Kjøpe ny forsterker fra Kina, MA KT-88?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe ny forsterker fra Kina, MA KT-88?

Jeg ønsker å skifte ut forsterker på anlegget men er usikker på hva jeg skal kjøpe. Håper noen har noen tips eller erfaringer som kan hjelpe meg ut av knipen

Det jeg bruker nå er:
    Denon 2800MK2 cd-spiller, yamaha 663 receiver, Jungson JA-99B effektforsterker koblet til 2x Dynabel s-23 høytalere.

cd-spilleren bytter jeg bare ut med en Shanling CD-T80, som jeg regner med å bli fornøyd med.

Det jeg er usikker på er hva jeg bør skifte ut receiveren med.

Til receiveren er det koblet PC, PS3 og CD-spiller samt en projektor. Jeg skulle gjerne ha kjøpt en MA KT-88 men hvordan skulle jeg da ha koblet PS3 og PC til høytalerene? Det er jo bare 2 aux-innganger på KT-88..

Det jeg ser etter er en rimelig kina-produsert arvtager til min yamaha rx-663. En forsterker eller receiver til 2 høytalere som kan fungere som en koblingsstasjon for projektor, pc, cd-spiller og ps3 samt gir god lyd og passer designmessig med andre komponenter (sølvfarget). Prismessig ønsker jeg noe til under 1000 dollar før frakt og toll. Har dere noen tips eller erfaringer?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pycno
    Jeg ønsker å skifte ut forsterker på anlegget men er usikker på hva jeg skal kjøpe. Håper noen har noen tips eller erfaringer som kan hjelpe meg ut av knipen

Det jeg bruker nå er:
    Denon 2800MK2 cd-spiller, yamaha 663 receiver, Jungson JA-99B effektforsterker koblet til 2x Dynabel s-23 høytalere.

cd-spilleren bytter jeg bare ut med en Shanling CD-T80, som jeg regner med å bli fornøyd med.

Det jeg er usikker på er hva jeg bør skifte ut receiveren med.

Til receiveren er det koblet PC, PS3 og CD-spiller samt en projektor. Jeg skulle gjerne ha kjøpt en MA KT-88 men hvordan skulle jeg da ha koblet PS3 og PC til høytalerene? Det er jo bare 2 aux-innganger på KT-88..

Det jeg ser etter er en rimelig kina-produsert arvtager til min yamaha rx-663. En forsterker eller receiver til 2 høytalere som kan fungere som en koblingsstasjon for projektor, pc, cd-spiller og ps3 samt gir god lyd og passer designmessig med andre komponenter (sølvfarget). Prismessig ønsker jeg noe til under 1000 dollar før frakt og toll. Har dere noen tips eller erfaringer?
    hvorfor ikke fortsette med en receiver som forforsterker som passer din jungson effekt!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pycno

MA KT88 er en meget god forsterker, og den har 3 like innganger - ellers får du jo kjøpt ekstra passive bokser med flere innganger som du så kobler til en av inngangene på MA, hvis du trenger flere. No problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eddie, Jeg er ikke noen ekspert på lyd så det kan hende jeg tar feil, men jeg gjetter på at en Yamaha 663 ikke er det beste alternativet lydmessig å bruke som forforsterker. Litt av grunnen til å skifte den ut er at den skiller seg ut fra sølvfarget CD-T80 og Jungson 99B/KT-88 :P

Kjell B, Vil det si at jeg ikke behøver effektforsterkeren?

Altså at jeg kan koble slik som på koblingsskjemaet nedenfor? Der har jeg kuttet vekk Jungson effektforsterker helt (byttet ut med KT-88), og det eneste nyinnkjøpte på bildet vil være CD-spiller, KT-88 og ledninger mellom disse to.
    Hvis slik kobling er mulig så ser jeg på det som et perfekt kompromiss - god lyd fra CD-spiller mens jeg beholder funksjonaliteten receiveren gir meg mtp projektoren. Lyden fra PC/PS3 burde være akseptabel også da jeg ikke er kresen på akkurat den biten.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja jeg synes den koblingen din ser helt grei ut.

MA KT88 fungerer fint sammen med en transistor pre, som f.eks. en receiver - og det er bare å prøve seg frem der. Når du har bestemt deg for hva slags oppsett du vil kjøre med - kan du (om du ønsker det) begynne å fintrimme lyden i MA'en med forskjellige små-rør til du er fornøyd. Da kontakter du oss i MA-tråden om du ønsker mer assistanse.

Med de riktige rørene kan du få såpass mye saft og kraft i mellomtonen at selv CD-spilleren alternativt kan kjøre via receiveren. Gode rør kan utrette små mirakler.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Ja jeg synes den koblingen din ser helt grei ut.

MA KT88 fungerer fint sammen med en transistor pre, som f.eks. en receiver - og det er bare å prøve seg frem der. Når du har bestemt deg for hva slags oppsett du vil kjøre med - kan du (om du ønsker det) begynne å fintrimme lyden i MA'en med forskjellige små-rør til du er fornøyd. Da kontakter du oss i MA-tråden om du ønsker mer assistanse.

Kjempefint, tusen takk for hjelpen
    Da har jeg en plan og vet hva jeg skal gjøre, men det vil drøye til en stund utpå nyåret før jeg kan si noe om hvordan oppsettet fungerer, ettersom jeg ikke er så mye hjemme de kommende månedene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •