Hvilken Emotiva burde jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken Emotiva burde jeg velge?

Hei, jeg har så og si bestemt meg for å prøve en emotiva effektforsterker, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken, ha bare to høytalere nå,men skal ha 5 etterhvert..
    Den skal spille sammen med klipsch RF-63,RC-64,RS-62 Har også en yamaha RX-V3900 reciver. Tenker enten 3 eller 5 kanaleren, men så frister også 2-kanalaen for den har litt mer krefter,men da har jeg ingenting til de andre kanalene.. Noen som har noen formeninger? Takker for svar

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror en xpa-5 vil kunne gjøre nytten. Uanset om du har busjett til å kjøpe både en xpa-3 og en xpa-2.
    Tror ikke lydforskjellen blir like stor som prisforskjellen for å si det sånn.
    Jeg ville nok gått for en xpa-5 og heller utvidet med xpa-2 den dagen det blir oppgradering til 7.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Jeg tror en xpa-5 vil kunne gjøre nytten. Uanset om du har busjett til å kjøpe både en xpa-3 og en xpa-2.
    Jeg ville nok gått for en xpa-5 og heller utvidet med xpa-2 den dagen det blir oppgradering til 7.1.
    ja hørtes ganske fornuftig ut var denne jeg så føran meg fra begynnelsen, men så har jeg fått andre anbefalinger, og bare ha 3 kanaleren for eks. og ha bakkanalene på reciveren..

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Jeg ville faktisk gått for en XPA-5. Og skulle jeg utvidet ville jeg også gått for en XPA-5. Kjørt en XPA-5 per høyttaler og fått større kraft reserver pr høyttaler. Jeg skal oppgrader med en XPA-5 til ut på vårparten. Dessuten er 10 kanaler ganske fleksibelt.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn kan det også gjøres :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg fikk min emotiva xpa5 rett før helgen, var redd for støy men dette var heilt ubegrunnet. Den er heilt still
    kan anbefalle denne på det varmeste

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vhjelle
    eg fikk min emotiva xpa5 rett før helgen, var redd for støy men dette var heilt ubegrunnet. Den er heilt still
    kan anbefalle denne på det varmeste
    Det hørtes bra ut hvor mye måtte du ut med totalt for forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat koblet opp min nyankomne XPA-5, og er det man kan si fornøyd Ingen støy hos meg heller, som noen andre har opplevd. Kan ikke unngå å anbefale deg denne

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg ville faktisk gått for en XPA-5. Og skulle jeg utvidet ville jeg også gått for en XPA-5. Kjørt en XPA-5 per høyttaler og fått større kraft reserver pr høyttaler. Jeg skal oppgrader med en XPA-5 til ut på vårparten. Dessuten er 10 kanaler ganske fleksibelt.
    Det blir nok litt for mye for meg,men 1 XPA-5 blir det nok på meg om jeg skulle gå for den Det er vel nok til å drive oppstettet jeg skal ha ganske bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknot
    Har akkurat koblet opp min nyankomne XPA-5, og er det man kan si fornøyd Ingen støy hos meg heller, som noen andre har opplevd. Kan ikke unngå å anbefale deg denne
    så bra,for jeg ble ganske skeptisk da jeg hørte at noen hadde problemer med støy:S Men hvor mye måtte du betale totalt og hvor lang tid tok det fra du bestilte den til du fikk den?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas900
    Det blir nok litt for mye for meg,men 1 XPA-5 blir det nok på meg om jeg skulle gå for den Det er vel nok til å drive oppstettet jeg skal ha ganske bra?

tenker denne driver opsettet meget bra.

hadde selv XPA-3 på RF83 og RC64, og det føltes ikke som noe nedtur kontra NC2250 på fronter, Halo A23 A21 på frontrekka.. i forhold til prisen er dette meget bra saker

skal selv ha XPA-5 nå, og vurdere evt en XPA-2 i sammen slengen! selvfølgelig med svarte lister - det er tøft!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    tenker denne driver opsettet meget bra.

hadde selv XPA-3 på RF83 og RC64, og det føltes ikke som noe nedtur kontra NC2250 på fronter, Halo A23 A21 på frontrekka.. i forhold til prisen er dette meget bra saker

skal selv ha XPA-5 nå, og vurdere evt en XPA-2 i sammen slengen! selvfølgelig med svarte lister - det er tøft!
    ja jeg må si at hvis den er så bra som mage sier så blir det en knall forsterker til en billig penge
    byttet du ut xpa-3 for du skulle ha en til å drive de to kanale bak og?
    Og forresten,fikk mail av en som skulle bestille et par emotiva til uken, så tror kanskje jeg hiver meg på med han og bestiller sammen

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg må si at hvis den er så bra som mage sier så blir det en knall forsterker til en billig penge
    byttet du ut xpa-3 for du skulle ha en til å drive de to kanale bak og?
    Og forresten,fikk mail av en som skulle bestille et par emotiva til uken, så tror kanskje jeg hiver meg på med han og bestiller sammen

min hadde ikke støy eller slikt, og jeg synes denne drev RF83 of RC64 bedre enn Parasound NC2250, og den er i tillegg billigere og hadde 3 kanaler.

jeg byttet fordi jeg skulle ha 5 kanaler ja, og jeg ikke har plass i racket til XPA3 og XPA2, når ser det ut til at det ordner seg, så MULIGENS vurderes XPA-2 i tillegg til XPA-5.. men sistnevnte blir det uansett, med svarte lister denne gangen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    min hadde ikke støy eller slikt, og jeg synes denne drev RF83 of RC64 bedre enn Parasound NC2250, og den er i tillegg billigere og hadde 3 kanaler.

jeg byttet fordi jeg skulle ha 5 kanaler ja, og jeg ikke har plass i racket til XPA3 og XPA2, når ser det ut til at det ordner seg, så MULIGENS vurderes XPA-2 i tillegg til XPA-5.. men sistnevnte blir det uansett, med svarte lister denne gangen!
    ja det blir bra det blir nok xpa5 på meg og i første omgangen så får jeg se senere om jeg vil oppgradere,men blir nok godt i første omgang,siden jeg også sliter litt med plass,kan ikke bare sette dem rundt forbi på gulvet:P hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så bra,for jeg ble ganske skeptisk da jeg hørte at noen hadde problemer med støy:S Men hvor mye måtte du betale totalt og hvor lang tid tok det fra du bestilte den til du fikk den?
    Totalt kommer det på ca 6500kr, inkl alt. Tok 1 uke ifra jeg betalte, til jeg hadde den hos meg. Har en XPA-2 på vei, gleder meg til Lille Julaften kan man si :-D

Du kommer nok ikke til å angre 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •