Pioneer VSX-LX50 og Emotiva

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-LX50 og Emotiva

Hei.

Er det noen som har erfaring med pioneer sine recievere sammen med Motiva forsterkere? Jeg er helt blank på dette og håper jeg kan få vurdering for og i mot kjøp av en Emotiva.
    Jeg lurer på om jeg ville kunne utnytte anlegget (frontene) mitt bedre ved å kjøpe meg en Motiva X-PA2 eller X-PA3. Har i dag en lx50 reciever.

Er det slik at man frigjør effekt fra reciveren til å benytte i center, surround back etc dersom man benytter forsterker til frontene?
    Jeg er helt ukjent med bruk av ekstern forsterker utover recieveren og lurer på om det er verdt penga.

Håper noen kan hjelpe meg å vurdere dette kjøpet.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er abselutt vært det hvis du har litt store eller krevende høytalere. Det er en Emotiva XPA-2 til salgs på Hifi sentralen nå, og en XPA-5 på AVtorget, begge til 7000kr.

En effektforsterker til frontene hvil gi fronteen mer kontroll, det er jo de som er mest brukt og de som fortjener mest driverk. Og da vil du fri opp effekt til reciveren, så den har mer å mate surroundkanalene med.

Emotiva er jo lovpriset på dette forumet, men i andre forum så frarådes Emotiva. Det er gode forsterkere til prisen, og de har testet bra.

Jeg vurderer selv Emotiva.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du link til forum der emotiva frarådes? Er litt lat i dag, så gidder ikke lete..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Polk Audio Forums Club Polk - Powered by vBulletin

Men det er vel siden de samenligner Emotiva med Parasound, Lyngdorf og slikt. Kansje de merkene er billigere i statene en de er i norge.

Uansett så er Emotiva utrolig mye for pengene.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Det er abselutt vært det hvis du har litt store eller krevende høytalere. Det er en Emotiva XPA-2 til salgs på Hifi sentralen nå, og en XPA-5 på AVtorget, begge til 7000kr.

En effektforsterker til frontene hvil gi fronteen mer kontroll, det er jo de som er mest brukt og de som fortjener mest driverk. Og da vil du fri opp effekt til reciveren, så den har mer å mate surroundkanalene med.

Emotiva er jo lovpriset på dette forumet, men i andre forum så frarådes Emotiva. Det er gode forsterkere til prisen, og de har testet bra.

Men er det ikke billigere å handle dem selv direkte fra USA?
    XPA-2 til 699$ (tilsvarer vel ca 4000kr med dagens dollar kurs) + toll og frakt.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Hvordan kobles dette da sammen med Recieveren? Vil frontene gå via recieveren i det hele tatt?
    Som dere skjønner er jeg rimelig blank på området...

Pr i dag har jeg kun JBL ES80 som fronter. Er redd jeg ikke vil ha så stort utbytte av en forsterker. Men med tanke på fremtidige oppgraderinger tror jeg vel at det kan lønne seg.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4000+moms er 5000kr, så kommer frakt på ca250usd. som blir ca 1500kr = ca6500kr. Men så kommer overføringsgebyr og. Se Emotiva Pristråd for mer nøyaktig informasjon.

BTW, du må sørge for at Reciveren din har PRE OUT. Emotiva'en kobles til pre out på reciver, så kobbles høytalerne til Emotivaen.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

4000+moms er 5000kr, så kommer frakt på ca250usd. som blir ca 1500kr = ca6500kr. Men så kommer overføringsgebyr og. Se Emotiva Pristråd for mer nøyaktig informasjon.

BTW, du må sørge for at Reciveren din har PRE OUT. Emotiva'en kobles til pre out på reciver, så kobbles høytalerne til Emotivaen.
    Takk for svar. Akkurat hva jeg lurte på!
    Den har pre out så det skal gå bra da.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sjekke avsforum om hva de mener om polk forumet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •