Billig og bra surround reciever til ca 3000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Billig og bra surround reciever til ca 3000,-

Hei, er totalt noob på dette så tenkte å rådføre meg litt med gjengen her.

Har tittet på Onkyo 607, Yamaha 465 og litt på rimelige Sony modeller.

Har en skitrimelig jalla høytalerpakke (5.0) som på sikt skal byttes ut og skal i tillegg kjøpe en sub.

Det som skal kobles til (foreløpig) er HTPC (HDMI og optisk lyd) og PS3 (HDMI)

Så hva anbefaler dere meg? Har hørt at Onkyo 607 ikke har pre out, men for meg har ikke dette noe betydning (tror jeg) da jeg knapt vet hva en effektforsterker gjør, men kan jo tenkes jeg fatter interesse for dette etterhvert.

Og vil en oppgradering av kun senterhøytaler og kjøp av sub kunne forbedre lyden masse eller er det ikke vits å oppgradere senter uten å ta resten av høytalerne?

Ha en vanvittig bra dag!
    WK

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har noen direkte anbefalinger om merke eller modell, så vil du oppleve et stort løft når du kobler inn en subwoofer, siden du frontene og center får avlastning i bassen.

En effektforsterker overtar jobben til forsterkerne som er innebygget i receiveren. Dersom du har pre-out og kobler til en dedikert effektforsterker til å drive frontene, vil dette også avlaste kraftforsyningen i receiveren. Du vil uten unntak oppleve en forbedring i den prisklassen vi snakker om her ved å koble til effektforsterker til frontene (og kanskje center?). Selv om denne kanskje bare er oppgitt til 60-70W pr. kanal vil den spille bedre enn den innebygde forsterkeren i receiveren.

Lykke til!

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Uten at jeg har noen direkte anbefalinger om merke eller modell, så vil du oppleve et stort løft når du kobler inn en subwoofer, siden du frontene og center får avlastning i bassen.

En effektforsterker overtar jobben til forsterkerne som er innebygget i receiveren. Dersom du har pre-out og kobler til en dedikert effektforsterker til å drive frontene, vil dette også avlaste kraftforsyningen i receiveren. Du vil uten unntak oppleve en forbedring i den prisklassen vi snakker om her ved å koble til effektforsterker til frontene (og kanskje center?). Selv om denne kanskje bare er oppgitt til 60-70W pr. kanal vil den spille bedre enn den innebygde forsterkeren i receiveren.

Lykke til!
    Tusen takk for meget nyttig informasjon - man lærer så lenge man lever
    Hvor mye må man ut med for en OK effektforsterker, er som sagt ingen lydfrik (foreløpig) så en rimelig en vil nok holde til å begynne med. - Igjen Tusen takk for nyttig informasjon :-D !

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 kanals effektforsterkere må du kanskje opp i en 6-7000,-, da får du grei kvalitet. Men jeg ville absolutt anbefale å følge med på bruktmarkedet, jeg kjøpte min på 5x120 W 35 kg beist for 5000,- og den har gitt min 4 år gamle Pioneer-receiver til 3500,- og 15 år gamle høyttalere et nytt liv. Akkurat nå ligger det flere gode kandidater på AVtorget til under 5000,- Siden du ikke er "lydfrik" kan du tillate deg å ikke være veldig merkebevisst, da kan du gjøre gode kjøp på litt ukurante merker og gjerne varer som har noen år på benken. Du kan også få svært gode forsterkere som er 10-12 år gamle til bra pris.

Men det forutsetter at du kjøper en receiver med pre-out. Sjekk ut Hjemmekino.no - Produktdatabase - Hjemmekinoreceivere & -forsterkere Spørs om du må oppjustere budsjettet ditt til 4-5000,- for å få pre-out på den mest vanlige merkene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •