Pioneer VSX-LX52 vs SC-LX72 og Onkyo 807

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-LX52 vs SC-LX72 og Onkyo 807

Jeg trenger flere HDMI-innganger enn de fattige 2(!) som min Pioneer VSX-1018 har og ser nå etter en ny receiver.
    Er godt fornøyd med Pioneer, så derfor står de 2 nevnte receivere høyest på listen.
    Er mest opptatt av at musikk i 2-kanaler skal sitte, derfor vil jeg gjerne ha receiveren som er best på dette.

Er SC-72 verdt merkostnaden sammenlignet med LX-52? Effekten har jeg forsåvidt ikke bruk for, da receiveren kun skal drive senter( XTZ 99.25) og surround(Mirage Omnisat V2)..

Hva med Onkyo? Er feks 807 eller 1007 et bedre valg enn Pioneer?

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Jeg trenger flere HDMI-innganger enn de fattige 2(!) som min Pioneer VSX-1018 har og ser nå etter en ny receiver.
    Er godt fornøyd med Pioneer, så derfor står de 2 nevnte receivere høyest på listen.
    Er mest opptatt av at musikk i 2-kanaler skal sitte, derfor vil jeg gjerne ha receiveren som er best på dette.

Er SC-72 verdt merkostnaden sammenlignet med LX-52? Effekten har jeg forsåvidt ikke bruk for, da receiveren kun skal drive senter( XTZ 99.25) og surround(Mirage Omnisat V2)..

Hva med Onkyo? Er feks 807 eller 1007 et bedre valg enn Pioneer?
    Hei lars. jeg har hatt lx71 og bdp71 i to mnd nå.meget fornøyd!
    bruker den kun til center bluss 4 bakhøytallere...

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lx71 er en bra reciver!
    Driver mine rf82 sammt rc62 og rb61.

Er meget fornøyd,men savner mer effekt på front.

Lx71 har ett utmerket romkorreksjon system.
    Låter utmerket til film.

Men anbefaler pure direct til musikk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å bytte ut min LX71, ta kontakt hvis du mot all formodning skulle være interessert i denne.

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Lx71 er en bra reciver!
    Driver mine rf82 sammt rc62 og rb61.

Er meget fornøyd,men savner mer effekt på front.

Lx71 har ett utmerket romkorreksjon system.
    Låter utmerket til film.

Men anbefaler pure direct til musikk!
    Heptan007: Jeg har også LX71. Den er super til film, men jeg synes lyden blir svært flat, kjedelig og tam (og lav) når jeg beyntter pure direct ved ordinær stereo. Jeg unngår derfor denen funksjonen. Har du noen tips?! Gjør jeg noe feil? Virker dessuten ut som om subben ikke aktivieres ved pure direct...?

iMars

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om forforsterkeren i LX52 er den samme som i LX72? Er det mer enn ICE-forsterkere og nettverkstilkobling som er forskjell her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei heptan og iMars:smile:

Ser dere savner litt sprut til frontene.. Kjører dere biamp oppsett?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iMars
    Heptan007: Jeg har også LX71. Den er super til film, men jeg synes lyden blir svært flat, kjedelig og tam (og lav) når jeg beyntter pure direct ved ordinær stereo. Jeg unngår derfor denen funksjonen. Har du noen tips?! Gjør jeg noe feil? Virker dessuten ut som om subben ikke aktivieres ved pure direct...?

iMars
    Pure direct er som oftest et rent 2.0 signal uten bruk av sub så det er helt normalt.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Pure direct er som oftest et rent 2.0 signal uten bruk av sub så det er helt normalt.
    PÅ min LX 51,så er sub med i pure direkt,hvis fronter står som small,og hvis innput signalet er digitalt!
    Kjører jeg derimot analogt inn på reciver,og pure direkt,da kobles sub ut!
    Men er jo ikke sikkert de nye 52/72 er sånn!

Hvis man ikke har bruk for den ekstra effekten,så er det jo et spørsmål om hvor mye penger man vil bruke for å få nettverkstilkobling,og litt fetere utseende? Tviler på om det er noe særlig forskjell i forforsterkeren,og en lx 52 er da ganske potent når det gjelder effekt den også,så senter og bakhøytalere driver den nok med stil!

Men skjønner godt problemstillingen - sikler på en sånn en selv,hehe
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan

Hvis man ikke har bruk for den ekstra effekten,så er det jo et spørsmål om hvor mye penger man vil bruke for å få nettverkstilkobling,og litt fetere utseende? Tviler på om det er noe særlig forskjell i forforsterkeren,og en lx 52 er da ganske potent når det gjelder effekt den også,så senter og bakhøytalere driver den nok med stil!

Men skjønner godt problemstillingen - sikler på en sånn en selv,hehe
    Jeg tror også at LX52 + effekt til frontene er en bedre løsning enn LX72, men klart, den sistnevnte frister ikke så rent lite den heller.

Inn i tenkeboksen igjen..

Men hva med alternativer: Onkyo 807 får jo mye skryt på forumet...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også at LX52 + effekt til frontene er en bedre løsning enn LX72, men klart, den sistnevnte frister ikke så rent lite den heller.

Inn i tenkeboksen igjen..

Men hva med alternativer: Onkyo 807 får jo mye skryt på forumet...
    LX 52 er nok ikke en bedre løsning,men en billigere,hehe:wink:

Hva Onkyo angår,så kom vel 807 og LX 52 på delt andre plass,hakk i hel Yamaha i Hjemmekinotesten,så du blir nok fornøyd uansett hva du velger!
    Det Pio fikk trekk for var at den ikke har noen muligheter med hensyn til "effektkanaler" i høyden el bredden,hvis det betyr noe for deg?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    LX 52 er nok ikke en bedre løsning,men en billigere,hehe:wink:

Hva Onkyo angår,så kom vel 807 og LX 52 på delt andre plass,hakk i hel Yamaha i Hjemmekinotesten,så du blir nok fornøyd uansett hva du velger!
    Det Pio fikk trekk for var at den ikke har noen muligheter med hensyn til "effektkanaler" i høyden el bredden,hvis det betyr noe for deg?
    Var og kikket på LX52 og Onkyo 807 i dag.. Må si at Onkyoen virker tillitsvekkende; solid og tung sak.. 6 HDMI inn er også en fordel.. At den har høyde- og breddekanaler, eller at Pioneeren har 2HDMI ut, spiller ingen rolle for meg..

Har lest Hjemmekinotesten, der var det jo Onkyoen som trakk det lengste strået. Men igjen der er det jo en prisdifferanse på 1000kr mellom Pio og Onkyo.

Valgets kvaler; det står nok mellom LX52 og Onkyo 807 nå...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget happy med min 807 i hvertfall. Det er det jeg kan si om den saken.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget happy med min 807 i hvertfall. Det er det jeg kan si om den saken.
    Fikk du testet 807en sammen med XTZ når du hadde det, eller hadde du solgt unna 99.36ene da?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda jeg fikk testet 807 på 99.36 før de havnet hos ny eier. Det fungerte helt toppers det. 8)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda jeg fikk testet 807 på 99.36 før de havnet hos ny eier. Det fungerte helt toppers det. 8)
    Høres bra ut. Selgeren på Lefdal(han er visst her på forumet også) mente Onkyo + XTZ ville være en god match.. Spørs om det ikke blir en slik da..

Newcomer oy5tein sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om forforsterkeren i LX52 er den samme som i LX72? Er det mer enn ICE-forsterkere og nettverkstilkobling som er forskjell her?
    VSX-LX52 har Wolfson WM8728 DAC, men det er faktisk plass til ein WM8740 på printet ved siden av om ein er stø på handa og føler for å bytte:-P

SC-LX72 brukar WM8740
    Denne har eg og funne i:
    SC-LX81
    BDP-LX91

Sjølve volumchipen har eg ikkje funne noko data på men det står BD3473KS2 på den i LX52. Nokon som veit kva det er? Kva som står i LX72 anar eg ikkje.

Oppdatering: Det står samme volumchip i LX82 som i LX52 i følge servicemanualane. Så preampane er identiske. Er berre dac som er forskjellig. PC programmet for å sjekke romkorreksjon er og det samme på LX52 LX72 og LX82 :-)

Eg bestilte nyleg VSX-LX52 for å bruke som prosessor. Så får vi sjå om den duger til stereo når eg får den. Har ein plan om å måle dac og preamp med RMAA.

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyoen får jo trekk for design i alle tester.det skjønner man jo.den er jo alt annet enn pen og se på.

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hei heptan og iMars:smile:

Ser dere savner litt sprut til frontene.. Kjører dere biamp oppsett?
    Jepp, jeg kjører biamp ja!

Torolan forteller at suben kobles ut dersom han kjører analogt inn på reciver og pure direkt. Mulig noe av "feilen" kan ligge der. Hvis jeg kun kjører "direct" (og ikke "pure direct") er lyden tilfredstillende!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oy5tein
    VSX-LX52 har Wolfson WM8728 DAC, men det er faktisk plass til ein WM8740 på printet ved siden av om ein er stø på handa og føler for å bytte:-P

SC-LX72 brukar WM8740
    Denne har eg og funne i:
    SC-LX81
    BDP-LX91

Sjølve volumchipen har eg ikkje funne noko data på men det står BD3473KS2 på den i LX52. Nokon som veit kva det er? Kva som står i LX72 anar eg ikkje.

Eg bestilte nyleg VSX-LX52 for å bruke som prosessor. Så får vi sjå om den duger til stereo når eg får den. Har ein plan om å måle dac og preamp med RMAA.
    Blir spennende å høre dine tilbakemeldinger når du får testet den ut..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •