Dali 850 høytalere + hvilken reciver/forsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali 850 høytalere + hvilken reciver/forsterker.

Hei. Slevom dette neppe er forumet for oss med "stramt" budsjett må jeg bare spørre. Har et par Dali 850 høytalere, og er ganske grønn med koblinger i alle retninger. Men jeg trenger en forsterker eller reciver(Er faktisk usikker på hvilken av de to jeg trenger).
    Det jeg vil gjøre er å koble fra ps3èn min til disse høytalerene optisk, har et 20m2 gutterom som blir brukt halvannen time i uken, så ser ikke likt på at jeg som student skal svi av masse penger på å få det til.
    Hva er billigste løsningen for å få lyd på disse høytalerene er vel det jeg egentlig ber om hjelp til.

Håper dere ikke ler av meg nå ; p God jul!

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal koble til via optisk utgang på ps3, så må du i såfall ha en DAC eller en forsterker med innebygd DAC (digital- analog konverter). Dette er det ikke mange stereoforsterkere som har.

Du kan gå for stereo ved å kjøpe f.eks disse:
    CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter - Annet tilbehør
    NAD C355BEE Integrert forsterker - Forsterkere - Stereo | Hi-Fi Klubben
    Jeg ville i alle fall ikke kjøpt noe mindre forsterker enn dette til disse høyttalerne (helst enda større).

Den billigste løsningen er nok å gå på bruktmarkedet og finne den billigste hjemmekinoreceiveren som du finner (sjekk at den har optisk inngang, for hvis det er digital inngang på den så har den også dac innebygd).

PS: Mange produkter som selges brukt går til halv pris og er godt som nytt. I alle fall gjelder dette for stereo. På hjemmekinofronten så får en mer for pengene nå i forhold til for noen år siden, så ikke kjøp alt for gammelt der. God jul!!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt Dali 850 og de spiller fett sammen med kraftig forsterker. Jeg brukte en NAD 218THX som kanskje var litt for lyst, men sparka liv i de doble 8" så det holdt. Pent spillte de og til det ble litt for høyt. Med 4ohm så er de glad i masse strøm, men det er jo økonomien som bestemmer dette. Her er det en som får masse skryt og som har optisk inngang:

XTZ Class A100 D3, Sølv/sort XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •