HK avr255, lite bass

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK avr255, lite bass

Aftens...
    Investerte i en HK avr 255 for å erstatte min gamle Technics ax7, på mine Dali 808. Det jeg ser nu er at det mangler bass!
    Har slått av alle andre kanaler, inkl sub, og stilt bass til maks, men likevel klarer den såvidt å tyne ut noe som likner på bass uansett hva jeg spiller.
    Der er punch nok i bassen når den kommer litt opp i volum, men dypbassen er helt borte.

Kan det være noe feil, eller er det slik HK er? Isåfall skal jeg prøve meg på angreretten, for dette var labert.

Daliene skal forøvrig byttes, men inntil videre blir de stående. Sub skal jeg ha, men vil ha receiver jeg kan leve med på plass først.

Og, Yamaha 765, er det noen som tror den vil gi meg mer bass?

Edit: Har prøvd fram og tilbake, technicsen gir meg dypere bass, kardonen gir meg mer kontroll. Hadde håpet på begge deler

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke si noe spesifikt om denne komboen, men hørte avr255 sammen med et par energy gulvstående høytalere, og det var både trøkk og dypbass i mengder der.

Om du skal kvitte deg med ax7'en så kan jeg være intresert, evt bytte den i noe marantz

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å koble om fasen på ene høyttaleren, er mulig du har ett faseproblem.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamle forsterkere har ofte en liten tanke med loudness som gir mere bass, eller at det er en basspeek i bunn.

Nye forsterkere har droppet loudness for og bedre lydkontrollen, og de fleste benytter subw. så loudness også blir overflødig.

Så må det legges til at det ikke skal mangle på bass når det kommer til de strømsterke H/K forsterkerne

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vist du ikke har vært inne på "speaker setup" menyen og endret noen instillinger, så står nokk høyttalerene med crossover på 100Hz ellerno... mener dette var menyene du må gå inn på: trykk på avr-meny knappen, så->"speaker setup"->"manual settings"->"speaker crossover". der skal du kunne sette høyttalerene til "large". eller du kan bare ta opp "audio setup" på fjernkontrollen og slå av EQ/z-ett-eller-annet...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan går det med bassen? :P

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok som Georgk sier. Endre crossover til 40Hz eller så lavt den tillater og sett speaker til Large.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da blir det 40Hz eller large... når du går ned fra 40Hz så blir det large, å da har du slått av crossover.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takker for forslag.
    Har allerede satt høyttalerne til large, har ikke annet valg siden jeg kjører 2.0. Ez-greiene står også på off.

Har testet fram og tilbake, og tror jeg bare må bli vant til at lyden er forskjellig i disse to receiverne, og velger ikke å angre kjøpet siden kardonen har mer kontroll. Får heller kjøpe sub

Er der noen som kan anbefale nye høyttalere til kardonen da? Mistenker at dette ikke er verdens beste kombo. Har tenkt på klipsch rf52 eller noe dynavoice. Synspunkter der?

Du som nevner fase, hvordan skal jeg prøve å koble om? Bytte om pluss og minus på høyttaleren ??

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal kanskje få testet ut ett par JBL ES100 høyttalere i helgen på min avr355. kan jo gi tilbakemelding på dette! JBL er jo referanse høyttalerene til H/K, så det burde jo funke ganske bra... ellers kan jeg fraråde deg Patos høyttalere til H/K! blir alt for intens og pågående diskan på høyere volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doberman
    Hei, og takker for forslag.
    Er der noen som kan anbefale nye høyttalere til kardonen da? Mistenker at dette ikke er verdens beste kombo. Har tenkt på klipsch rf52 eller noe dynavoice. Synspunkter der?
    Jeg har Klipsch rf52 på avr355, og kan anbefale HK til klipsch på det varmeste.
    Har testet disse høyttalerene på forskjellige forsterkere, men synes at klipsch til HK er en utrolig morsom kombinasjon!!
    anbefaler deg å låne med hjem et par rf-52 for å teste hvis du har mulighet!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte HK avr255 nå i høst og var spent på nettopp bassen. Har sub i tillegg, men kan bare slå av denne! Jeg har mer enn nok bass likevel i mine Monitor Audio når jeg kun kjører stereolyd/CD. :-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også H/K receiver. Ingen problemer med bass her i huset. Bruker den som PRE på en Nad 218 men skal ikke ha noen betydning det.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for at Dali'ene skal ut. Jeg bor LANGT fra noen steder hvor de selger høyttalere, så jeg håper noen gidder komme med et par innspill på hva som kan passe til avr 255'en, da jeg må bestille først, og evt. angre etterpå

Har sett på Psb t55 eller t65. Får disse til omtrent samme pris, vil hk'en klare å drive t65 uten hjelp? Og er det noen som veit om den passer lydmessig?

Ellers så har jeg enda rf-52 i bakhodet, men er litt usikker da noen mener de ikke er verdens beste på musikk. Blir vel 50/50 musikk/film her. Høyttalerne bør ha en del party-faktor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rf-52 duger veldig bra til begge deler! de har iallefall veldig bra partyfaktor! Mine står i en stue på 45m3 og har ingen problemer med å overdøve alt av gjester, naboer og mine egne tanker...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, jeg hadde en avr 260 og 2stk psb t55, h/K'en hadde en syk kontroll over høyttallerne, og bassen, den var helt sykt rå, men samtidig extremt pen, i den tiden når jeg hadde dette oppsettet brukte jeg ikke sub, pga følte ikke at jeg hadde bruk for det men da brukte jeg det som regel kun til musikk, hvis du skal se film vil du vel helst ha en sub, for å få den ultimate film opplevelsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •