Optimering av Music Angel KT88 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 91
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Det er nok Brynjar Kvanlid (Motron) du mener, et søk på 1881 gir brynjar kvanlid – ABCSøk: Tlf 1881
    Takker, men blir site utvei. Verre vis det hadde vert en MC hehe :-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det ikke vært for en persons nesten grenseløse (over)fokusering på merket, så hadde det ikke vært noe problem. Har sjekka her inne og det er vel en 10talls tråder som omhandler MA og montering av drosler, hvor fantastisk god den er, gode rør til MA, modifisering, om rør til KT88... Music Angel er en god forsterker, men overhyping av ett produkt skal man lenge lete etter. Man har på følelsen at den er fantastisk og spiller fletta av alt til gjerne 10-20 ganger prisen og snakker om hvor dårlige de er i forhold. Rørvarme kan være greit det og, men den kan også underminere dynamikk.

Så å påstå at det ene er mere rett enn det andre bør man være ytterst forsiktig med. Hadde ikke vært så bastant om det ikke var for at jeg har hatt muligheten å lytte til instrumenter og merke meg det som har med egenklang gjennom musikervenner.

Oppretter man en tråd så bør man iallefall tenke som så: Er det virkelig behov for det? Isåfall: er det rett av meg å begynne å hype opp Dynaco ST-70 siden det er ett design som har blitt kopiert av mange andre, finnes 10talls forskjellige versjoner av, eksistert i over 40 år og av mange regnet som en av de beste El34 forsterkerne? Med tilhørende rør, hva som passer til de forskjellige designene av rør, modifikasjoner, printkort, hvilke transformatorer som passer best om historien og alle som har blitt laget?

En tråd: Ja! 8 forskjellige? Nei!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke helt utav det..det durer mye mer når eg nærmer meg røret med handa/fingrene og mest når eg er anig..ellers lite lyd på denne høyre siden

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Finner ikke helt utav det..det durer mye mer når eg nærmer meg røret med handa/fingrene og mest når eg er anig..ellers lite lyd på denne høyre siden
    er ikke første gangen du og andre ma eiere har problemer,er jo ikke annet enn feil...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du skal få en erfaren rørman til og sjekke dette. Ikke bare og tukle med dette Lovemusikk.

Mvh Roar

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    er ikke første gangen du og andre ma eiere har problemer,er jo ikke annet enn feil...
    tok tiden på deg... he he

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slite med samme feilen du..og den er no skjlvforsynt..min stramming av rørsokklene uten at det var nødvendig..hehe.. ellers ingen problem..men du?
    No har eg fiksa det :-) Hadde eg hatt mc så hadde eg sittet her i julen, for ikke talom da om eg hadde skrudd..hehe

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Synes du skal få en erfaren rørman til og sjekke dette. Ikke bare og tukle med dette Lovemusikk.

Mvh Roar
    Sa dama og..phuuu! Fiksa da no.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KONG ARNE:

Du hjelpe meg kor klemma du sku fått vis du var her..vi sku danset rundt til tonene og den mektige dynamikken og den rasande gode mellomtonen og ikke glemme diskanten og bassen til MAen min..

da virka no..var berre rørsokklene..bare å rote litt på dei me et lite skrujern. :-D

Newcomer ZitizenX sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Vil påstå at vi MA eiere har en meget stor fordel når det gjelder optimalisering av rørforsterker. Det ligger jo info i bøtter og spann her på forumet. Tror at Kjell B. kunne vert til vel så stor hjelp til de som vil prøve andre merker og prøve å tune disse på lyd. Nå er jo den muligheten borte, dessverre.

jeg kommer nok en dag til å kjøpe en annen rørforsterker, men synes det blir litt mere å ta sjansen, da det ikke er så mye bakgrunnstoff. Det er mye anbefalinger og that`s it.

Her har jo MA folk og de som ikke har prøvd den enda, en kjempefordel.

Får en del nye(gamle) rør ganske snart og da skal jeg nok komme med mine erfaringer.

Mvh
    Kenneth N.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa dama og..phuuu! Fiksa da no.
    Flink du Lovemusikk. Hvis det blir Ma på meg så skal den opp til en rørguru her i byen før den tas i bruk og sjekkes. Har ikke tid til og tukle med sånt.

Mvh Roar

Newcomer ZitizenX sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flink du Lovemusikk. Hvis det blir Ma på meg så skal den opp til en rørguru her i byen før den tas i bruk og sjekkes. Har ikke tid til og tukle med sånt.

Mvh Roar
    Synes det er halve morroa. ellers bør vel MAen stå mer eller mindre urørt.

Bra kjempet Lovemusikk. Blir litt letter neste gang

Mvh
    Kenneth N.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hadde det ikke vært for en persons nesten grenseløse (over)fokusering på merket, så hadde det ikke vært noe problem. Har sjekka her inne og det er vel en 10talls tråder som omhandler MA og montering av drosler, hvor fantastisk god den er, gode rør til MA, modifisering, om rør til KT88... Music Angel er en god forsterker, men overhyping av ett produkt skal man lenge lete etter. Man har på følelsen at den er fantastisk og spiller fletta av alt til gjerne 10-20 ganger prisen og snakker om hvor dårlige de er i forhold. Rørvarme kan være greit det og, men den kan også underminere dynamikk.

Så å påstå at det ene er mere rett enn det andre bør man være ytterst forsiktig med. Hadde ikke vært så bastant om det ikke var for at jeg har hatt muligheten å lytte til instrumenter og merke meg det som har med egenklang gjennom musikervenner.

Oppretter man en tråd så bør man iallefall tenke som så: Er det virkelig behov for det? Isåfall: er det rett av meg å begynne å hype opp Dynaco ST-70 siden det er ett design som har blitt kopiert av mange andre, finnes 10talls forskjellige versjoner av, eksistert i over 40 år og av mange regnet som en av de beste El34 forsterkerne? Med tilhørende rør, hva som passer til de forskjellige designene av rør, modifikasjoner, printkort, hvilke transformatorer som passer best om historien og alle som har blitt laget?

En tråd: Ja! 8 forskjellige? Nei!
    Er vel heller et eksempel til etterfølgelse. Hadde vært fabelaktig med slik oppfølging på alle produkter man frivillig har valgt å kjøpe.
    Hvis man blir provosert av at, de som starter en tråd om et produkt og de som er fornøyd med kjøpet, skriver om dette, er det vel bare å finne seg en tråd eller et forum som omhandler produkter man selv har prøvd og liker.
    Ser ikke alt som er på tv du heller vel?
    Isteden for å furte over at det har vært stor aktivitet i disse trådene,kan man jo skape en egen om produkter man selv har interresse av.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh Roar
    Er berre litt sta hehe :-D
    Ta han opp etter du har skiftet rør da..for det er litt løft fra orginal røra som følger med..
    Men trur du skal bli fornøyd ja.. satte på cd med Nils Lofgren-acustic live og det er berre rått. 8)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZitizenX
    Synes det er halve morroa. ellers bør vel MAen stå mer eller mindre urørt.

Bra kjempet Lovemusikk. Blir litt letter neste gang

Mvh
    Kenneth N.
    takker.. :-D
    Men ser på meg og andre her at det det går i er enten dårlige rør eller dårlig kontakt i soklene, ellers har vi smakt litt vestlands strøm..bra kvalitet da :-D

Frank S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh Roar

De eneste problemene har vært slakke rørsokler og noen få med releproblemer.
    Releet til omskifteren mellom pentode og triode.
    Problemene med Engelen er nok oppskrytte. Se bare hvor mange registrerte brukere med engel det er i disse trådene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke du ha en MA til på hytta da Eddie? Skjønner ikke helt logikken i argumentasjonen din? Bare så det er sagt så er jeg ikke "pro" alle KjellB's argumenter/påstander. Er det bare skrive/utrykksmåten din jeg ikke helt får grepet på?
    Edit: Beklager OT i en teknisk tråd, men disse "stikkerne" hele tiden bidrar bare til irritasjon. Interessant at til og med denne tråden, som var ment å være en teknisk optimeringstråd av MA, er i ferd med å forandre seg til nok en motstridende MA tråd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Skal ikke du ha en MA til på hytta da Eddie? Skjønner ikke helt logikken i argumentasjonen din? Bare så det er sagt så er jeg ikke "pro" alle KjellB's argumenter/påstander. Er det bare skrive/utrykksmåten din jeg ikke helt får grepet på?
    Edit: Beklager OT i en teknisk tråd, men disse "stikkerne" hele tiden bidrar bare til irritasjon. Interessant at til og med denne tråden, som var ment å være en teknisk optimeringstråd av MA, er i ferd med å forandre seg til nok en motstridende MA tråd.
    Bør jo være lett å selge den hvis han ikke er fornøyd 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Bør jo være lett å selge den hvis han ikke er fornøyd 8)
    Etter hva jeg har forstått har han jo en allerede Hvorfor da en til hvis det "bare er feil"

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig
    Er vel heller et eksempel til etterfølgelse. Hadde vært fabelaktig med slik oppfølging på alle produkter man frivillig har valgt å kjøpe.
    Hvis man blir provosert av at, de som starter en tråd om et produkt og de som er fornøyd med kjøpet, skriver om dette, er det vel bare å finne seg en tråd eller et forum som omhandler produkter man selv har prøvd og liker.
    Ser ikke alt som er på tv du heller vel?
    Isteden for å furte over at det har vært stor aktivitet i disse trådene,kan man jo skape en egen om produkter man selv har interresse av.
    Klart!
    ...men man kan vel heller tone ned sin begeistring?
    Når en persons overbevisning blir såpass overdøvende så er det vel på sin plass at noen sier fra? Eller skal vi alle være snille gutter å se på og erkjenne at alt han sier er lov?

Hvis det var noen som furtet på slutten så var det nok han.... Greit at han hadde brukt mye tid på å sette seg inn i konstruksjonen og det skal han ha: å dele sin kunnskap om MA. Men å skyve den foran som ett påskudd for å ha rett? Nix...

Men i stedet for å bli så ensidig som han ble så kunne han heller ha satt seg mere inn i andre konstruksjoner og erkjent: "det og det er veldig bra". Når folk er så sta at man må bruke 100 innlegg eller så for å få vedkommende til å innse at ting kanskje ikke er så svart/hvitt, ja da er det ganske så ekstremt. Og muligens sett om matchingen i anlegget kunne vært anderledes. Min tanke er ikke at anlegget mitt er sinnsykt bra: Men at det kan bli bedre. Å erkjenne sitt anleggs svakheter er ingen synd. og jeg håper en gang å få komponenter på plass som kan gjøre lyden mere optimal. Alltid ett spørsmål om tid og penger.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •