Overspennsvern og støy i forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overspennsvern og støy i forsterker?

Har begynt og få en ganske så verdifullt AV-utstyr nå og jeg vurderer å gå til innkjøp av det overspennsvern, som den har en del av på clas olshson, men jeg lurer på om dette vil være støyfremkallende og om jeg heller bare burde fortsette med å dra ut stikkkontakten når jeg hører torden..

Takker for hjelp

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg napper alltid ut kontaktene, stoler ikke på slike billige overspenningsvern.

Mulig jeg er litt paranoid men det er nå meg. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha overspenningsvern i stikket så holder ikke det når det først slår ned. skal du være 100% sikret mot lyn trenger du lynavleder, grov vern og finvern så begynner du å nærme deg. men vis du er den eneste i nabolaget ditt som har overspenningsvern så skal jeg love deg for at det slår ned hos deg og ikke hos naboen da strømmen alltid velger korteste vei til jord

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trikkeren som var hos meg sa at "grov" overspenningsvernet i sikkerings skapet ville ta mesteparten av støyten. Så måtte jeg ha "fin" overspeningsverna lokalt ved TV,PC og stereo kontaktene. Da mente han at det var heilt trygt.

Stig T

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigZ1
    Trikkeren som var hos meg sa at "grov" overspenningsvernet i sikkerings skapet ville ta mesteparten av støyten. Så måtte jeg ha "fin" overspeningsverna lokalt ved TV,PC og stereo kontaktene. Da mente han at det var heilt trygt.

Stig T
    100% sikker blir du aldri. Lyn slår glatt igjennom 1m betong.

Men få elektrikeren til å legge opp grovern på inntaket med GROV kabel til jord. Mellomvern i sikrigskapet med GROV kablel til jord, og så sørger du for å ha JORDET finvern på JORDET kurs med liten motstand til jord til anlegget ditt.

Og med GROV mener jeg 16mm2 eller 25mm2 RK.

Alle jordingledere skal gå korteste vei til hovedskinne for jord og uten skarpe bøyer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •