Ny hjemmekino (dali og denon), men et par spørsmål.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny hjemmekino (dali og denon), men et par spørsmål.

Hei.

Har følgt med på forumet en stund, og nå var det på tide å registrere meg. Skal ha meg ny hjemmekino (mitt 8-10 år gamle anlegg har takket for seg).

Hadde dali / denon tidligere, og var veldig fornøyd med det. Planen er derfor å fortsette med denne kombinasjonen.

Anlegget skal stå i stuen, desverre ikke mulighet for eget rom til hjemmekino her vi bor nå. Stuen er ca 30 kvm (5 x 6, hvor anlegget vil stå på den korteste veggen), og har åpning inn til spisestuen (bak til venstre er åpning inn til spisestue). Anlegget vil vel bli brukt 50/50 til musikk / film.

Har hørt på Dali ikon 8, vokal 2 og w2 oppsett og likte dette veldig godt. Var vel en sub der også, usikker på om dette var ikon sub.

Så regner med jeg går for overnevnte oppsett (5.1 for øyeblikket).

Når det gjelder elektronikk er jeg veldig usikker. Har sett på denon 3310 og 4310. Utifra HK sin hjemmeside om forskjeller på disse to, er det ingenting som har betydning for min del. Så forskjellen for min del blir vel egentlig kraft.

Så over til spørsmålene, er mange år siden jeg oppdaterte meg sist, så sikkert en del unødvendige spørsmål. Har prøvd å finne svar vha google og her inne, men uten hell.

-Da det skal stå i stuen må bakhøytalerene henge på linje med bakdelen på sofaen. Er dette et problem? Er desverre ikke aktuelt å flytte sofaen lengre frem fra veggen.

-Ser at både 3310 og 4310 har 9 utganger bak, ettersom dette er 7.1 forsterkere lurer jeg på hva de kan brukes til (har lest manual uten at jeg har blitt klokere). Det er front RL, senter, surround RL. Altså standard 5.1 oppsett?
    Videre er der "Surr.back/amp assign" (denne er slik jeg har forstått det til front width / high eller ekstra bak, eventuelt biamp). Men hva er de to siste til? merket Fron B (3310) og på 4310 heter den Surround B.

-Ettersom jeg hører jeg en del på musikk også, hvordan vil 3310 og 4310 klare å drive disse høytalerne? Dersom jeg bør ha effekt på frontene uansett om jeg velger 4310 eller 3310, vil jeg gå for 3310.

-Hvilke effekt passer til ikon 8? Har sett på emotiva xpa-2 til front og xpa-5 til senter og bakhøytalere (og da har jeg også effekt til to ekstra om jeg skulle gå for 7.1 i fremtiden). Trenger senter og bakhøytalere effektforsterker? Eventuelt andre som passer bedre til oppsettet?

-Er også usikker på om jeg skal prøve meg på 7.1 oppsett, med to ekstra front high. Skal dette være små høytalere? Blir w2 for store?

Håper noen har tid til å komme med innspill, planen er å kjøpe disse i julepresang til meg selv i år, og gjemme unna kvitteringene før økonomi sjefen finner ut hva som er brukt

Takk på forhånd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan hvertfall si at med Ikon 8, vil et effekttrinn absolutt ha noe for seg!
    Hvertfall for musikkens skyld uten sub.

Og de 9 utgangene er vel 7.2 ??? (Uten at jeg har sjekket.)
    Altså Front, center, surround og surround back pluss to subber.
    Hvis du ikke tok med de to subbene i de 9 utgangene, kanskje det er zone 2 ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •