Crossover og db-innstillinger på Onkyo Tx-sr607!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Crossover og db-innstillinger på Onkyo Tx-sr607!

Frontene mine står på full band, bakhøyttalerene mine står på 150Hz og senteren på 40Hz. Jeg har ingen subwoofer. Høres dette riktig ut eller bør jeg stille dette annerledes?

Når jeg går inn på "level calibration" på forsterkeren, så kan jeg stille db fra -12 til +12 på hver enkel av høyttalerene, hvilken betydning har egentlig dette og hva bør de stå på?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hadebra11
    Frontene mine står på full band, bakhøyttalerene mine står på 150Hz og senteren på 40Hz. Jeg har ingen subwoofer. Høres dette riktig ut eller bør jeg stille dette annerledes?

Når jeg går inn på "level calibration" på forsterkeren, så kan jeg stille db fra -12 til +12 på hver enkel av høyttalerene, hvilken betydning har egentlig dette og hva bør de stå på?
    Virker som 150 er litt høy deling da - hvilke høytalere har du da?
    hva med 80 hz både på senter og bak? Som sagt kommer anpå høytalerne dine!
    Når det gjelder db på hver enkelt høytaler,så er det for at du skal kunne justere nivået slik at nivået blir likt i lytteposisjon!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •