ulyd fra rotel rb1070?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ulyd fra rotel rb1070?

hallo

For ikke alt forlenge siden kjøpte jeg meg en Rotel rb1070 som planene var og brokoble å bruke på centeren, men da jeg ikke kjøpte en gedigen center, men heller en ganske liten en så blir det litt mye med 340w syntes jeg så det står nå som stereo og har kun til koblet høytteler på den ene siden(har planer om å kjøpe en center til så har noen en jbl sva center kjøper jeg den gjæren)
    Men til bake tilspørsmålet mitt hver gang jeg skrurav forsterkeren så kommer den en rar lyd fra centeren min en liten stund etter på. Det høres ut som en nyttårsrakket som blir skutt opp (jeg tuller ikke) eller noe som fiser ut av noen.
    Er det noen som har vært borti samme problem eller vet om det er noe farlig?
    Og så lurer jeg på om forsterkeren kan ta skade av å gå med belastning på bare den ene kanelen?

mvh Lunnarn

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja lyden er borte nå, brokoblet forstekeren og så ny er ulyden borte, så var nok forstekerker som ikke var glad i å ha belasning på kun den ene siden??

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart. Prøvde du å bruke bare den andre kanalen?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei ble aldri til at jeg gjorde det, men det virker jo begge helt fint iåmed je kunne brokoble den uten noe rare lyder?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel eller Cambrige Audio

Hei,
    Har alltid vær bitt av basillen med god lyd hjemme og nå som jeg er blitt singel er det ingen som kan kommentere eller begrense min lidenskap. Man får brenne så lenge jernet er varmt . Jeg har bestemt meg og vil ta lidenskapen opp et par nivåer. Har plukket ut 2 merker som jeg fløler vil tilfredstille mine drømmer og behov i
    mange år fremover . Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg.
    De 2 merkene er Cambrige Audio og Rotel. Jeg er da ute etter å bygge komplette anlegg og øke hver enkelt komponent etter som tiden går. Altså et hjertebarn som skal vokse seg stort og nydelignover tid.
    Så jeg oppfatter Cambrige har de flere funksjoner og en gjennomførthet som er helt unikt men at dette er et noe "billigere " en hva Rotel er. Føler også kanskje Rotel er litt kjedelig og mangler litt funkjsjoner. Mulig jeg tar feil her og ber gjerne om konstruktiv tilbakemelding.
    Snakk om mye penger dette så det er viktig at jeg velger den riktige stien!!
    takker for alle tilbakemeldinger

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo Christian1978, nå har jeg kun er faring med rotel effektforsterkere.
    men må si jeg er meget fornøyd med Rotel, jeg har selv nå 1070 (lyden er borte og jeg er fornøyd med den nå) og 1080 som også er en kraft plugg

men jeg har fått inntrykk på andre her på forumet at Rotel er elsk eller hat (Virker det som) så anbefaler at du tar deg en prøve lytt på før du tar noen valg.

jeg er i alle fall veldig fornyd med rotel!

mvh

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel er veldig knall . Men ikke på alt. På f.eks B&W funker det veldig bra.. på Klipsch, som mange bruker det på, syns jeg blir for bråkete i toppene etc. Er nok matchinga det går på .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldinger og svar. Jeg får lese meg igjennom forumet her for å finne alle for og i mot meningene om Rotel.
    Jeg kommer nok til å gå for en hjemmekino og en steroforsterker ved første handel. Men er det noen som har noen erfaring med Cambridge? Slik jeg forstår det vil man ha muligheten til å gjøre dette systemet som senter for alle media og lyd punktene i huset. Stemmer dette? Oppfatter også at Cambridge er et "nyere" engelsk merke? Riktig oppfattet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •