Hjelp til kjøp av forsterker/reciver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av forsterker/reciver

Hei

jeg har tenkt å kjøpe meg ny forsterker/reciver. høytalerene jeg kommer til å bruke en stund er noen pioneer høytalere på 60W 8 ohm.

denne her så jo bra ut? http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemme...mium-silver.htm

kunne tenke meg å ha noe kraftigere høytalere i fremtiden feks carwin vega elns, så bør helst kunne drive det og.

kan strekke meg til 3000,-

hva anbefaler dere?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne receiveren fungerer nok greit til de høyttalerne du nevner, men til CV-høyttalere får du nok ikke noe for 3000kr som vil fungere bra. CV krever veldig mye strøm og en forsterker som leverer mye strøm koster mye. Sånn er det bare.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, men er det en annen forsterker til den prisen du heller ville anbefalt en den jeg fant? må innrømme jeg ikke har hørt så veldig mye om Denon, men så er jeg nokså noob når det kommer til stereo :P

vil det være mulig å brokoble den elns pga trenger jo ikke de andre høytaler utgangene til noe. slik jeg kan drive tyngre høytalere, skjønner du hva jeg mener?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe galt med Denon - det er helt utmerkede produkter det. Det er bare det at det Gurba sier, dessverre har noe for seg: receivere i denne prisklassen er ikke egnet til å drive Cerwin Vega. Brokobling eller andre knep for å prøve å øke effekten kan du bare glemme. Tenk heller i retning av en receiver med pre-out - så kan du eventuelt koble på et ekstra effekttrinn hvis du går for mer tungdrevne høyttalere.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •