Forsterker til 2+1 system

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til 2+1 system

Hei!

Har en del høyttalere liggende og tenkte jeg skulle eksperimentere litt. Så trenger derfor en billig forsterker. Det jeg har tenkt til på prøve ut er en Kicker Solo-Baric 10" 8ohm + 2 "vanlige" høyttalere.
    Forsterkeren bør være billigst mulig. Utseende og støy osv. er bare å glemme.

Takker for svar

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kromblom
    Hei!

Har en del høyttalere liggende og tenkte jeg skulle eksperimentere litt. Så trenger derfor en billig forsterker. Det jeg har tenkt til på prøve ut er en Kicker Solo-Baric 10" 8ohm + 2 "vanlige" høyttalere.
    Forsterkeren bør være billigst mulig. Utseende og støy osv. er bare å glemme.

Takker for svar
    Tror du må utdype deg litt mere. Skal du har en 3-kanals forsterker? Eller har du egen forsterker til sub'en?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På finn.no finder du jo sikkert noe...

Ellers, har du passiv sub må du helst ha en separat effektforsterker til denne, helst med gain regulering, det betyr du trenger en vanlig stereo forsterker med preout, og en effektforsterker med gain kontroller for at dette skal kunne fungere bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en tre-kanaler jeg trenger da, hvor den ene utgangen er beregna til sub. Subben er uten egen forsterker, derfor passiv. (kun elementet jeg har)
    Har ikke så veldig peiling på dette så det hadde vært fint om noen kunne kommet med noen linker til forsterkere.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kromblom
    Er vel en tre-kanaler jeg trenger da, hvor den ene utgangen er beregna til sub. Subben er uten egen forsterker, derfor passiv. (kun elementet jeg har)
    Har ikke så veldig peiling på dette så det hadde vært fint om noen kunne kommet med noen linker til forsterkere.
    Vis du ikke har videre peiling, vil jeg nok heller anbefale deg og selge det du har å kjøpe deg noe fornuftig av stereo. Drive med testing slik er ofte ikke noe billig.
    Skal du få det systemet du snakker om til å fungere sånn noen lunde trenger du en sub-forsterker med eget delefilter og som har noe effekt. Så trenger du en ok stereo forsterker som har pre-out til de "vanlige" høyttalerne dine og der du bruker pre-out til sub'en.

Du kan komme "rimelig" unna vis du leter litt på brukt sider og finner noe kurant der. Her er et par ting som skal kunne fungere:
    Stereo forsterker
    Receiver
    Sub forsterker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •