alternativ til HK970

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post alternativ til HK970

Hei.

Har en HK970 som skal på rep for tredje gang pga problem med selvjustering av volum.
    Har ikke tro på at det vil bli bedre denne gang heller så har begynt å tenke på alternative forsterkere da jeg mest sansynlig vil kreve pengene tilbake.

Er klar over HK980 men er redd denne kan ha de samme problemene.

Ht som ska drives er JBL Studio L880.

Hvilke alternativer har jeg som kan anbefales?

pris vil jo ligge på ca 5000,-. kan gå litt over dette men har en bedre halvdel som ikke deler mine synspunkter på akkurat det
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror sjansen for det er minimal

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    løfter denne igjen.

har levert forsterkeren inn til rep nå og venter tilbakemelding.
    som alternativ til HK970 så har Soundgarden Primare I21 til 7000,-
    hvordan er Primare kontra HK kvalitetsmessig og lydmessig?
    er Primare digital eller analog?

har tidligere hatt HK670 som låneforsterker når min har vært på rep og synes den er "røffere" lydmessig. HK970 er faktisk en liten nedtur i forhold.

i.o.m. at HK970 er digital og da muligens også HK980 så er jeg litt skeptisk til en ny HK. har derimot ikke hørt på HK980 eller I21 enda.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis HK970'en er under 5 år og den er på rep for 3. gangen for SAMME feil så har du krav på ny/heving av kjøpet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis HK970'en er under 5 år og den er på rep for 3. gangen for SAMME feil så har du krav på ny/heving av kjøpet.
    er klar over det (forsterker er ca 1,5 år) og all kred til Soundgarden som selv har vært flinke til å informere om det.

det er derfor jeg stiller spørsmål om idé'er om ny forsterker da den jeg har er inne for 3. gang nå.

alternativene mine hos Soundgarden (som jeg ser det) er HK980 eller Primare I21. har som sagt ikke hørt noen av dem. vil vente med å se hvordan det går med den på rep først.

Primare'en er jo ca 2000,- dyrer enn HK'en så er jo ute etter litt innput osv som nevnt i forrige innlegg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke 980 har det samme problemet.. jeg hadde kun det problemet om jeg brukte volum hjulet på forsterkern.. da kunne den tilte.. ved bruk av kun fjernkontroll funka den fett uansett...

Syns du skal gi 980 en sjans .

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg brukte aldri volum hjulet. kun fjernkontroll.

først gangen skrudde den opp volumet selv og jeg trodde det var min 3 år gamle datter som va klåfingret. men den gang ei. de andre gangene skrudde den ned volumet.
    utrolig irriterende når far er hjemme alene og spiller høyt.
    når den justerte seg selv så kunne jeg skru opp med fjernkontrollen og forsterkeren skrudde ned igjen med en gang jeg slapp knappen.

det som var enda snodigere var at den skrudde fortere ned enn jeg klarte skru opp med fjernkontrollen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har da fått kreditt for 970'en og kan handle meg nytt.

pga fruen så blir det ingenting av Primare så da står jeg igjen med hk980.

men. i går skulle jeg ned i kinohulen og spille litt musikk, og til min store fortvilelse så var det null liv i sub'en. den virket fint kvelden før.
    fikk lokalisert det til utgangen på AVR7000 og fant ut etter litt lesing på nettet at denne har en tendens til å ryke.

sjekket med Soundgarden hva de har av evt erstatnings receiver og fant Onkyo TX-SR707 på tilbud til 5 høvdinger.
    Onkyo TX-SR707 Surroundreceiver | Soundgarden

spørsmålet mitt er da hvordan denne er opp mot AVR7000?
    den er muligens ikke like kraftig men gir en del nye muligheter + har romkorreksjon. jeg sliter i dag med å få det skikkelig til ved avspilling av musikk.
    i tillegg er jeg litt lei HK. har intrykk av at det er mye problem med deres produkter. jeg har hatt 3 av 4 inne på rep.
    tanken er å bytte den ut og ta AVR7000 opp i stuen og bruke den som stereo forsterker.

sub utgangen på AVR7000 begyndte å virke igjen etter jeg foret den med et 5.1 signal. men med tanke på alder så er det vel bare et tidsspørsmål før den takker for seg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •