Surround receiver som forforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround receiver som forforsterker?

Hei folkens

Da jeg satser på sterio om dagen, kjøte jeg for en stund siden en NAD 275BEE og bruker en Sonos ZP 90 som forforsterker.
    Fungerer bra dette, men jeg skulle likt å fått de andre enhetene også inn på høytalerene, og da snakker jeg om alle HDMI enhetene.

Kunne tenkt meg HD lyd dekoding, og har derfor sett på NAD T175, men i HD verson tikker denne godt inn på nermere 20K.
    Har derfor tenkt på en "vanlig" intigrert A/V reciver, og bruke pre-out til 275`en, men er litt usikker på dette da en forforsterker vell også er med på å farge lyden.?

Det er synd det ikke lages noen HD A/V forforsterkere som bare har sterio pre-out.

Noen som har noen tips?
    Tenker også på å bevare lydkvaliteten mest mulig.

edit: Litt tungt skrevet kansje, det jeg mener er om det er noen måte å få HD lyd fra en PS3 ut som 2ch.PCM, og om man taper mye av kvaliteten på lyden på denne måten?
    Så vidt jeg vet kan flerkanals PCM bare sendes ut via HDMI, men optical skal vel klare 2chPCM, og vist man eks kobler en dac imellom, er man kansje i mål?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen

Etter å ha lest litt rundt ble det i dag kjøpt inn en NAD C156 og en CB DacMagic.
    PS3`en er koblet til dac`en med optisk kabel, og stilt inn på å sende ut 2chPCM.
    Har også koblet Sonos`en til dac`en optisk.
    Fungerer fint dette

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •