Naim Nait xs og Reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Naim Nait xs og Reciever

Jeg har frem til nå brukt en Yamaha receiver til surroundlyd og musikk i stereo. Nå har jeg tatt steget og kjøpt en nait xs for å forbedre lytteopplevelsen i stereo. Hvordan kobler jeg opp denne til Yamahareceiveren slik at jeg kan ha fronthøtalerne koblet til xs'en og samtidig bruke fronthøytalerne i surroundsammenheng?
    Jeg har prøvd å koble XSen til yamahaen via pre-out fra Yamahaen, men lyden blir da for lav i forhold til resten av høytalerne, selv om volumet på XSen er skrudd høyt opp.
    Har jeg bommet skikkelig ved å kjøpe naimen, og om så, hva trenger jeg slik at jeg kan "bypasse" naimen når jeg skal bruke Yamahaen?
    håper dere skjønner hva jeg mener

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt opp Naim'en slik ?:

The XS also offers a unity gain option and an AV bypass function, whereby it can be used in conjunction with an AV processor in a home cinema system. This is controlled by a rear-panel switch, which for normal use should be set to 'off'.

Be warned: when the bypass mode is selected, the signal connected to the AV input passes straight through the XS at full gain – neither the volume control nor the mute button will have any effect upon it!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet den funksjonen finnes, men vil det gjelde for bare AV inputen eller for alle inputene som en slags override? jeg har forstått det slik at den da setter naimen på "max".. og er litt redd for da å teste ut om det gjelder for andre inputter.. litt kjipt å sprenge et nytt par cm9 håper jeg har forstått feil

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder nok bare AV inngangen. Ellers er jeg redd Naim kunne få endel lettere krakrilske kunder på nakken.. :shock:

... men kanskje jeg tar feil ??

Gratulerer med fin forsterker, forresten!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte supert! Trengte vel egentlig bare noen andre å kunne "skylde på" om av bypass ikke fungerte slik jeg hadde håpet ..hehe :P Nå kan jeg nyte nydelig musikk i stereo og bytte over til The Dark Knight uten problemer
    og fikk forresten forsterkeren til 9700,- 4 mnd brukt vet det ikke er pent å skryte, men må liksom bare

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra! Stor forskjell i lyd kontra receiveren ?? Hadde Naim selv for et par år tilbake, eneste utstyret jeg har angret på at jeg solgte.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig stor forskjell jeg har fortiden en Yamaha rx-v861 som jeg var fornøyd med mtp stereolyd men må si dette er nesten som natt og dag. Merker det best på bassen, men musikken er også mer omsluttende og sprek en super forsterker!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •