Onkyo 606 og Sony S550, lydformater...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 606 og Sony S550, lydformater...

Mulig jeg er litt for omstendelig og pirkete i juletida....

Gjør ett tappert forsøk på å få 606 til å fungere med familiens nye Gallo Micro ti høytalere, med litt blandet hell.

S550 ser kun ut til å sende lyd ut som Lpcm uansett om det er stereo fra cd eller Dts-HD master audio, riktig at denne spilleren uansett decoder signalet?

Hvis jeg prøver å sette direct slik at lyden kommer frem uten for mye prosessering så utelater 606 bak kanalene og subben, det samme gjelder pure audio. Jeg må velge en av modusene med Movie knappen for å få lyd i bak kanalene, problemet er bare at samtlige av de jeg får velge er av typen som iflg. manualen er de som brukes for å "lage" surround av feks. en stereo kilde.

Ellers hvis jeg trykker på Display på S550 spilleren så står det feks. "Norsk Dolby digital 3/2.1"

Føler meg rimelig teknisk blond nå...selv om jeg er innom det meste av teknisk tv utstyr i forbindelse med jobb, mulig dette ble for enkelt...

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av christian m
    Mulig jeg er litt for omstendelig og pirkete i juletida....

Gjør ett tappert forsøk på å få 606 til å fungere med familiens nye Gallo Micro ti høytalere, med litt blandet hell.

S550 ser kun ut til å sende lyd ut som Lpcm uansett om det er stereo fra cd eller Dts-HD master audio, riktig at denne spilleren uansett decoder signalet?

Hvis jeg prøver å sette direct slik at lyden kommer frem uten for mye prosessering så utelater 606 bak kanalene og subben, det samme gjelder pure audio. Jeg må velge en av modusene med Movie knappen for å få lyd i bak kanalene, problemet er bare at samtlige av de jeg får velge er av typen som iflg. manualen er de som brukes for å "lage" surround av feks. en stereo kilde.

Ellers hvis jeg trykker på Display på S550 spilleren så står det feks. "Norsk Dolby digital 3/2.1"

Føler meg rimelig teknisk blond nå...selv om jeg er innom det meste av teknisk tv utstyr i forbindelse med jobb, mulig dette ble for enkelt...

Audio (HDMI) : Auto
    BD Audio Settings: Direct

Hvis dette er valgt, så ligger ikke problemet i spilleren iallefall.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •