Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 24 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 470
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Støttes Hornman, men "Fanboy" er kanskje ikke den riktige definisjonen, kanskje mer "det jeg selv har er best boy" eller noe...

Det kan tenkes at man faktisk går glipp av mange gode musikk og hifi opplevelse med noe jeg tolker som en ganske snever innstilling å kun ta utgangspunkt i det forsterker og hifi oppsettet man har selv. Greit nok så er det en gode egenskap å bli fornøyd med det man har selv, i motsetning til å aldri bli fornøyd, men skjønner ikke hvor relevant stadige gjentagelser av den MA modellen som ikke denne tråden skulle handle om er.

Hadde ikke vært bedre om deltagelsen i denne tråden heller var ut fra å finne noe som kan være vel så bra eller faktisk bedre enn MA? Kanskje da også med et litt høyere budsjett enn ca 5000 Kr, og uten å måtte bytte ut original rør osv.

Er ikke i tvil om at MA XD-800 KT 88 er bra med div rørtweaking osv, men vet også at ingen forsterker kan være bra på alt og passe for alle sine hifi oppsett, musikk smak og spillestil osv.

Håper (som sikkert mange andre i denne tråden) å kunne lese mer om alternativene fra dere med god rør kompetanse.

Det er alternativer i prisklassen 5 - 20 000 vi skal diskutere ja. Samme for meg om denne tråden blir dritlang og mange sitter og sier om og om igjen at MA er best. Vi har allerede fått opp en del bra alternativer. Så foresten vår gamle venn Kjell syntes Jolida var veldig bra på B%W 801 høytalere på det nye forumet sitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner egentlig ingen av disse trådene, tydeligvis at det er et par/tre stykker som syns det er veldig gøy å provosere og egentlig ikke har noe interesse av tråden i utgangspunktet.

Hvis noen mener at MA XXXX låter en million $ på sitt oppsett (høytalere/kilde/kabler) i sin egen stue så burde vel det være helt greit, lyd er subjektivt.

For å komme tilbake til utgangspunktet..

Et annet kina alternativ er f.eks Yarland, noe høyere priset men..
    Yarland er en god del mer utbredt og det finns mange reviews tilgjengelig..

6moons audio reviews: Yarland FV 34CIIISA
    6moons.com audio reviews: Yarland FV34AIIISA
    Yarland FV-34C EU version tube amplifier review - [English]
    Yarland M34 (KT66) valve amplifier review - [English]

Yarland har forøvrig europeisk distributør og var på messa i munchen ifjor mener jeg å huske.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvt noen av Trafomatic Audio sine forsterkere ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers
    Skjønner egentlig ingen av disse trådene, tydeligvis at det er et par/tre stykker som syns det er veldig gøy å provosere og egentlig ikke har noe interesse av tråden i utgangspunktet.

Hvis noen mener at MA XXXX låter en million $ på sitt oppsett (høytalere/kilde/kabler) i sin egen stue så burde vel det være helt greit, lyd er subjektivt.

For å komme tilbake til utgangspunktet..

Et annet kina alternativ er f.eks Yarland, noe høyere priset men..
    Yarland er en god del mer utbredt og det finns mange reviews tilgjengelig..

6moons audio reviews: Yarland FV 34CIIISA
    6moons.com audio reviews: Yarland FV34AIIISA
    Yarland FV-34C EU version tube amplifier review - [English]
    Yarland M34 (KT66) valve amplifier review - [English]

Yarland har forøvrig europeisk distributør og var på messa i munchen ifjor mener jeg å huske.

Synes det ser ut som du forstår den veldig godt jeg. Takk for bra alternativer. Og som sagt mange ganger før helt i orden at folk synes MA låter båden en million og milliard dollars, men lyd er subjektivt og forskjellig fra øre til øre så derfor denne tråden, argumentene har jo stort sett gått på pris kontra ytelse og derfor er det jo bedre å få nyansert bildet litt i en egen tråd om alternativer var min intensjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer nå på om jeg har "knekket MA-koden" - ihvertfall for egen del.

Dette, som et resultat av en del testing - bl.a med Ayon Spirit II i det siste.

Dessverre har jeg ikke MA i hus nå om dagen, slik at jeg får "etterprøvd" om det er det jeg nå har kommet frem til som er "greia".

MA har en lydkarakteristikk som er lett å like - dvs. den har en mørk, varm klangbalanse og en "myk" litt avrundet, men detaljert topp. Engasjerende midbass er det også. Noen har bemerket litt udefinert dypbass, selvom jeg ikke kan si det samme (men det skal mye til å få for mye bass i stua mi) - og med ganske så linjære høyttalere, så kan det også ligge noe her.

Den låter, og spiller egentlig meget bra > opp til et visst "nivå" (og da mener jeg ikke lydnivå/volum - men "kvalitetsnivå") - og det er her "greia" ligger. Skal prøve å forklare hva jeg mener - og vil gjerne ha kommentarer på om andre sitter med noe tilsvarende inntrykk.

Vurderte å poste innlegget på MA-forum, men litt betenkt mht evt. moderering og innsigelser på at det er feil rør osv (selvom dette på mange måter egentlig er litt "skryt" av de musikalske "kvalitetene" til MA), så poster derfor her.

MA har en evne til å få mindre gode innspillinger til å låte ganske greit - dvs bedre enn med mange andre forsterkere. Det samme er også tilfelle om man tester en eller annen variant av en rimeligere integrert transistor-forsterker. Den samme "effekten" får jeg også hvis jeg kobler opp TR1000 eller TR2075MKII. "Dårlige" innspillinger, som ikke låter bra i det hele tatt på AudioSpace´n - og som ikke låt bra på Ayon, eller et par andre "dyrere" amps jeg har hatt i hus, er ikke helt "ille" på disse. Det vil samtidig si > det er mindre "avstand" mellom gode og dårlige innspillinger.

Må komme tilbake og fortsette > opptatt litt :-)
    Edit: To continue....

Det jeg vil litt frem til er at jo mer i retning High-End (hva nå enn det er..og hvor i all verden grensen går...?) jo "dårligere" blir mindre bra innspillinger, mens gode innspillinger låter desto bedre! Det kommer frem dybde, bredde, detaljer osv. som man ikke registrerer på "rimeligere" forsterkere.
    Jeg sier ikke at MA direkte mangler noe av dette. Dvs. den kan spille en riktig bra, stram, tørr bass og crispy og oppløst oppover også - på høyde med mye dyrere greier - sånn rent lydmessig, men når jeg tenker tilbake.... og med Ayon friskt i minne (forsåvidt tildels med AudioSpacén også), så kan jeg ikke huske at jeg har blitt "grepet" noen gang når MA´n har vært benyttet. Det låter jo, som nevnt, riktig så bra, men...

Følelsen av å på sett og vis bli "henført" til et annet sted - "inn" i musikken, der du etter en stund kommer til deg selv igjen - og lurer på "hvor i all verden har jeg vært det siste kvarteret" - i det nakkehårene er i ferd med å legge seg på plass og gåsehuden er på vei tilbake til "glatt" tilstand. Det - kan jeg ikke huske å ha opplevd med MA.

Må derfor få tak i en "ny" for testing av dette. Hmm.. en kompis, ikke alt for langt unna har jo en - og jeg har (til mine ører) de "rette" rørene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys

Dette, som et resultat av en del testing - bl.a med Ayon Spark II i det siste.

Dessverre har jeg ikke MA i hus nå om dagen, slik at jeg får "etterprøvd" om det er det jeg nå har kommet frem til som er "greia".

MA har en lydkarakteristikk som er lett å like - dvs. den har en mørk, varm klangbalanse og en "myk" litt avrundet, men detaljert topp. Engasjerende midbass er det også. Noen har bemerket litt udefinert dypbass, selvom jeg ikke kan si det samme (men det skal mye til å få for mye bass i stua mi).

Den låter, og spiller egentlig meget bra > opp til et visst "nivå" (ikke lydnivå/volum - men "kvalitetsnivå") - og det er her "greia" ligger. Skal prøve å forklare hva jeg mener - og vil gjerne ha kommentarer på om andre sitter med noe tilsvarende inntrykk.

Vurderte å poste innlegget på MA-forum, men litt betenkt mht evt. moderering og innsigelser på at det er feil rør osv (selvom dette på mange måter egentlig er litt "skryt" av de musikalske "kvalitetene" til MA), så poster her.

MA har en evne til å få mindre gode innspillinger til å låte ganske greit - dvs bedre enn med mange andre forsterkere. Det samme er også tilfelle om man tester en eller annen variant av en rimeligere integrert transistor-forsterker. Den samme "effekten" får jeg også hvis jeg kobler opp TR1000 eller TR2075MKII. "Dårlige" innspillinger, som ikke låter bra i det hele tatt på AudioSpace´n - og som ikke låt bra på Ayon, eller et par andre "dyrere" amps jeg har hatt i hus, er ikke helt "ille" på disse. Det vil samtidig si > det er mindre "avstand" mellom gode og dårlige innspillinger.

Jeg opplever at kvalitet på inspilling er viktig i et bra matchet anlegg. Jeg har hatt storopprydding i cd samlingen og laget en egen hylle for gode cder med god lyd jeg liker og en med crap hehe. Det er jo på en måte litt kjedelig men du verden og bra de gode innspillingene låter.

Merker stor forskjell fra kjellerkinoen hvor alt er dedikert og oppe hvor jeg kjører alt igjennom receever. Der høres alt stort sett likt ut men nede er dette en annen verden, ta feks Kari Bremnes Liveplata den høres bare himmelsk ut på anlegget med dedikerte komponenter. Det er jo dette som er Hifi altså finne en match som reproduserer slik inspillingen er tenkt, gjort osv.

Hadde litt samme erfaring med Ma men hos meg grøtet det seg veldig til når man dro på. Der denne mistet åndedrag, drar MC en bare på videre og videre og alt er like bra separarert.

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette, som et resultat av en del testing - bl.a med Ayon Spirit II i det siste.

MA har en lydkarakteristikk som er lett å like - dvs. den har en mørk, varm klangbalanse og en "myk" litt avrundet, men detaljert topp. Engasjerende midbass er det også. Noen har bemerket litt udefinert dypbass, selvom jeg ikke kan si det samme (men det skal mye til å få for mye bass i stua mi) - og med ganske så linjære høyttalere, så kan det også ligge noe her.

Den låter, og spiller egentlig meget bra > opp til et visst "nivå" (og da mener jeg ikke lydnivå/volum - men "kvalitetsnivå") - og det er her "greia" ligger. Skal prøve å forklare hva jeg mener - og vil gjerne ha kommentarer på om andre sitter med noe tilsvarende inntrykk.

Vurderte å poste innlegget på MA-forum, men litt betenkt mht evt. moderering og innsigelser på at det er feil rør osv (selvom dette på mange måter egentlig er litt "skryt" av de musikalske "kvalitetene" til MA), så poster derfor her.

Edit: To continue....

Det jeg vil litt frem til er at jo mer i retning High-End (hva nå enn det er..og hvor i all verden grensen går...?) jo "dårligere" blir mindre bra innspillinger, mens gode innspillinger låter desto bedre! Det kommer frem dybde, bredde, detaljer osv. som man ikke registrerer på "rimeligere" forsterkere.
    Jeg sier ikke at MA direkte mangler noe av dette. Dvs. den kan spille en riktig bra, stram, tørr bass og crispy og oppløst oppover også - på høyde med mye dyrere greier - sånn rent lydmessig, men når jeg tenker tilbake.... og med Ayon friskt i minne (forsåvidt tildels med AudioSpacén også), så kan jeg ikke huske at jeg har blitt "grepet" noen gang når MA´n har vært benyttet. Det låter jo, som nevnt, riktig så bra, men...

Følelsen av å på sett og vis bli "henført" til et annet sted - "inn" i musikken, der du etter en stund kommer til deg selv igjen - og lurer på "hvor i all verden har jeg vært det siste kvarteret" - i det nakkehårene er i ferd med å legge seg på plass og gåsehuden er på vei tilbake til "glatt" tilstand. Det - kan jeg ikke huske å ha opplevd med MA.

Må derfor få tak i en "ny" for testing av dette. Hmm.. en kompis, ikke alt for langt unna har jo en - og jeg har (til mine ører) de "rette" rørene.
    Du kan bare innrømme det,...du kan ikke leve uten en MA...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Du kan bare innrømme det,...du kan ikke leve uten en MA...
    kan være greit å ha en "på lur" ja

Men, fra spøk til side....

Jeg mener det blir litt feil å sette pris som første parameter. Snu det heller på hodet:
    Denne (a) synes jeg er bedre enn denne (b), men b koster x kr. mer > synes jeg det er verd det?

Det vil være store forskjeller i hva enkelte er villige til å bruke på et lyd-anlegg, utfra både generell økonomi, preferanser, interesse (=proiritering opp mot annet å bruke pææng på) osv.
    Enkelte kan være fornøyd med en "bærbar med hank på", andre en I-pod m/docing og så er det de som vil betale "en del" for et greit anlegg - og til sist de der prisen spiller "mindre rolle".

Det finnes rør-amp's som er bedre enn MA, neppe til prisen, med legger man på, så finnes det. Men det er ingen "direkte" sammenheng med pris og "ytelse". Derfor kan man (med rette?) hevde at MA er "bedre" enn enkelte andre til vesentlig høyere pris, uten å sette noe i bås. Men det får være opp til hver enkelt å ta stilling til hvor mye mer de vil legge i det for å få med den siste "biten" - både i tid til leting, testing, matching - og det rent økonomiske.

Det viktigste er jo tross alt at den enkelte er fornøyd - og koser seg med det man har investert i (om det er 5K eller 100K ++), så kan andre mene akkurat hva f... de vill om hvordan det låter/ikke låter!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse, noen hørt de?...

Bewitch 1812

Technical Specification

Frequency Response
    8 Hz to 60 kHz (-1db)

Power Output
    Class A 60Wx2

Input Sensitivity
    500mV

S/N
    90dB

Input Impedance
    100K ohms

THD
    0.5%

Tube Complement
    KT88X4; 6NS7X6

Output Impedance
    4 ohms & 8ohms

Power Requirements
    Input Type Single-End (RCA) per channel
    115 VAC ± 5% @ 60 Hz

Dimensions
    16.5 in ( wide ) x 13 in ( deep ) x 6.7 in ( high )

NET Weight
    approx. 62 lbs. (28 kg) unpacked

TOTAL Weight
    approx. 70 lbs. (32 kg) packed

Meixing MingDa MC34AB

Specifications

•Power Output 75w x 2 (ultralinear) 40w x 2 (triode)

•Sensitivity 200 mV (integrated) 1000 mV (power)

•Output Impedance 4 & 8 Ohms

•THD < 1%

•Signal to noise 93 dB

•Frequency Response 10 Hz – 60 kHz, + 0 dB/-2 dB

•Inputs 4 (RCA)

•Outputs 2 (RCA)

•Tube Compliment (8) EL-34, (2) 6SN7, (2) 12AT7

•Dimensions: L44.5 x W37 x H23 (Amplifier), L29 x W13 x H14 (Power Supply Box)

•Shipping Weight 35.5 KG

•Remote Control included

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan være greit å ha en "på lur" ja

Men, fra spøk til side....

Jeg mener det blir litt feil å sette pris som første parameter. Snu det heller på hodet:
    Denne (a) synes jeg er bedre enn denne (b), men b koster x kr. mer > synes jeg det er verd det?

Det vil være store forskjeller i hva enkelte er villige til å bruke på et lyd-anlegg, utfra både generell økonomi, preferanser, interesse (=proiritering opp mot annet å bruke pææng på) osv.
    Enkelte kan være fornøyd med en "bærbar med hank på", andre en I-pod m/docing og så er det de som vil betale "en del" for et greit anlegg - og til sist de der prisen spiller "mindre rolle".

Det finnes rør-amp's som er bedre enn MA, neppe til prisen, med legger man på, så finnes det. Men det er ingen "direkte" sammenheng med pris og "ytelse". Derfor kan man (med rette?) hevde at MA er "bedre" enn enkelte andre til vesentlig høyere pris, uten å sette noe i bås. Men det får være opp til hver enkelt å ta stilling til hvor mye mer de vil legge i det for å få med den siste "biten" - både i tid til leting, testing, matching - og det rent økonomiske.

Det viktigste er jo tross alt at den enkelte er fornøyd - og koser seg med det man har investert i (om det er 5K eller 100K ++), så kan andre mene akkurat hva f... de vill om hvordan det låter/ikke låter!
    Enig.. Men veit du om noen som er bedre, tenker da på krefter/kraftigere og strammere lavbass?
    Litt utenfor tråden, men den som lyd og bilde tester i lag med andre transistorere, Naim til ca 13.000,- er den bedre en MA som er rørforsterker?
    Du skjeønner eg leker med tanken om Vienna, så takk for tips :-D
    Vet jo heller ikke hvordan MA vil spille, men rekner vel med det blir litt som den gjer på Triangle. Starmt for så vitt så lenge en ikke drar for mye på når det er krevende musikk.
    Grunnen til eg spør om transistor er vel for at eg føler at med rør så må en opp i en pris ala Ayon eller der om kring (uten at eg veit da) og da blir det for dyrt.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Enig.. Men veit du om noen som er bedre, tenker da på krefter/kraftigere og strammere lavbass?
    Litt utenfor tråden, men den som lyd og bilde tester i lag med andre transistorere, Naim til ca 13.000,- er den bedre en MA som er rørforsterker?
    Vet jo heller ikke hvordan MA vil spille, men rekner vel med det blir litt som den gjer på Triangle. Starmt for så vitt så lenge en ikke drar for mye på når det er krevende musikk.
    Grunnen til eg spør om transistor er vel for at eg føler at med rør så må en opp i en pris ala Ayon eller der om kring (uten at eg veit da) og da blir det for dyrt.
    Det ligger vel en Cayin til salgs nå, og den burde ha nok krefter.
    Tipper, som jeg har anbefalt at du burde prøve MA GS20 mot MusicAngel. Og - så vil du få "litt" motpol ved å prøve Vienna. Ingen av de to kan kalles "analytisk", hvilket jeg mener Triangel er i retning av, men GS20 er nok litt "sintere".

Og - når du titt og stadig kommer trekkende med et eller annet og spør: Er den og den bedre enn...?
    Hva er det du mener med bedre enn...? Det er klin umulig å svare på det. Det blir som om jeg skal spørre deg om kjøtt er bedre enn fisk!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger vel en Cayin til salgs nå, og den burde ha nok krefter.
    Tipper, som jeg har anbefalt at du burde prøve MA GS20 mot MusicAngel. Og - så vil du få "litt" motpol ved å prøve Vienna. Ingen av de to kan kalles "analytisk", hvilket jeg mener Triangel er i retning av, men GS20 er nok litt "sintere".

Og - når du titt og stadig kommer trekkende med et eller annet og spør: Er den og den bedre enn...?
    Hva er det du mener med bedre enn...? Det er klin umulig å svare på det. Det blir som om jeg skal spørre deg om kjøtt er bedre enn fisk!
    Oki, tolker det som at dei er like gode på hver sin måte..men Vienna ser mye bedre ut og ser ikke ut som en "råne" høyttaler..
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, tolker det som at dei er like gode på hver sin måte..men Vienna ser mye bedre ut og ser ikke ut som en "råne" høyttaler..
    Ja, det kommer litt an på hva man skal matche mot. Jeg tror at GS20 kanskje vil utfylle Music Angel bedre enn Vienna, som kanskje passer bedre mot en litt mer "aggresiv" amp. Men, sier tror, da jeg kun har hatt GS20 i hus.
    Nå blir det muligens å lytte mer på Vienna og Tannoy til uka.

Det er ulik smak mht design. Jeg synes GS20 ser bra ut, og det gjør Vienna også. MA har jo "skjønt " at spikes ikke er tingen - og leverer sine ht med justerbare gummidempede føtter på soklene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr. kraftigere/strammere bass> rørforsterkere:
    Utfra testingen av Spirit II...., så vil jeg tippe at Ayon Triton svarer til akkurat det. Men, da er det som du sier - du må nok oppover i pris.
    Alternativt Cayin A100T - uten at jeg har hørt denne.

Men - har ikke du bestilt enda en MA? Hvorfor det hvis du ikke er fornøyd? Og - i.flg KjellB så er det kun å bytte rør hvis du vil ha strammere bass/kraftigere bass.

Vedr. transistor:
    De jeg har lyttet til i "senere" tid er McIntosh MA6900 (som du av en eller annen årsak hadde dårlig opplevelse av, men det var vel en MA7000), eller Accuphase. Accuphase har jo også noen rene kl. A-forsterkere. Begge merker kan jo sies å ha litt røraktig karakteristikk. Ingen er spes. billige da
    Har også hørt litt på Bladelius, men mitt inntrykk var i retning "analytisk".

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr. kraftigere/strammere bass> rørforsterkere:
    Utfra testingen av Spirit II...., så vil jeg tippe at Ayon Triton svarer til akkurat det. Men, da er det som du sier - du må nok oppover i pris.
    Alternativt Cayin A100T - uten at jeg har hørt denne.

Men - har ikke du bestilt enda en MA? Hvorfor det hvis du ikke er fornøyd? Og - i.flg KjellB så er det kun å bytte rør hvis du vil ha strammere bass/kraftigere bass.

Vedr. transistor:
    De jeg har lyttet til i "senere" tid er McIntosh MA6900 (som du av en eller annen årsak hadde dårlig opplevelse av, men det var vel en MA7000), eller Accuphase. Accuphase har jo også noen rene kl. A-forsterkere. Begge merker kan jo sies å ha litt røraktig karakteristikk. Ingen er spes. billige da
    Har også hørt litt på Bladelius, men mitt inntrykk var i retning "analytisk".
    På mine Triangle så spilte EC monoblokker på 120 watt mye kraftiger og eg fekk trøkk i brystet med minemale utslag på elementa.
    Men ja no er MA nr 2 på vei så lurer på å brokoble dei, så da blir det vel ca 120watt og problemet løst :-D
    7000 heite den ivertfall til 60.000,- ja den var jo en kraftig sak til å begynne med, opp til kl 10 på volumet, Resten har eg jo nemt mang en gang.
    Eg fikk liksom ikke noe lyd utav den på Triangle som sku tilsi at det var en seriøs forsterker. Minte mer om en under 10.000,- dessverre..
    Skifte av rør ja..det hjelper, men det dobler ikke watten
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mine Triangle så spilte EC monoblokker på 120 watt mye kraftiger og eg fekk trøkk i brystet med minemale utslag på elementa.
    Men ja no er MA nr 2 på vei så lurer på å brokoble dei, så da blir det vel ca 120watt og problemet løst :-D
    7000 heite den ivertfall til 60.000,- ja den var jo en kraftig sak til å begynne med, opp til kl 10 på volumet, Resten har eg jo nemt mang en gang.
    Eg fikk liksom ikke noe lyd utav den på Triangle som sku tilsi at det var en seriøs forsterker. Minte mer om en under 10.000,- dessverre..
    Skifte av rør ja..det hjelper, men det dobler ikke watten
    Finnes det noe mer uofissielle måliger på hvor mye denne egentlig yter. Den høres ut som en 20 - 30 watter i forhold til min mc som har 2 ganger 75 ( den yter uoffisielt 2 ganger 100 men alikevel på Mine rf 82 ble det grøtete når man dro på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle det bli aktuelt med en transistor en dag, så kan jo denne være et alternativ:

JungSonJA88D-09

Den har fått noen svært gode omtaler som du ser, og koster ikke skjorta.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Skulle det bli aktuelt med en transistor en dag, så kan jo denne være et alternativ:

JungSonJA88D-09

Den har fått noen svært gode omtaler som du ser, og koster ikke skjorta.
    Takk for tips..
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk i dag en forklaring på McIntosh 7000.
    Butikken Musikkmagasinet sa, at da eg testet den sist på Triangle så kom nok eg over det høytalerne klarte da dei ikke klarer så mye og ville da berre blafre som eg opplevde. Sku vist vere typisk triangle. Men dei skulle komme med nye så da håpet han at dei tolte mye mer. Ellers fekk eg opplevelser om at denne 7000 er god

Eg fant ikke en plass for følgende lille test i dag så poster den her, det går nok bra sikkert. Er jo ofte trådene sporer av.
    Men kom med link vis den passer bedre en annen plass :-D
    Eg er på utkikk etter nye høytalere til rørforsterkeren min, så her følger litt av opplevelsen i dag:

Alle høyttalere vart testet med dyrere utstyr som Hegel,Electrocompaniet og McIntosh AV 7000, bortsett fra Vienna Mozart, som vart testet på rimeligere for og effekt Rotel.

Dei tre dyrere var:
    Klipsch, stativhøytalere til kr 30.000 (ikke innspilt)på McIt. cd og forsterker pluss EC forsterker
    Vienna Bethoven til ca 38.000 (for lite rom?) (imponerte ikke)Elektronikk-hugser ikke, men noe stort og dyrt.
    Sonus Faber til 68.000 på McIt. cd og AV7000 (minte om lyden her,men litt dårligere i detaljene, virket som det var mer sløret)

I 20.000 klassen blant anna:

System Audio, på Hegel (imponerte Hegel med klarhet og detaljer)
    Dynaudio, på Hegel og EC (imponerte Hegel med klarhet og detaljer)
    Ellers diverse til kr 20.000 (inkl tilbud til 20.000)

Hadde og med dama som ikke er intressert i maset mitt om lyd

Beste høytaler var : Vienna Acoustic Mozart Grand

Var redd dei var for mye tilbake trukket (er jo det en har lest at dei er litt tilbaketrukket) men eg vil heller snu det på hodet og sei dei fleste høytalere er mer eller mindre litt mye frempå.
    Vienna var ikke det. Men det betyr ikke at dei var kjedelige.
    Dypbass som imponerer, og imponerande skille på tonene i lavbassen. Imponerande trøkk når dei fikk beskjed om det, osv.
    Dei var overlegen dei andre vi testet.
    Dama holdt på å sovne med høy musikk og det ville ho aldrig gjort med andre høytalere. Ho falt pladask for dei.
    Dei er suveren og eg er enig med Lyd og Bilde som testet serien under og kåret Vienna til best på musikk
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk i dag en forklaring på McIntosh 7000.
    Butikken Musikkmagasinet sa, at da eg testet den sist på Triangle så kom nok eg over det høytalerne klarte da dei ikke klarer så mye og ville da berre blafre som eg opplevde. Sku vist vere typisk triangle. Men dei skulle komme med nye så da håpet han at dei tolte mye mer. Ellers fekk eg opplevelser om at denne 7000 er god

Eg fant ikke en plass for følgende lille test i dag så poster den her, det går nok bra sikkert. Er jo ofte trådene sporer av.
    Men kom med link vis den passer bedre en annen plass :-D
    Eg er på utkikk etter nye høytalere til rørforsterkeren min, så her følger litt av opplevelsen i dag:

Alle høyttalere vart testet med dyrere utstyr som Hegel,Electrocompaniet og McIntosh AV 7000, bortsett fra Vienna Mozart, som vart testet på rimeligere for og effekt Rotel.

Dei tre dyrere var:
    Klipsch, stativhøytalere til kr 30.000 (ikke innspilt)på McIt. cd og forsterker pluss EC forsterker
    Vienna Bethoven til ca 38.000 (for lite rom?) (imponerte ikke)Elektronikk-hugser ikke, men noe stort og dyrt.
    Sonus Faber til 68.000 på McIt. cd og AV7000 (minte om lyden her,men litt dårligere i detaljene, virket som det var mer sløret)

I 20.000 klassen blant anna:

System Audio, på Hegel (imponerte Hegel med klarhet og detaljer)
    Dynaudio, på Hegel og EC (imponerte Hegel med klarhet og detaljer)
    Ellers diverse til kr 20.000 (inkl tilbud til 20.000)

Hadde og med dama som ikke er intressert i maset mitt om lyd

Beste høytaler var : Vienna Acoustic Mozart Grand

Var redd dei var for mye tilbake trukket (er jo det en har lest at dei er litt tilbaketrukket) men eg vil heller snu det på hodet og sei dei fleste høytalere er mer eller mindre litt mye frempå.
    Vienna var ikke det. Men det betyr ikke at dei var kjedelige.
    Dypbass som imponerer, og imponerande skille på tonene i lavbassen. Imponerande trøkk når dei fikk beskjed om det, osv.
    Dei var overlegen dei andre vi testet.
    Dama holdt på å sovne med høy musikk og det ville ho aldrig gjort med andre høytalere. Ho falt pladask for dei.
    Dei er suveren og eg er enig med Lyd og Bilde som testet serien under og kåret Vienna til best på musikk
    Hvorfor skriver du om en høytalertest på en tråd som omhandler alternativer til Music Angel ?

Du kan som sagt få skrive det du vill men forstår ikke hva du vill.

Side 11 av 24 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •