surround forsterker med hdmi til jbl e100. ca.5000,- ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Jeg spiller av med Full-HD (1080p - "exact scan" på Full-HD-TV).. Det som er med de eldre, store PS3 er at de kan ikke sende HD lyd som Bitstream. Derfor må du kjøre LPCM, dvs. at PS3 dekoder HD lyden fremfor at receiver gjør dette. Så istedenfor at det står "Dolby Digital TrueHD" står det "Linear PCM" Er ikke noe forskjell utenom det =)
    ok. vet du om den nye ps3 slim(som jeg har) sender HD lyd ?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lupoh
    Den nye versjonen av PS3 kan sende Bitstream.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan den og den gamle.. Forskjellen er bare at:

Gamle PS3 - lyden blir sendt i "rått" format - dekodet i receiver
    Nye PS3 - lyden blir sendt ferdig dekodet fra PS3 til receiver

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah skjønner
    det blir nok bestilling av harman kardon avr 355 fra netonet.no i morgen

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er ganske sikker på at Avr 255 holder godt til å drive northridge 100, jeg har avr 130 med jbl balboa, balboa er en av de minste og gamleste modellene til jbl, og det samme er avr 130, de samarbeider veldig bra sammen.

Nå skal jeg snart til innkjøp av jbl ES100, som er enda kraftigere enn northridge, og jeg oppgraderer til avr 255, det er mest krutt du kan få under ca 7-8000kr hvis du utelatter HK sine egne modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det er snakk om så liten prisforskjell som det er på 255 og 355 så ville jeg ha gått for sistnevnte! Ta og kjøp deg en billig strømkabel på clas ohlson slik at du har en til forsterkeren kommer. Kabelen jeg fikk med min 355 fra netonnet hadde en annen strømkabel enn den kabelen som er vist på netonnet sin side. Gikk ikke å skru av "adapteren".

og ifall du skulle lure om 355 kommer med ipod-docking, så er svaret ja. Jeg fikk iallefall med docking, selv om netonnet sin kundebehandler sa nei.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cobalt
    når det er snakk om så liten prisforskjell som det er på 255 og 355 så ville jeg ha gått for sistnevnte! Ta og kjøp deg en billig strømkabel på clas ohlson slik at du har en til forsterkeren kommer. Kabelen jeg fikk med min 355 fra netonnet hadde en annen strømkabel enn den kabelen som er vist på netonnet sin side. Gikk ikke å skru av "adapteren".

og ifall du skulle lure om 355 kommer med ipod-docking, så er svaret ja. Jeg fikk iallefall med docking, selv om netonnet sin kundebehandler sa nei.
    ja lurte litt på det, den er jo alltids kjekt å ha selvom jeg hater alt som heter ipod/iphone osv, hehe :P
    den strømkabelen du snakker om, er det samme kabel som brukes på stasjonære pc'er / skjermer osv? isåfall har jeg en sånn liggende

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja lurte litt på det, den er jo alltids kjekt å ha selvom jeg hater alt som heter ipod/iphone osv, hehe :P
    den strømkabelen du snakker om, er det samme kabel som brukes på stasjonære pc'er / skjermer osv? isåfall har jeg en sånn liggende
    det skal være samme type kabel ja!
    kan også si at jeg er veldig fornøyd med forsterker, og ikke minst netonnet som brukte 3 dager fra bestillingen ble gjort til forsterker og 50" tv var ankommet bergen!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cobalt
    det skal være samme type kabel ja!
    kan også si at jeg er veldig fornøyd med forsterker, og ikke minst netonnet som brukte 3 dager fra bestillingen ble gjort til forsterker og 50" tv var ankommet bergen!
    hørres bra ut, bestilte meg avr355 i stad så gleder meg til å få den i hus om noen dager

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lureste du gjør er å spare 1000,- til og gå for Onkyo nr807 som selges for 6000,- på elkjøp... Mer forsterker for pengene finnes ikke...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørres bra ut, bestilte meg avr355 i stad så gleder meg til å få den i hus om noen dager
    Nå vet jeg ikke hvordan JBL er i klangen, men jeg synes H/K avr255 var ganske forferdelig med mine Klipsch F1.. Veldig bra trøkk osv, men det skjærer i ørene når man drar på volumet litt.. Dette gjaldt også med SVS SBS-01 og SVS SCS-01..

Jeg for min del tenker jeg går en Yamaha 765 eller kanskje en Onkyo 707..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Nå vet jeg ikke hvordan JBL er i klangen, men jeg synes H/K avr255 var ganske forferdelig med mine Klipsch F1.. Veldig bra trøkk osv, men det skjærer i ørene når man drar på volumet litt.. Dette gjaldt også med SVS SBS-01 og SVS SCS-01..

Jeg for min del tenker jeg går en Yamaha 765 eller kanskje en Onkyo 707..

blir vel bare smak og behag dette.. personlig så syntes jeg at lydklangen til avr 355 passet bedre med klipschene mine enn hva onkyo 807 og primare spa21 gjorde!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er nå vertfall avr 355 på vei i posten for min del, så får jeg bare se om jeg blir fornøyd satser på det men høres det helt jævlig ut så får jeg heller ta å bytte den ut

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bestiller om ikke så lenge, 2000kr er mye for meg:P går sikkert for 255

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått min Harman Kardon avr 355 i hus
    må si jeg sålangt er veldig fornøyd med hvordan den låter på mine JBL e100.
    eneste minus er at diskanten på lyse toner blir veldig "skrikete" når jeg spiller veldig høyt. men når jeg da skrur diskanten ned på innstilingene så blir det bra.
    Dette er ikke så farlig for meg siden jeg bor i kjellerleilighet og huseieren er så sær så ikke lar meg få spille høyt uansett
    har ikke fått prøvd den i surround enda siden jeg mangler bakhøytalere foreløpig.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du ha power så er HK veien å gå, du får avr 355 til 5000kr på netonnet spør du meg er dette årets kupp, da den originalt kosta 10000kr...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    skal du ha power så er HK veien å gå, du får avr 355 til 5000kr på netonnet spør du meg er dette årets kupp, da den originalt kosta 10000kr...
    Må si meg enig. bestilte min fra netonnet på søndags kvelden og den var på postkontoret i dag ettermiddag

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde først tenkt å kjøpe avr 255 fra soundgarden, før en luring tipsa meg om avr 355en på netonnet, så snart jeg får penger fra min solgte avr 130 så bestiller jeg 355en =D, da er jeg med i klubben din =D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    jeg hadde først tenkt å kjøpe avr 255 fra soundgarden, før en luring tipsa meg om avr 355en på netonnet, så snart jeg får penger fra min solgte avr 130 så bestiller jeg 355en =D, da er jeg med i klubben din =D
    hehe, hørres bra ut

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått min Harman Kardon avr 355 i hus
    må si jeg sålangt er veldig fornøyd med hvordan den låter på mine JBL e100.
    eneste minus er at diskanten på lyse toner blir veldig "skrikete" når jeg spiller veldig høyt. men når jeg da skrur diskanten ned på innstilingene så blir det bra.
    Dette er ikke så farlig for meg siden jeg bor i kjellerleilighet og huseieren er så sær så ikke lar meg få spille høyt uansett
    har ikke fått prøvd den i surround enda siden jeg mangler bakhøytalere foreløpig.
    Kjenner til den ja :P Det spiller konge, helt til du fyrer opp og nærmer deg ca. -10 dB.. Det var da H/K Avr255 min ble skrikende på Klipsch.. På både film og musikk liker jeg å ha ett skikkelig trøkk og lydnivå, derfor byttet jeg den ut.. Venter på en Onkyo 707 i posten nå, og håper jeg blir fornøyd med denne! Funker ikke dette bra nok skal nok Klipsch på døra! xD

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •