Tilbud Elkjøp, Pioneer LX52 eller Onkyo 807? Valgets kvaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilbud Elkjøp, Pioneer LX52 eller Onkyo 807? Valgets kvaler

Ser at Elkjøp kjører kjempetilbud på Pioneer LX52 nå til 6900,-, har også lurt litt på Onkyo 807 til 5900,- Noen som har noen formening hvilken forsterker som gir mest "bang for the buck" ? Kan vel legge til at jeg har Pioneer Blu-ray med PQLS så i utgangspunktet tenker jeg selv på Pioneer..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atungland
    Ser at Elkjøp kjører kjempetilbud på Pioneer LX52 nå til 6900,-, har også lurt litt på Onkyo 807 til 5900,- Noen som har noen formening hvilken forsterker som gir mest "bang for the buck" ? Kan vel legge til at jeg har Pioneer Blu-ray med PQLS så i utgangspunktet tenker jeg selv på Pioneer..
    Disse to fikk vel omtrent samme Score i testen til Hjemmekino,så det er vel litt smak og behag hva som passer deg! Den Onkyoen til 5900,- er vel kun i sølv??
    Så hvis det ikke betyr noe for deg,så er det jo helt klart et kjempekjøp!
    Den største forskjellen på de to er vel at Pioneer mangler muligheten for ekstra effekthøytalere i bredden el høyden, om det er noe du kommer til å utnytte?

Begge to er hvertfall gode kandidater,så du får finna ut av hva som betyr mest for nettopp deg!
    Lykke til
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atungland
    Pioneeren tilhører vel i utgangspunktet én klasse opp i forhold til Onkyoen. (veil. ca 11k)

Når du i tillegg har PQLS, så skjønner jeg ikke hva du nøler etter. Pioneer sine LX receivere er svært gode på CD lyd også.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Pioneeren tilhører vel i utgangspunktet én klasse opp i forhold til Onkyoen. (veil. ca 11k)

Når du i tillegg har PQLS, så skjønner jeg ikke hva du nøler etter. Pioneer sine LX receivere er svært gode på CD lyd også.
    +1

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyoen har "veil" pris på 9.995,- og kom bedre ut i Hjemmekino 10/09 enn LX52. (terningkast 6 mot Pioneers 5. Design var vel eneste minuset sammenlignet med Pioneer).

Velkommen til Mono AS

Pioneeren har forøvrig kostet 7000-7500kr i hele høst fra Elkjøp/lefdal, samme som Onkyo.

Ser poenget med PQLS, så sånt sett kan kanskje Pioneer være valget for deg her.

Selv har jeg akkurat byttet fra Pioneer VSX 1018 til Onkyo TX-NR807 og synes dette var et steg opp.

Uansett valg, blir du helt sikkert fornøyd. Lykke til!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Onkyoen har "veil" pris på 9.995,- og kom bedre ut i Hjemmekino 10/09 enn LX52. (terningkast 6 mot Pioneers 5. Design var vel eneste minuset sammenlignet med Pioneer).

Da kan det godt være de er direkte sammenlignbare.

Tester spriker forøvrig i alle retninger, så jeg ville heller sett nærmere på bruker-reviews og funksjoner.
    Pioneers forgjenger LX51 vant en stor test i Lyd&Bilde, så det er vanskelig å dra noen slutninger ut i fra dette.

Test av Pioneer VSX-LX51 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde

Har eid flere Onkyo og Denon opp igjennom, og etter min smak har Pioneer det lille ekstra i forhold til disse (i samme prisklasse) når det kommer til CD - og ikke minst avspilling av LP-plater. Men andre vil nok ha innsigelser mot dette.

Synes dog PQLS er et ganske tungtveiende argument, men han vil nok bli fornøyd uansett valg.

I tillegg kan det ha betydning, ut i fra tiltenkt plassering at Pioneers receivere knapt utvikler varme i det hele tatt, mens Onkyo blir veldig varme. Det bør man også ta i betraktning.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det godt være de er direkte sammenlignbare.

Tester spriker forøvrig i alle retninger, så jeg ville heller sett nærmere på bruker-reviews og funksjoner.
    Pioneers forgjenger LX51 vant en stor test i Lyd&Bilde, så det er vanskelig å dra noen slutninger ut i fra dette.

Test av Pioneer VSX-LX51 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde

Har eid flere Onkyo og Denon opp igjennom, og etter min smak har Pioneer det lille ekstra i forhold til disse (i samme prisklasse) når det kommer til CD - og ikke minst avspilling av LP-plater. Men andre vil nok ha innsigelser mot dette.

Synes dog PQLS er et ganske tungtveiende argument, men han vil nok bli fornøyd uansett valg.

I tillegg kan det ha betydning, ut i fra tiltenkt plassering at Pioneers receivere knapt utvikler varme i det hele tatt, mens Onkyo blir veldig varme. Det bør man også ta i betraktning.

Ingen tvil om at tester spriker i alle retninger.. Min "gamle" Pioneer-receiver var jo i bunn og grunn identisk med LX51, bortsett fra èn mindre HDMI inn og matt front. Onkyoen har helt klart mer krefter(den er også fysisk større og veier 5kg mer). Onkyoen er noe mer brukervennlig.
    Registerer at Onkyo utvikler mer varme, men LX52 har heller ikke ICE-forsterkere (som din SC-LX71 har) så de trenger nok litt luft den også..

Fordeler Onkyo:
    2 utganger for sub(slipper splitter)
    6 HDMI inn på bakside(Pioneer har èn i front, 4 bak)
    Fjernkontroll er meget lett å programmere til å styre andre komponenter, også andre merker.
    Mer krefter enn Pioneer
    Effektkanaler i front(høyde eller bredde)

Fordel Pioneer:
    Design
    2 HDMI ut
    PQLS

Romkorreksjon og menyer vurderes likt.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TrustedReviews Awards 2009 - TrustedReviews - TrustedReviews

1st Place: Onkyo TX-NR807 AV Receiver

Last year Onkyo walked away with the Best Home Cinema Product award, and this year it has done it again, grabbing top spot in the Best Surround Sound Product category. Once again Onkyo has produced a surround sound receiver with so many features stuffed into it, that its sub £800 price point looks slightly unbelievable.

Obviously you've got all the latest high definition surround sound formats supported, with Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio decoding duties taken care of, while THX Select2 certification is the icing on the cake. It's not short on power either with seven channels of 180W on tap. You can also hook the TX-NR807 up to your home network, allowing you to stream music from a DLNA source, or any number of radio stations over the Internet.

But it's not just the feature set that impresses with this receiver, it's also a fine performer. Whether you're blasting out the latest blockbuster on Blu-ray or switching to stereo mode and listening to your favourite CD, this Onkyo never ceases to impress. Finally, despite it's extensive capabilities, the TX-NR807 is incredibly easy to set up and use.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Fordeler Onkyo:
    2 utganger for sub(slipper splitter)
    6 HDMI inn på bakside(Pioneer har èn i front, 4 bak)
    Fjernkontroll er meget lett å programmere til å styre andre komponenter, også andre merker.
    Mer krefter enn Pioneer
    Effektkanaler i front(høyde eller bredde)

Fordel Pioneer:
    Design
    2 HDMI ut
    PQLS

Romkorreksjon og menyer vurderes likt.

Det bør også nevnes at Pioneer har KURO link, noe som gjør at du kan styre alle produktene deres med én fjernkontroll. Har ikke sjekket om de er programmerbare i tillegg.

Uansett er dette underordnet synes jeg, for sitter det fremdeles folk med 5 fjernkontroller? Styrer alt med min Logitech Harmony og kunne ikke tenkt meg noe annet.

Ellers kan man jo diskutere i det vide og brede hva som er best, men det viktigste momentet er hva slags høyttalere de skal benyttes til og om man legger mest vekt på musikk eller film.

Pioneer har nøytral klangbalanse, og kan benyttes til det meste. Dog er litt "mørke" høyttalere (som f.eks B&W) det beste. Er høyttalere av typen Dali - med lys klang eller spesielt tungdrevne, så spørs det om ikke Onkyo med sin noe mørkere karakter er å foretrekke.

Det er kort sagt en hel rekke parametre man bør sjekke ut for kjøp. Så noe enkelt svar finnes vel ikke, men jeg synes fremdeles Pio Blu-Ray spiller og receiver er gode parhester. PQLS gir et løft for CD-lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en LX71, som kun driver bakhøyttalere (OS3 SAT), rester tar Emotiva seg av. Må understreke at lx71 utvikler overraskende mye varme, til kun å drive to bakkanaler, selvom disse ikke engang skulle være i drift. I motsetning utvikler Emotiva tilnærmet null varme. Bare så det er sagt.

Så er litt uenig i argumentet angående varmeutvikling, av personlig erfaring.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Har en LX71, som kun driver bakhøyttalere (OS3 SAT), rester tar Emotiva seg av. Må understreke at lx71 utvikler overraskende mye varme, til kun å drive to bakkanaler, selvom disse ikke engang skulle være i drift. I motsetning utvikler Emotiva tilnærmet null varme. Bare så det er sagt.

Litt underlig akkurat det. Min driver fem høyttalere, og er såvidt lunken under bruk.

Ellers er jo Pioneer sin LX 71 kjent for å utvikle lite varme.

Hadde en Onkyeo Receiver tidligere (TX DS555), og den var alltid glovarm. Skrudde jeg opp volumet litt så startet en vifte som bråkte noe aldeles forferdelig.

Sier ikke du tar feil, men LX 71 skal ikke utvikle mye varme.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123

Har litt annen erfaring selv. Med 4 OMD28+OMDC2 som drives av 1 stk LX71. Dette er ganske tungdrevne høytalere å har aldri hatt en reciver som utvikler så lite varme... Har målt effekt forbruket å min bruker ca 39-40 Watt på tomgang uten noe noe volum(-80dB) med tvsignaler via HDMI. Ved normalt volum på tv ca 41-42 watt.... så sier seg selv at det blir lite varme av dette. Har 2 cm over reciver uten problemer. Nå er ikke jeg den som spiller høyest da,men transformers 2 på -18 gikk helt smertefritt uten særlig høy temp rundt reciver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode svar så kjapt! er ikke så mye glupere, har ikke kjøpt inn høyttalere ennå så evt manglende krefter kan i verste fall kompenseres med litt mer lettdrevne høyttalere. Min bror har storebror LX-81 (82) den spiller imponerende på etpar store Dali ikon i surroundoppsett, har ikke fått hørt Onkyo, men føler vel at prisen er så lav at det ikke skal kunne sammenlignes med kraftigere saker heller. Går nok for noen lettdrevne høyttalere i alle fall, vil ha mest mulig lyd på strammest mulig budskjett, vil legge mer penger i selve rommet heller da jeg har bra utgangspunkt med nytt hus og tom kjeller (rom 20 kvm uten vindu og ny lydhimling montert). Vurderer "rom-i-rom" og får evt heller bygge annlegget opp etterhvert som økonomien tar seg opp.
    mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •