Optimering av Music Angel KT88 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 91
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig
    De eneste problemene har vært slakke rørsokler og noen få med releproblemer.
    Releet til omskifteren mellom pentode og triode.
    Problemene med Engelen er nok oppskrytte. Se bare hvor mange registrerte brukere med engel det er i disse trådene.
    Uansett så vil ha slike ting gått over rørlig. Ser at en må stramme og dytte på rør pgr av brum og div. Sånne ting vil jeg ha vekk. Vil spille musikk jeg og ikke redd for at det skal ta fyr slik det gjorde inne hos Jan R. Var ikke Ma,men en annen kineser.
    Det blir en Ma på meg,selv om jeg ikke er glad for disse kina greiene. Men nå er jeg så nyskjerrig at en må tilfredsstille dette. Kvaliteten slik jeg ser det er ikke bra,derfor vil jeg ha den gjennomgått og kansje den kan bli enda bedre.
    Den blir ikke satt på hytta.

Mvh Roar

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Klart!
    ...men man kan vel heller tone ned sin begeistring?
    Når en persons overbevisning blir såpass overdøvende så er det vel på sin plass at noen sier fra? Eller skal vi alle være snille gutter å se på og erkjenne at alt han sier er lov?

Hvis det var noen som furtet på slutten så var det nok han.... Greit at han hadde brukt mye tid på å sette seg inn i konstruksjonen og det skal han ha: å dele sin kunnskap om MA. Men å skyve den foran som ett påskudd for å ha rett? Nix...

Men i stedet for å bli så ensidig som han ble så kunne han heller ha satt seg mere inn i andre konstruksjoner og erkjent: "det og det er veldig bra". Når folk er så sta at man må bruke 100 innlegg eller så for å få vedkommende til å innse at ting kanskje ikke er så svart/hvitt, ja da er det ganske så ekstremt. Og muligens sett om matchingen i anlegget kunne vært anderledes. Min tanke er ikke at anlegget mitt er sinnsykt bra: Men at det kan bli bedre. Å erkjenne sitt anleggs svakheter er ingen synd. og jeg håper en gang å få komponenter på plass som kan gjøre lyden mere optimal. Alltid ett spørsmål om tid og penger.
    Når du(og andre unger) først er inne her for å forsøke å ødlegge denne tråden også,kan du kanskje fortelle om du har hørt en MA..?
    I så fall kan du jo fortelle hva du har gjort med rørbytte osv,...??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Når du(og andre unger) først er inne her for å forsøke å ødlegge denne tråden også,kan du kanskje fortelle om du har hørt en MA..?
    unger? hersketeknikk, du kunne like gjerne sagt tulling, undertgnede er heller ingen unge, kall meg gjerne tulling.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    unger? hersketeknikk, du kunne like gjerne sagt tulling, undertgnede er heller ingen unge, kall meg gjerne tulling.
    Unger er da ikke tullinger..!
    ..men nå har dere grini i flere dager om at slemme mannen ikke vil gi dere rett
    edit:..og det må dere gjerne fortsette med,men ikke ikke denne tråden!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Uansett så vil ha slike ting gått over rørlig. Ser at en må stramme og dytte på rør pgr av brum og div. Sånne ting vil jeg ha vekk. Vil spille musikk jeg og ikke redd for at det skal ta fyr slik det gjorde inne hos Jan R. Var ikke Ma,men en annen kineser.
    Det blir en Ma på meg,selv om jeg ikke er glad for disse kina greiene. Men nå er jeg så nyskjerrig at en må tilfredsstille dette. Kvaliteten slik jeg ser det er ikke bra,derfor vil jeg ha den gjennomgått og kansje den kan bli enda bedre.
    Den blir ikke satt på hytta.

Mvh Roar
    Bytte rørsokler kan vel være en enkel og billig oppgradering. At det har brent en kineser skremmer ikke meg ihvertfall. Trodde denne gamle debatten om kinamikk hadde lagt seg. Mange "anerkjente vestlige" merker som produseres i kina i dag.
    Mange "kinamerker" med vestlige forhandlere også.
    Forøvrig så har jeg lest en del på diverse fora de siste to åra. Ser at også produkter fra kjente vestlige produsenter kan ha feil.
    I forhold til antallet engler som må være solgt til norge, innbiller jeg meg at feilmarginen er liten på denne. Feil som er meldt har i hovesak dreid seg om rør og sokkel stramming.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en TEKNISK tråd, vær vennlig forhold tråden til tema!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig
    Bytte rørsokler kan vel være en enkel og billig oppgradering. At det har brent en kineser skremmer ikke meg ihvertfall. Trodde denne gamle debatten om kinamikk hadde lagt seg. Mange "anerkjente vestlige" merker som produseres i kina i dag.
    Mange "kinamerker" med vestlige forhandlere også.
    Forøvrig så har jeg lest en del på diverse fora de siste to åra. Ser at også produkter fra kjente vestlige produsenter kan ha feil.
    I forhold til antallet engler som må være solgt til norge, innbiller jeg meg at feilmarginen er liten på denne. Feil som er meldt har i hovesak dreid seg om rør og sokkel stramming.
    Det er mye rart som kommer derifra rørlig. Han har vært borti i noen og det er ikke mye posetivt han sier om disse fra Kina. Men det går ann og gjøre de bedre,og ingen ting er bedre og få en som har bygd rørforsterkere i mange år og se over den. Skal følge Kjell sine anbefalinger om og bytte smårøra.

Mvh Roar

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Det er mye rart som kommer derifra rørlig. Han har vært borti i noen og det er ikke mye posetivt han sier om disse fra Kina. Men det går ann og gjøre de bedre,og ingen ting er bedre og få en som har bygd rørforsterkere i mange år og se over den. Skal følge Kjell sine anbefalinger om og bytte smårøra.

Mvh Roar
    Har ikke hatt noen problemer med mine MA.
    Kan tenkes at hyppig rørbytte kan bli en belastning for loddepunktene på printet. MA-folket er vel blandt de som bytter smårør ofte,og forsiktighet er nødvendig.
    Dette gjelder nok alle typer rørforsterkere.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smårørs sokkelene er jo montert direkte på printet..
    Så vis eg hadde flyttet alt over i nytt kabinett..med plass til en orntelig bro til rørsokkelene (ala Xindak inni) så hadde da blitt en solid forsterker.
    Hvor får en rimelige kabinetter som er solide og slikt, til en rimelig peng?

En kan jo og montere dei oppå, med en fin ring rundt som dekker..hmm..må eg tenke mer på :-)

Kong Arne:

Du har jo erfaring..vis eg gjør noe slikt, så er det vel bare å trekke noen ledninger fra sokklene til printet sant? Ikke noe mer hokus pokus vel?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håp for de som trenger råd og hjelp

Ser Music Angel har fått egen web side!
    det var jo flott!

Music Angel

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    det var jo flott!

Music Angel
    :lol:

Newcomer ZitizenX sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var jo flott!

Music Angel

:-D
    Dette var jo gode nyheter.
    Med eget forum og det hele.

Mvh
    Kenneth N.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo bli spennende å se hvor "tøff" moderering det blir her da

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Kan jo bli spennende å se hvor "tøff" moderering det blir her da
    He He...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var jo flott!

Music Angel
    Hurra hei og hopp...:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette er noe av det klokeste KjellB kunne gjøre

Her kan han jo, mer uforstyrret, dele av seg med den store kunnskapen han besitter om både MA og annet. Slik det er i dag så er det jo "håpløst" å orientere seg i MA-trådene. Her blir det samlet på én plass.

Bra tiltak.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Ødelegger?
    Synes det er helt på sin plass å gå i motmæle når man blir beskyldt for det ene eller det andre.

Man kan bruke en slik tråd man vil, men synes det blir feil å gjøre oss til syndebukker fordi Kjell B. ble lei seg fordi han ikke klarte å gjøre om enda en "rørforsterker-tråd" til en "MA-tråd". Har på inget tidspunkt sagt at MA er en dårlig forsterker, hvis du hadde drevet med en litt bedre research ol. så ville du vel ha sett det

Rørbytte? bytte av drossler? Skifting av rørsokler? Ledninger? Hadde det vært slik at jeg hadde vært nødt til å skifte ut halve komponentene for å få den lyden han snakker om så hadde jeg heller bestilt ett skikkelig byggesett med skikkelige rør og komponenter Hadde antakeligvis blitt rimeligere og.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med at Kjell startet sitt eget forum. Lurer på om jeg skal melde meg inn,men er litt usikker på om jeg er velkommen.

Lurer fælt på om eddie og Hornman blir medlem.

Mvh Roar

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ødelegger?
    Synes det er helt på sin plass å gå i motmæle når man blir beskyldt for det ene eller det andre.

Man kan bruke en slik tråd man vil, men synes det blir feil å gjøre oss til syndebukker fordi Kjell B. ble lei seg fordi han ikke klarte å gjøre om enda en "rørforsterker-tråd" til en "MA-tråd". Har på inget tidspunkt sagt at MA er en dårlig forsterker, hvis du hadde drevet med en litt bedre research ol. så ville du vel ha sett det

Rørbytte? bytte av drossler? Skifting av rørsokler? Ledninger? Hadde det vært slik at jeg hadde vært nødt til å skifte ut halve komponentene for å få den lyden han snakker om så hadde jeg heller bestilt ett skikkelig byggesett med skikkelige rør og komponenter Hadde antakeligvis blitt rimeligere og.
    Denne tråden er vel tenkt for de som gidder å ta seg bryet med å i det minste bytte smårør. Det er noe alle kan klare.
    Byggesett tilsvarende MA tror jeg du skal lete lenge etter faktisk. Sjekk komponentpriser...!

Peace

mvh.Lasse

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •