NAD T737 og T747 tråden. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har 2 stk dali concept 8 -gulvhøyttalere drevet av en nad t737 (230v)

Skal hovedsaklig brukes til TV'en, men noe støvutblåsing i helger også!
    Noen som har forslag til innstillinger av høyttalerne i skjermmenyen?? Ser man kan stille inn db for hver høyttaler? og "small" eller "large" høyttalere? Helt grønn her... help please.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd men jeg fortsetter her, er det ikke mulig med T747 å sette frontene i large og få front/stereosignal i sub? Laveste deling på 60hz er noe høyt. Hvordan har folket løst dette?

Newcomer ErikTheV sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jobla
    Gammel tråd men jeg fortsetter her, er det ikke mulig med T747 å sette frontene i large og få front/stereosignal i sub? Laveste deling på 60hz er noe høyt. Hvordan har folket løst dette?
    Det skal være mulig ja. Når du har satt frontene dine som large er det bare å aktivere subben under "speaker configuration".
    Forsterkeren vil da likevel dele subben ved 60hz, så da må du evt. bruke delefilteret i subben for å få kompensere for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikTheV
    Det skal være mulig ja. Når du har satt frontene dine som large er det bare å aktivere subben under "speaker configuration".
    Forsterkeren vil da likevel dele subben ved 60hz, så da må du evt. bruke delefilteret i subben for å få kompensere for det.
    Vel, var innom Hi-fi klubben her og mannen der mente også dette. Han mente det var en funksjon "enhanced sub" e.l. Det er jo bare det at jeg ikke får det til, dvs. det fungerer for LFE subsignal i DTS / Dolby digital osv men jeg får altså ikke frontsignalet i sub uten å sette frontene i small og dele men kun LFE med frontene i large. Er det jeg som misforstår noe her eller kan det være noe med firmware?

Newcomer ErikTheV sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jobla
    Vel, var innom Hi-fi klubben her og mannen der mente også dette. Han mente det var en funksjon "enhanced sub" e.l. Det er jo bare det at jeg ikke får det til, dvs. det fungerer for LFE subsignal i DTS / Dolby digital osv men jeg får altså ikke frontsignalet i sub uten å sette frontene i small og dele men kun LFE med frontene i large. Er det jeg som misforstår noe her eller kan det være noe med firmware?
    Sjekk under "A/V preset" at speaker setup står som "on"

Hvis jeg forstår deg riktig er det analoge signaler du ikke får til å fungere med subben. Tror det skal være en analog bypass funskjon som hindrer deg i å bruke delingen i forsterkeren, sjekk om den kan være skrudd på.

Han mente nok "enhanced stereo" men dette er kun for å få prossesert ut i flere kanaler og jeg tror ikke den har noe med subben å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikTheV
    Sjekk under "A/V preset" at speaker setup står som "on"
    Står "on" alle mine speaker setup paramtere virker. Jeg leter etter en funksjon som ikke er der.

Hvis jeg forstår deg riktig er det analoge signaler du ikke får til å fungere med subben. Tror det skal være en analog bypass funskjon som hindrer deg i å bruke delingen i forsterkeren, sjekk om den kan være skrudd på.
    Gjelder forsåvidt alle signaler uten LFE signalet. Andre receivere har jo valg for dette. T.o.m. min 10 år gamle Denon hadde det, tror det var LFE+main e.l. Ellers kunne det jo vært analog bypass.. Men som sagt, valget er ikke der. Det er bare sub "on" og "off", det den gjør er jo stengt tatt bare å sende enten LFE til sub "on" eller front "off".

Han mente nok "enhanced stereo" men dette er kun for å få prossesert ut i flere kanaler og jeg tror ikke den har noe med subben å gjøre.
    Nei, han presiserte det at det ikke var "enhanced stereo" men en annen funksjon.. Jeg finner heller ikke noe i manualen om dette så jeg er vel egentlig bare optimist som prøver..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Gammel tråd ser jeg... Har en nad t747 som ikke vil lagre høytalere innstillinger jeg setter opp. Jeg gjør som det står i manualen men når jeg slår den av og skal bruke den neste gang så må det stilles inn på nytt. Noen som har vært borti dette før?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •