Bytte av forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Enig.
    Jeg har Pioneer CS-77A som er et lukket kabinett med 12" bass og 96 dB følsomhet - de spiller kontrollert, men med en herlig bass. Og drives lett av rør.

Jeg har et par Goodmans Magister. 3-veis med 15"basser.
    Lyden fra disse har overrasket mange ,og bassen er noe helt for seg selv.
    Små basselementer blir nesten litt komiske i sammenligning,spesiellt når det kreves litt av de.

Beklager avsporingen av tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der lærte jeg noe nytt. Stussa litt på det, lånte noen giga infinity høyttalere for en et par år siden. Hadde da en billig pioneer forsterker koblet opp til de. Da kunne jeg spille veldig høyt uten at det låt dårlig. Låt ikke kjempebra heller, men veldig trøkk, savna bare litt mellomtone. De virka betraktilig lettere å drive enn 603ene jeg har nå. Enda de var mye større. Litt kjipt egentlig da jeg helst ikke vil ha noe større høyttalere, men vil ha mere trøkk. Hadde aldri trodd mindre krevde mer, hah.

Da legges 603 ut for salg, men ville dere bytta ut rotelen mot en integrert forsterker, eller vil den duge til noen litt mindre krevende høyttalere? Har ikke veldig bruk for radio, men er jo kjekt da jeg hører på det i blandt. Den multiromfunksjonen har jeg ikke no bruk for.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt "ett av to". Enten å finne en ht som matcher Rotel'en, eller å bytte ut begge til noe som matcher hverandre.
    Du vil jo ikke "automatisk" gaine noe ved å bytte fra receiver til integrert. Det du har er jo en integrert m/radiodel i tillegg.

Et annet tips til høyttalere, som får litt skryt, og har "innebygget" mulighet for å tune de til rommet (room tuning), er XZT 99.36 til 7990,-.Gulvhøyttalere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Har ikke hørt disse selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av isis
    Der lærte jeg noe nytt. Stussa litt på det, lånte noen giga infinity høyttalere for en et par år siden. Hadde da en billig pioneer forsterker koblet opp til de. Da kunne jeg spille veldig høyt uten at det låt dårlig.
    Var det slike > Kappa?

Google Bilder-resultat for http://audio-database.com/INFINITY/speaker/kappa8_1i.JPG

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. De så mer ut som de her Google Bilder-resultat for http://personal.inet.fi/private/myydaan/Infinity51_a.jpg

Nå er det jul, men fikk jo bror på besøk som tok med seg Creek 5250se. Så måtte nesten sette opp høyttalerne og platespilleren mot den. Den dro høyttalerne MYE bedre enn rotelen. Fortsatt litt skarp lyd, men tror det kan ha mye med rommet å gjøre. Skal teste i et annet rom i morgen.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor platespilleren låter så svakt. Greit at stiften er gammel og slitt, men den låter jo mye bedre på rotelen. Sjekka litt rundt, viser seg at den har mulighet for MC og MM. Jeg har MM spiller, skal kunne skifte på motherboard på forsterkeren, men skjønner ikke bæret av hvordan. Har åpna opp forsterkeren. Var et phono brett der, men skjønner ikke hva jeg skal skifte på. Eller om det i det hele tatt er der feilen ligger.

Legger ved noen linker men litt info, kanskje noen av dere forstår.

Creek 5250 & 5250SE

Creek Audio's Old Products

Creek Audio 5250 Reviews

Hvis man leser den nederste anmeldelsen ser man en som skriver noe om phono og gain-control. Hva er det for noe?

God Jul!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Creek MC/MM board.

Er 4 pins som står helt åpne. ved siden av står det
    -25
    +25
    GND

GND tror jeg bruker to pins.

PL501 og l-r l-r hvor det er en brikke det står Line in PCB på. Dette ser ut som har noe med phono greia å gjøre da den har en slags forbindelse med pinnene Går en strek mellom de.

Skal se om jeg får lang ut bilde. Kameraet er så urolig dårlig.

Kan det være sånn at forrige eier har fjernet pinen som gjør det til phono MM eller phono MC. Har det noe med det der -25, +25 og GND å gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må kjøpe et MM Phono kort å sette inn i forsterkeren. Farsken...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfra det jeg klarer å lese meg til i de linkene, så tror også jeg det. Det ser ut til at det er en "passiv" MM/MC inngang, der pre.amp kort kan leveres som option-utstyr for ettermontering.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •