onkyo tx-sr 3075?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

onkyo tx-sr 3075?

Hei hvordan funker en onkyo tx-sr 3075 vet dette er det billigste man får taki men har den hd lyd singnaler?

hvor mange watt strømforyning? finner ikke noe info om denne forsterker..
    har kunn et par dynavoice m65 høytalere nå..
    MVh Eirik

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på modellbetengelse er riktig??
    Aldri hørt om 3075...

Om du mener 307 finner du info her:
    Onkyo TX-SR307 - 5.1-Channel Home Theater Receiver | Model Information | Onkyo USA Home Theater Products

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det som sto i romjuls tilbudet til lefdal.. til 1200 kr på mandag..

leser på den linken at det står at psu`n er 330 watt og delt på 5 er til maks 60 watt per kanal..

er onkyo et greit merke? kjenner bare til jvc og yamaha og jvc er dårlig og yamaha er bra.. testa en eldre billig yamaha og en ny dyr en begge var veldig bra.. mens jvc kunne man spille høyt og mye mass men ikke fin lyd.

har ikke mye penger så blir entenn den onkyo eller ingen ting. for har lyd nå men ikke noe bra.. ...

har sett på brukt også menn har ikke råd til noe over 1500 kr, og sony skal jeg heller ikke ha..

Newcomer Sikelikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke SR-3075 som står der, det er SR-307s(silver).
    Viktig å lese riktig på annonsene.

Jeg ser det som et "kupp" såfremt du har lettdrevne høyttalere. Skal du derimot ha en AV-receiver med bedre tilkoblingsmuligheter, og mulighet for lyd via HDMI ville jeg anbefale deg å gå over på en større modell ala Onkyo TX-SR507\607.

Koster litt mer, men har et større potensiale ved senere oppgradering.

Den har en strømforsyning på 330W.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dynavoice m65 lett drevene nok for denne forsterkern? har kjørt sonic t-amp på høytalerne før men da ble det dårlig lyd å mye bass nå har jeg en gammal kenwood uten digitaleinganger ( model har jeg ikke peiling på den er to store bokser) som gir grei lyd..

skal ha full sorround når penga strekker til.. blir vel fra sorrund.no..

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd vil du jo såklart få, men jeg tror nok jeg hadde gått opp en klasse på forsterkerfronten selvom det blir dyrere.

Det kjøres titt og ofte tilbud på større modeller.

Newcomer skumlerud sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sikelikk
    Lyd vil du jo såklart få, men jeg tror nok jeg hadde gått opp en klasse på forsterkerfronten selvom det blir dyrere.

Det kjøres titt og ofte tilbud på større modeller.
    Nå har du fått standardsvaret fra dette forumet: "kjøp noe dyrere". Totalt uinteressant og helt feil. Dette er en forsterker som driver dine høyttalere med letthet. Jeg har større høyttalere, og de drives med letthet av en mindre Sony.

Kjøp forsterkeren; det er et kjempekjøp. Hør ikke på folk som tror det er forskjell på digitale signalkabler - tvangstanker!

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Trådstarter:

Sitat Opprinnelig postet av skumlerud
    Nå har du fått standardsvaret fra dette forumet: "kjøp noe dyrere". Totalt uinteressant og helt feil. Dette er en forsterker som driver dine høyttalere med letthet. Jeg har større høyttalere, og de drives med letthet av en mindre Sony.

Kjøp forsterkeren; det er et kjempekjøp. Hør ikke på folk som tror det er forskjell på digitale signalkabler - tvangstanker!

Skummelt å høre på folk som "skumlerud"....

Du må opp på Onkyo 507 for å kunne motta lyd via HDMI. Med 307 sender du lyden videre til tv og det er jo ikke ønskelig.

MAO: HD-lyd får du kun fra 507 og oppover. Hør på gode råd om å kjøpe den dyrere 507. Det er med den det hele starter.

Anbefaler også og titte på bruktmarkedet etter eldre utgave som støtter HD-lyd. Det har de gjort i 2 generasjoner nå, og da kan du gjøre et kupp på en eldre utgave. Kanskje du er heldig å få en med PRE-OUT for alle kanaler. Da har du mulighetet til å oppgradere med effektforsterker senere. 507 kan bli svak, men med deling på 80hz og bruk av sub kan den spille høyt, men ikke "grisehøyt"...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Skummelt å høre på folk som "skumlerud"....

Du må opp på Onkyo 507 for å kunne motta lyd via HDMI. Med 307 sender du lyden videre til tv og det er jo ikke ønskelig.

MAO: HD-lyd får du kun fra 507 og oppover. Hør på gode råd om å kjøpe den dyrere 507. Det er med den det hele starter.

Anbefaler også og titte på bruktmarkedet etter eldre utgave som støtter HD-lyd. Det har de gjort i 2 generasjoner nå, og da kan du gjøre et kupp på en eldre utgave. Kanskje du er heldig å få en med PRE-OUT for alle kanaler. Da har du mulighetet til å oppgradere med effektforsterker senere. 507 kan bli svak, men med deling på 80hz og bruk av sub kan den spille høyt, men ikke "grisehøyt"...

Jepp eg fikk erfare det at 307 IKKE spiller lyd via HDMI!! Kjøpte den på tilbud for en stund siden......... STYR UNNA!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en kenwood m-a300 nå vil jeg få mere eller mindre effekt med 307?

driter i hd lyd egentlig. er bare dts lyd på mkv filene jeg ser på pcn. så gjør ikke så mye bare jeg får bedre lyd..

kenwooden jeg har nå har ikke digital lyd ingang engang.. vil egentlig ha det da jeg synes det er mye lettere å bruke..

har ikke 3000 kr på å bruke på forsterker.. så er nesten 2000 kr mere en 507 koster en en 307.. på tilbud... har ikke penger til noe annet en en 307 på tilbud. da må jeg spare og da kjøper jeg enten brukt eller nytt yamaha eller nad..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-SR507 får du på Net on Net til 2690,-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Onkyo TX-SR507 får du på Net on Net til 2690,-

ja men det er mye mere enn 307 til 1200 kr. jeg har så jævla lite penger!!!!!!!!!!!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da synes jeg du skal droppe et kjøp nå og vente til du har spart opp 3-4 høvdinger.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik845
    ja men det er mye mere enn 307 til 1200 kr. jeg har så jævla lite penger!!!!!!!!!!!

Er litt rart med folk som spør om råd når de egentlig har bestemt seg for å kjøpe uansett...
    Andre prøver å komme med litt velmente råd, men ser det faller for døve ører.

Det du egentlig vil ha til svar her er:

Kjøp den, det er ett kupp til prisen og du vil aldri angre på at du slo til!

Sånn, da skulle alt være i orden og du kan handle med god samvittighet!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelpe meg til flåsete svar. Den driver høyttalerene hannes - ja, men med letthet? Utdyp deg, vær så snill.

Ja - det er mye AV-receiver for pengene. Men, tenker du litt lengre frem i tid, er det meget "fornuftig" (hvis man kan kalle det det) å anskaffe en AV-Receiver som blant annet har HD-formater, og ikke minst Pre-Out slik at du slipper å kjøpe deg enda en ny AV-receiver som både er større og dyrere når du en gang anskaffer større og mer tungdrevne høyttalere.

Det er bare et tips.

Newcomer skumlerud sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en kenwood m-a300 nå vil jeg få mere eller mindre effekt med 307?

driter i hd lyd egentlig. er bare dts lyd på mkv filene jeg ser på pcn. så gjør ikke så mye bare jeg får bedre lyd..

kenwooden jeg har nå har ikke digital lyd ingang engang.. vil egentlig ha det da jeg synes det er mye lettere å bruke..
    Jeg tror du vil bli godt fornøyd med ONKYO'en. Koble den til kilden din med S/PDIF, og nyt mkv-filer med DD eller DTS lyd. Det er de færreste mkv-filer som inneholder HD-lyd uansett - og når de i fremtiden gjør det, så har de rimeligste receiverne HD-lyd støtte, og er bedre enn dagens dyre receivere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du vil bli godt fornøyd med ONKYO'en. Koble den til kilden din med S/PDIF, og nyt mkv-filer med DD eller DTS lyd. Det er de færreste mkv-filer som inneholder HD-lyd uansett - og når de i fremtiden gjør det, så har de rimeligste receiverne HD-lyd støtte, og er bedre enn dagens dyre receivere.
    takk for et bra svar..

og til dere andre når jeg spørr om 307 så er det greit at mange mener denne er for dårlig og mener jeg bør kjøpe noe bedre. men jeg ville først å fremst høre hvordan den forsterkern er..

og til denne prisen kan jeg jo selge den på finn uten å tape en krone vis jeg den blir for svak..

selfølgelig vil jeg jo ha topp modelen men det er jo ikke så lett når man ikke tjener 100 kr i timen og ikke bor hjemme hos mor og far..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte 307 nå og den var vel verdt penga

bedre lyd en før hvetfall..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte 307 nå og den var vel verdt penga

bedre lyd en før hvetfall..
    Er den kjapp og enkel i bruk? Kan den spille av lyd ifra tv'en ved å bruke Phono Audio out utganger eller må man bruke spdif(har begge, men vil helst bruke de phono sakene rød/hvit).
    Lefdal selger den veldig billig i dag ser jeg, kommer til å beytte den via Stero på Dynavoice f-6 ex høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for et bra svar..

og til dere andre når jeg spørr om 307 så er det greit at mange mener denne er for dårlig og mener jeg bør kjøpe noe bedre. men jeg ville først å fremst høre hvordan den forsterkern er..

og til denne prisen kan jeg jo selge den på finn uten å tape en krone vis jeg den blir for svak..

selfølgelig vil jeg jo ha topp modelen men det er jo ikke så lett når man ikke tjener 100 kr i timen og ikke bor hjemme hos mor og far..

Selve forsterkeren funker meget bra, men det at den ikke spiller lyd via HDMI er skuffende. Det betyr flere ledninger + at du kun kan koble opp 3 komponenter med "digital lyd" 2spdif 1 coax er litt forlite for meg ihvertfall

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •