Mine ht er forholdsvis tungdrevne, men har til sin fordel en imperdansekurve som er "rørvennlig", og jeg har spilt "highashell" i stua mi, uten tegn til åndenød eller komprimering.
    Så - hvor høyt spiller egentlig dere andre?
    Når det gjelder beregning av effekt på en rørforsterker - så er det ganske så basic matematikk - og det er ingen ting som tyder på at MA "juger" på effekten i forholdt til andre "tilsvarende konstruksjoner.

Dagens (2010) modell har gått igjennom noen endringer - til det "bedre" for de fleste vil jeg tro. Den låter nok (har ikke hørt selv) litt "strammere" enn den gamle versjonen.

Videre, så kan den tweakes til en mer ønsket lydkarakteristikk ved å bytte pre-rørene. Den responderer bra på dette, men ikke mer enn jeg har opplevd på 2 andre rørforsterkere.

Det jeg tror - og understreker tror - da jeg ikke har testet videre, er at den muligens kan nå sin begrensing i å nærme seg grenselandet der det går over fra å være bra (veldig bra) til "magisk". Å nærmere beskrive hva jeg legger i "magisk" er jo ikke så enkelt, men andre forsterkere kan "gripe" med på en måte jeg ikke kan erindre at MA har gjort. Det kan hende at man kan "fintweake" den litt lengre enn jeg har gjort - men det ser da ut til at man mister noe i "ene endren" når man gainer noe i den andre.

Når det gjelder "finish" og en del detaljer osv. så er det litt "grovt". Ujevn slip i chassisfinish, av/på bryter som ikke sitter "dønn" fast. Ikke strøkent silketrykk på logo i front, tekstfeil på trykk på trafocover. Litt svak syreetsing av rørbetegnelser v/sokkler. Det finnes bedre, mer solide rørsokler osv.
    Mao - noen skjønnhetspletter. Jeg synes at den egentlig hadde fortjent et mer forseggjort og "påkostet" chassis - den fortjener det lydmessig.

Til prisen, så vil jeg hevde at det er et meget godt kjøp. Men når det hevdes at det bortimot ikke finnes noe som låter bedre - uansett pris, eller ihvertfall ikke til under 50K, så blir diskusjonen noe "innsnevret". I hvertfall når det parallelt kjøres et "misjonærtog" om at den komersielle bransjen og alle ingeniører som jobber med lydkomponenter (med unntak av et par kinesere) er komplette idioter som ikke skjønner seg på lyd i det heletatt - og kun er ute etter "megafet" avanse - og der de fleste av oss "lar seg lede inn i fristelse" av kvakksalvere.

Dette blir litt for ensrettet og "massivt". Det gavner ikke produktet MA at det rakkes ned på bortimot alt mulig annet - og at det kun er denne fantastiske forsterkeren fra de dyktige kineserne som "gjelder". MA "fortjener" egentlig bedre, mer reflektert omtale. Det blir nesten slik at man kan forledes til å tro at MA er i stand til å stoppe global oppvarming bare man bruker de rette små-rørene

Men når alt kommer til alt: Anbefales så klart å prøve denne forsterkeren. Investeringen er liten - og i værste fall, så ser det ut til at de blir "borte" på brukten

Men - det finnes alternativer. Alt ut fra lydpreferanser, matching - og hvor mye man ønsker å investere.

Puh.. det ble mye - må hente mer Carlsberg

Meget godt skrevet. Hadde Kjell B hatt noe av denne tilnærmingen hadde han nok hatt mange flere tilhengere.

Jeg synes derimot den ble blodfattig når man dro på. Det grøtet seg noe til. Men den spiller veldig bra på alt av musikk uten å høres alt for hifi korekt ut. Altså man bli ikke lyttetrett og den såkalte svampete bassen kan faktisk være akkurat det man trenger en gang i mellom. Tror alt har med matching av pre og høytalere å gjøre. Som Erys sier. Kjøp og prøv koster ikke store greiene.

Når det gjelder byggekvalitet er det som Erys sier. Ellers synes jeg den er direkte stygg. Dette har så klart ikke noe med lydkvaliteten å gjøre men noe av eiergleden og synet av rørene som står der blir likksom litt dempet med de fæle trepanelene og trafocoverene. Men det er så klart min mening. Sikkert mange som mener den er det vakreste som finnes.

Må hente mer Lysholmer jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se over...
    Meget bra, men det var fortsatt lite negativt å si når man snakker om lyden. Er det virkelig slik at en rør-forsterker til 4700kr + frakt ikke kan ha noen negative sider annet en på byggekvaliteten? Jeg er så enkel av meg at jeg sier at det må da være en grunn til at KT88 konstruksjoner til langt flere lapper blir solgt også.

Det snakkes også om støy her. Er dette noe man vil føle er plagsomt på f.eks spilling av Acoustic-versjoner hvor det ofte er mye "stillhet" også?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra, men det var fortsatt lite negativt å si når man snakker om lyden. Er det virkelig slik at en rør-forsterker til 4700kr + frakt ikke kan ha noen negative sider annet en på byggekvaliteten? Jeg er så enkel av meg at jeg sier at det må da være en grunn til at KT88 konstruksjoner til langt flere lapper blir solgt også.

Det snakkes også om støy her. Er dette noe man vil føle er plagsomt på f.eks spilling av Acoustic-versjoner hvor det ofte er mye "stillhet" også?
    Dette kommer jo sikkert an på mye rart. Men se på komponentene i den så ser det ikke veldig forsegjort ut i forhold til fels Almarro el.

Men skal du kjøre den på B&W frontene dine, blir i såfall veldig spennende og høre intrykk.

Min kom vel på ca 7 000 brukt og nye rør osv. Men kursen er vel hyggelig nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Dette kommer jo sikkert an på mye rart. Men se på komponentene i den så ser det ikke veldig forsegjort ut i forhold til fels Almarro el.

Men skal du kjøre den på B&W frontene dine, blir i såfall veldig spennende og høre intrykk.

Min kom vel på ca 7 000 brukt og nye rør osv. Men kursen er vel hyggelig nå.
    Ok.

Jeg tenker i første omgang egentlig på å finne meg en rør-pre for å teste denne ut i steden for EC4.7. Mange mener ihvertfall at jeg godt mulig kan finne det jeg leter etter i en rør-amp/preamp i stede for å gå for f.eks Lyngdorf med room perfect (dyr løsning) hvor man kan justere seg bort i fra den "signaturen" jeg ikke er så fornøyd med pr. i dag.

Er redd at man ikke kommer langt med 2x30W da jeg liker at forsterkeren ikke mister kontroll og roter til bassen så fort jeg skal høre musikk på litt inspirerende volum, men jeg skal være veldig forsiktig med å forhåndsdømme noe før jeg har prøvd det!

Hvilken av alternativene til MA er det som har fjernkontroll for betjening av kilder/volum egentlig? Kan egentlig strekke det til å spørre om hvilken rør-integrert/pre har muligheter for styring av dette via fjernkontroll om det ikke sklir så fjernt fra topic :S

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy gjør seg nok første fremtredende med veldig følsomme ht 100db+.
    Min var ganske så "tyst". Hørte litt sus i diskant m/øret 20 cm fra elementet - men fra lytteposisjon - nope!

Vedr. "negative" sider: Som jeg prøvde å formidle - den tegner et ganske så bredt lydbilde, men "dybden " er ikke all verden - og oppløsningen (med de rør jeg tweaket med) var noe grovkornet. Det virker som om det kan være vanskelig å tweake seg frem til "både og". I det så legger jeg at jeg har hørt forsterkere med bedre bassdefinisjon, bedre holografi, mer oppløst og detaljert diskant osv. Der du "ser" inn i et bredt og dypt "lydrom" med ht som er totalt borte i lydbildet. Rett og slett forsterkere som frembringer "gåsehud" der du på sett og vis blir "henført til et annet sted". Klisje-aktig formulert - men vanskelig å formidle helt det jeg vil frem til.
    Dette har jeg ikke fått MA til å frembringe.
    Jeg tror derfor at jeg ønsker noe "mer" enn det MA er i stand til å "levere" - dvs. noe utover en god lydgjengivelse - som den definitivt har.

Og vedr kommentar "stygg" - ja, jo - den er jo ikke akkurat egnet for concoure dé elegance

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest veldig mange av "rør" trådene fra første til siste side de siste dagene å jeg har ikke blitt noe annet en forvirret av å lese dine innlegg. Det hoppes frem og tilbake samt at når jeg har lest igjennom en annen tråd litt senere så kommer "forklaringen" på noe av det du fablet om i en annen tråd. Det er litt forvirrende når man prøver å sette seg inn i ny materie når det kommer så mange påstander med ikke stort annet en luft(og kjærlighet? MA..) fra enkelte.

Jeg var inne på å bare bestille meg en Music Angel, men begynner å bli veldig i tvil etter å ha lest igjennom så mange tråder hvor det virker som at den ene siden i "forum-krigen" her bare predikerer uhemmet og ikke forteller den hele sannheten. Begynner da å lure på om den andre siden irriterer seg over dette som igjen medfører at de kommer med vel mye negativt for å prøve å "overgå" MA-predikantene igjen.

Når det gjelder MAen så er den veldig god. Bassen kunne vert enda mer fastere..den kan bli litt grøtete..ikkje så gale, men kunne tenkt meg fastere bass.
    Ellers ikke hørt andre rørforsterkere enda.
    Mine meninger om MA er da basert på lyden mot transistorforsterkere, der MA spiller med mer "ektehetsfølelse"
    Den er meget god på Jazz,acoustic osv, men ikke så god på blackmetall, men heller ikke hørt noen andre transistorer som eg vil sei er god på det. mulig det har noe med innspillingen å gjøre.
    Men på Metallica med albumet Black album, spiller det meget bra.
    Ellers vis du vil ha bedre lyd på MA så kan du skifte ut smårøra med noe bedre og du vil da få et merkbart løft. (spiller bra ok før det og)
    Men til prisen er det ingen som kan måle seg.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Når det gjelder MAen så er den veldig god. Bassen kunne vert enda mer fastere..den kan bli litt grøtete..ikkje så gale, men kunne tenkt meg fastere bass.
    Ellers ikke hørt andre rørforsterkere enda.
    Mine meninger om MA er da basert på lyden mot transistorforsterkere, der MA spiller med mer "ektehetsfølelse"
    Den er meget god på Jazz,acoustic osv, men ikke så god på blackmetall, men heller ikke hørt noen andre transistorer som eg vil sei er god på det. mulig det har noe med innspillingen å gjøre.
    Men på Metallica med albumet Black album, spiller det meget bra.
    Ellers vis du vil ha bedre lyd på MA så kan du skifte ut smårøra med noe bedre og du vil da få et merkbart løft. (spiller bra ok før det og)
    Men til prisen er det ingen som kan måle seg.
    Nå tror jeg folket har kommet på et godt spor som man kan skape konstruktive diskusjoner her. Om jeg ikke tolker deg og Erys helt feil nå så kan det se ut som om dere prøver å sette fingeren på den samme "mangelen" begge to. Veldig nyttig info for min del ihvertfall.

Er disse trekkene som blir nevnt her felles for denne typen rørforsterker eller er det andre som presterer bra på dette feltet og kankje dårligere på andre igjen? Vil anta at dette, som alt annet, går mye på subjektive erfaringer den enkelte har hatt og som jeg burde også dannet meg ved å høre på ulike forsterkere. Det er nå engang slik at rør forsterkere er ikke så utbredt og jeg ser for meg at det kan bli vanskelig å få lyttet til noe sånt før man eventuelt handler, men jeg skal ihvertfall forsøke å få hørt på litt forskjellig før jeg bestemmer meg.

Side 12 av 24 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •