Finnes HD receiver med eksternt display? (Ikke Bose V30)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes HD receiver med eksternt display? (Ikke Bose V30)

Har TV og bluray montert i et hyllesystem som ikke har mer enn 30cm dybde. Samsung blurayen, dekoderen og TV bygger ikke mer enn dette så det ser meget pent ut.

Men jeg trenger en forsterker/ receiver som kan drive minst 5.1 surround (helst 7.1). Alle jeg har sett på er enten for høye, brede eller dype.

Ideelt sett skulle den ikke bygget mer enn 15 i høyden og 30 i dybden (ink kabler). Det nærmeste jeg har kommet er Bose Lifestyle V30, der kan jeg gjemme unna hoveddelen og bare la displayet stå fremme. Men etter et fantastisk slakt av systemet (se intellexual net · m k i v) og det faktum at de ikke støtter HD lyd gjør dette uaktuelt.

Finnes det noen andre systemer hvor forsterkerdel kan gjemmes vekk eller er liten nok til å passe inn i hyllesystemet mitt?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.netonnet.no/art/lyd-og-mu...00(124157,4319)

Har ingen erfaring med denne, men målene var jo ikke så gale..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    http://www.netonnet.no/art/lyd-og-mu...00(124157,4319)

Har ingen erfaring med denne, men målene var jo ikke så gale..

Supert! Den kan passe perfekt! Prisen var svært fordelaktig også, blir spennende å høre hvor godt den spiller.

(Det var noe rart med linken, limer den inn på nytt: http://www.netonnet.no/art/lyd-og-mu...00(124157,4319)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Innovatorium
    Supert! Den kan passe perfekt! Prisen var svært fordelaktig også, blir spennende å høre hvor godt den spiller.

(Det var noe rart med linken, limer den inn på nytt: http://www.netonnet.no/art/lyd-og-mu...00(124157,4319)
    Nei og nei og nei... Har koblet opp denne og lydmessig sett har jeg ikke noen spesielle kommentarer ennå, ha ikke fått innkjørt Mirage høyttalerene ennå. Men den tar kun video og ikke lyd fra HDMI tilkoblingen! Enten er dette en produksjonsfeil, eller så er det innsparing. Den krever enten optisk eller koaksial tilkobling i tillegg til HDMI og den klarer ikke engang å sende videobildet fra DVD spilleren min videre. Har sent mail til netonnet for å høre om dette er en produksjonsfeil.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at forsterker/receiver ikke tar imot lyd via HDMI er ganske vanlig på billig utstyr, de har bare en enkel HDMI-switch innebygd. Den "Andersson"-receiveren støtter heller ikke HD-lyd, som du spurt etter i første innlegg. Man får ikke alle funksjoner når ting skal være billigst mulig..

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta ett søk etter Marantz NR1501. Den kan nok passe deg. Men ser vel at den er litt for dyp for deg - Dimensions 440 x 367 x 105 mm

Neby Hi-Fi Concept AS Tlf: 23 23 43 60

Marantz Europe

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært mange prosessorer og receivere har jo OSD. Da trenger man vel strengt tatt ikke displayet? Jeg kan ikke huske sist jeg så på displayet på min receiver, og den står rett ved siden av sofaen...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Ta ett søk etter Marantz NR1501. Den kan nok passe deg. Men ser vel at den er litt for dyp for deg - Dimensions 440 x 367 x 105 mm

Neby Hi-Fi Concept AS Tlf: 23 23 43 60

Marantz Europe
    Vel, det var jo lov å håpe... Har også funnet frem til akkurat den Marantzen, det er det eneste alternativet utover Andersson, men tenkte jeg skulle forsøke den billigste først. Marantzen kan nemlig fungere ettersom den er smal nok til å monteres på selve TV'n på baksiden. Jeg har bygget hylle rundt TVn, så det er ikke allverden med plass bak TVn.

Jeg har en B-Tech TV-arm som kan trekkes ut 80cm fra vegg, se bildene. Fantastisk lettvint å koble kabler! Når den står helt inntil veggen, er det akkurat 9cm mellom armen som brettes mellom vegg og TV og selve TVn. Marantzen vil heller ikke stikke ut på siden av TVn.

Miragehøyttalerene har jeg ikke helt bestemt meg for hvor jeg vil plassere, men ettersom de er omnipolare kan det funke å ha dem i taket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •