Ny receiver/forsterker til Bose Lifestyle 50 hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny receiver/forsterker til Bose Lifestyle 50 hjemmekino

Hei.

Vi har da ett gammelt Bose Lifestyle 50 hjemmekino system, som ble kjøpt samtidig som huset, 2002 tror jeg. Det var på den tiden da flatskjermer var helt nytt og kostet rundt 40-50 000 for en 40 tommer. Det som da er tingen med dette annlegget er at det er satt opp på en måte som gjør det vanskelig og fornye enkelt deler. Annlegget består av Bose Lifestyle 50, og en Rotel forsterker.

Rotel forsterkeren sender ut lyd til høytalerene i alle rom utenom selve stua, som er rota til hele annlegget, og denne skal de ikke gjøres noe med.

Det som da skal gjøres er, viss det lar seg gjøre da. Surround annlegget inne i stua blir drevet av en aktiv sub viss jeg har forstått benevnelsen av "aktiv sub" rett. Lyden kommer da til den gjennom en 13 pins kabel, som jeg aldri har sett før egentlig. Suben deler da lyden ut til 2 fronthøytalere, 1 center høytaler og 2 bakhøytalere. Planen er da å kjøpe en forsterker eller receiver til dette, selve høytalerene og suben blir det ikke gjort noe med. Lar dette seg gjøre? Og rekner med jeg må ha en omformer til suben eller tar jeg feil?

Har sett på denne i hovedsak: Elkjøp - Yamaha AV-receiver

Og i tillegg denne: Elkjøp - Yamaha surround receiver

Noen som kan fortelle om det er verdt de 500,- ekstra? Det er uansett 100% sikkert at det blir ikke utvida til noe 7.1 annlegg før det er på tide å bytte forsterker igjen. Eventuelt noen som vet om noen andre alternativ? Prisen bør helst ikke komme over 3000,- med mindre det er mye bedre.

Håper jeg har utrykt meg forståelig.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis jeg var deg så ville jeg ha forsikret meg om hva som er aktivt på høyttalerne. Jeg har BOSE Acoustimass 5 som er aktivt med 200w sub og 2x50w satelitter, men det er mange av BOSE'ene som bare har aktiv sub og satelittene drives av forsterker i Lifestyleboksen. Siden du skriver aktiv sub så har jeg en mistanke om at det er dette som er tilfellet. Dette er egentlig like greit for da får driver du satelittene fra receiveren. Men uansett så må du via den 9-pinners ledningen for delefilterene til satelittene sitter i sub'en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •