Trenger råd om forsterker til Anthony Gallo høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd om forsterker til Anthony Gallo høyttalere

I forbindelse med anskaffelse av arealeffektiv byleilighet startet også utskifting av anlegget. Så etter å ha lest mye her på forumet om kjøpte jeg for et par år siden høyttalere og sub fra Anthony Gallo. Nå står forsterker/receiver for tur, og jeg vil gjerne ha råd dra dere, siden jeg har vært veldig fornøyd med høyttalerne jeg leste meg frem til her. Har nå en 9 år gammel Marantz receiver, men lengter etter blant annet HDMI og romkoordinering (leiligheten er smal, men det er høyt under taket).

Alle høyttalerne er fra Anthony Gallo:
    Foran og senter - Nucleus Micro Ti
    Bak - Nucleus Micro
    Sub - Nucleus TR-1

Av annet utstyr er en 3 år gammel Sony TV, en 2 år gammel Pioneer DVD spiller, en Oracle Paris platespiller og en separat Riaa forsterker til platespilleren. Husker ikke navn og modellnr. nå, men kan sjekke hvis dere tror det er nødvendig. Har hverken HD-tv eller blue-ray spiller enda, men det kommer nok etterhvert.

Noen som har erfaring med ulike forsterkere til lignende oppsett? Ser for meg en forsterke/receiver i prisklassen 4000-7000kr og har kikka litt på både Onkyo TX-XR707 og Yamaha RX-V765B. Ser at Yamahaen blir sammenlignet med Onkyo 607 her på forumet, og ser mange har 807, men har ikke sett så mye om 707. Er også åpen for andre forslag.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du får jo onkyo 807 til 7 lapper, mer for pengene skal du vel lete lenger etter, om det er en bra match skal jeg ikke si noe om.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •