Trenger litt hjelp til kopling av anlegg (tv, blu-ray, tv-tuner og xbox)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt hjelp til kopling av anlegg (tv, blu-ray, tv-tuner og xbox)

Pr i dag har jeg koplet tv-tuneren til tv`en via hdmi og blu-ray spilleren til tv`en også via hdmi. Blu-ray er koplet til receiver via coaxial for lyden og tv-tuneren er koplet til receiveren via optisk. Når jeg skal spille xbox, kopler jeg ut den HDMI-kabelen i tv-tuneren og kopler til xbox`en. Det fungerer jo, men da må jeg kjøre lyd på tv`en og ikke via anlegget slik jeg vil.

På receiveren min (Pioneer VSX-917) har jeg tre hdmi-tilkoplinger. Én utgang og to innganger. På inngangene står det henholdsvis DVD/LD og TV/SAT.

Hvordan må jeg kople for å kunne få lyden på xbox`en ut på anlegget? Eller må jeg da ha noe mer utstyr for alle tilkoplingene?

Slik tenker jeg å kople, men da mangler jo Xboxen. Jeg kan jo kople den i en annen HDMI-inngang på tv`en, men da er jeg tilbake til start mtp å få lyden fra xboxen og ut på anlegget.

HDMI fra tv-tuner til inngang på receiver (TV/SAT)
    HDMI fra Blu-ray til inngang på receiver (DVD/LD)
    HDMI fra utgang på receiver til TV (HDMI1)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare ha xbox og BDspiller i reciever med hdmi og så til TV'en og så har du bare tuneren i TV'en? Kjøp en splitter isåfall...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av King-Nothing
    Pr i dag har jeg koplet tv-tuneren til tv`en via hdmi og blu-ray spilleren til tv`en også via hdmi. Blu-ray er koplet til receiver via coaxial for lyden og tv-tuneren er koplet til receiveren via optisk. Når jeg skal spille xbox, kopler jeg ut den HDMI-kabelen i tv-tuneren og kopler til xbox`en. Det fungerer jo, men da må jeg kjøre lyd på tv`en og ikke via anlegget slik jeg vil.

På receiveren min (Pioneer VSX-917) har jeg tre hdmi-tilkoplinger. Én utgang og to innganger. På inngangene står det henholdsvis DVD/LD og TV/SAT.

Hvordan må jeg kople for å kunne få lyden på xbox`en ut på anlegget? Eller må jeg da ha noe mer utstyr for alle tilkoplingene?

Slik tenker jeg å kople, men da mangler jo Xboxen. Jeg kan jo kople den i en annen HDMI-inngang på tv`en, men da er jeg tilbake til start mtp å få lyden fra xboxen og ut på anlegget.

HDMI fra tv-tuner til inngang på receiver (TV/SAT)
    HDMI fra Blu-ray til inngang på receiver (DVD/LD)
    HDMI fra utgang på receiver til TV (HDMI1)
    Koble X-boks og BD spiller til reciver med hdmi,og hdmi ut til tv!
    Koble så tv tuner til tv med hdmi,og optisk eller coax til tv-sat på reciver!
    Da går lyden til reciver og bilde til tv!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er bare at det ikke er optisk ut på xboxen. Kun hdmi og vanlig video/audio-utgang.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem selv. Har ikke lyd i anlegget. Har hdmi fra sat tunerene og inn i tven og optisk bort til forsterker. Dvd-spilleren virker som den skal.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er bare at det ikke er optisk ut på xboxen. Kun hdmi og vanlig video/audio-utgang.
    Jo men har du ikke optisk eller coax utgang på tv-tuneren??
    Var den jeg mente
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry mac, var jeg som surret litt her ja.

Har optisk ut på tuneren (er den jeg bruker til lyd nå)

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry mac, var jeg som surret litt her ja.

Har optisk ut på tuneren (er den jeg bruker til lyd nå)
    det finnes optisk utgang fra xboxen
    sjekk Hooking Up Xbox 360 Sound - For Dummies

problemet med VSX-917 er jo at den bare lar lyd passere til TVn på HDMI,
    den fanger ikke opp lyden til forsterkeren så du må bruke optiske eller coax for lyden.
    Du kunne jo investere i en lur boks fra feks Gefen som lar deg klippe mellom 3-4 HDMI kilder og som også splitter lyden fra HDMI til en optisk eller coax utgang så får du i pose og sekk.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaeger
    Har samme problem selv. Har ikke lyd i anlegget. Har hdmi fra sat tunerene og inn i tven og optisk bort til forsterker. Dvd-spilleren virker som den skal.
    Ingen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •