Brokoble abrahamsen v2 forsterker (integrated)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brokoble abrahamsen v2 forsterker (integrated)

Hei!

Har en abrahamsen v2 integrated forsterker nå, samt dali 808 og htpc som lydkilde. Har fått tilbud av en kompis og kjøpe hans v2 forsterker. Det jeg lurer på er om jeg kan brokoble v2?

Har egentlig ikke bruk for mer watt siden jeg tror daliene får det dem trenger, men tenker om jeg eventuelt kjøper meg noen andre høyttalere. Sliter litt med kontrollen på bassen med abrahamsen.

Et spørmsmål på sidelinjen. Går det ann å kjøpe en dac eller annen hw som gir signal i form av rca eller xlr tilkobling ut til hver enkelt inngang på forsterkeren, og lage et 4 eller 6 kanals surround med stereoforsterkere? Tenker da å bruke 2-3 forsterkere..

Takker for hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kjenner til kan du ikke brokoble v2.0, det er vel kun effektforsterkeren v4.0 som kan det fra Abrahamsen.

Du kan fint ha en mulitkanals forforsterker/prosessor, og koble på 3 effektledd. Der kan forsåvidt v2.0 brukes, men det blir litt tungvindt med egen volumkontroll på hver forsterker.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tha Sims
    Hei!

Har en abrahamsen v2 integrated forsterker nå, samt dali 808 og htpc som lydkilde. Har fått tilbud av en kompis og kjøpe hans v2 forsterker. Det jeg lurer på er om jeg kan brokoble v2?

Har egentlig ikke bruk for mer watt siden jeg tror daliene får det dem trenger, men tenker om jeg eventuelt kjøper meg noen andre høyttalere. Sliter litt med kontrollen på bassen med abrahamsen.

Et spørmsmål på sidelinjen. Går det ann å kjøpe en dac eller annen hw som gir signal i form av rca eller xlr tilkobling ut til hver enkelt inngang på forsterkeren, og lage et 4 eller 6 kanals surround med stereoforsterkere? Tenker da å bruke 2-3 forsterkere..

Takker for hjelp
    En oppgradering av V2.0 vil fikse bass problemet ditt tenker jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •