Forsterker til system audio 1550

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til system audio 1550

Hvor mye forsterkerkraft trenger disse høyttalerne? Er det noen produsenter som matcher disse bra/dårlig? Kom gjerne med eksempler på forsterkere.

System Audio SA1550 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panasonic
    Hvor mye forsterkerkraft trenger disse høyttalerne? Er det noen produsenter som matcher disse bra/dårlig? Kom gjerne med eksempler på forsterkere.

System Audio SA1550 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

Primare skal vist være et godt valg. Den er på tilbud nå til 7000kr hos Soundgarden. Eller så synes jeg selv Nad er et godt valg. Selv veldig fornøyd med det:-)

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva fungerer veldig bra på SA1550 her i huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på det samme. Jeg skal ha ny forsterker til mine 1750. Er det noen som har prøvd cambridge audio til SA? Jeg vurderer selv 740 til mine, men har små muligheter til en testrunde.(beklager hvis jeg ødelegger tråden din)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    personlig ville ikke jeg kjøpt en forsterker uten å prøve den på de aktuelle høyttalerne. Men primare i21 fungerer knall på både 1550 og 1750:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, å kjøpe uten å høre kan være skummelt. Men når man bor langt unna en ok hi-fi butikk kan det være nødvendig. Hifi klubben selger vel via nett og jeg vil da ha muligheten til å sende tilbake dersom jeg ikke er fornøyd.

Cambridge har noen funksjoner som frister litt. separat nivåjustering av forskjellige utganger og muligheten for å utvide til flere rom høres ut som fine funksjoner. i Tillegg har de en rimelig DAC i noenlunde samme utseende og ok pris.

Jeg ser for meg at Cambridge har en litt stram og tørr lyd. Er det korrekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest er nok det rett..

Filosofien til SA og Primare er at lyden skal låte ut fra høyttalerne slik lyden er spilt inn. Ergo ingen mulighet å justere lyden.. Det du gjør på cambridgen er jo strengt tatt å forvrenge lyden, som etter min mening er feil. Da har man i utgangspunktet ikke kjøpt hverken riktig forsterker eller høyttalere..

Når det skal være sagt, savnet jeg selv i begynnelsen når jeg hadde i21 + 1750 men det savnet gikk fort over, da musikk og lyd fikk en annen betydning for meg etterhvert som tiden gikk med disse komponentene.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridgen er en god forsterker. Har siklet på disse lenge, og ja, du har rett. Cambridgen fremstår som stram og tørr. Veldig detaljert er den også.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Cambridge Azur 540A på mine SA1530 og synes lyden var veldig framoverlendt, Madonna og Timbaland rocket i stuen! Dama snakker fortsatt om Cambridge Audio (når skal du kjøpe den gode, les: lekre, forsterkeren igjen?).

Jeg har hatt mine 1530 i mange år og testet eller eid både Onkyo, Denon, Nad, Rotel, Cambridge Audio, Marantz og Harman Kardon. Cambridge er uten sammenligning den beste på stereo. Men, jeg lånte en marantz forsterker en periode og makan til diskant har jeg aldri opplevd hjemme før. Detaljer og luft, helt uanstrengt...Så musikksmak har en del å si. Rolig, akustisk musikk eller mer rock?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trulsen, hva mener du med at man forvrenger lyden med Cambridge? Tenker du på bass/diskant justering? Den trenger man vel ikke bruke. Jeg har ikke dette på mitt nåværende forsterkersett(Doxa 70 sign mkII og EC 4,5) så denne tror jeg ikke blir brukt særlig mye.

Jeg spiller litt forskjellig men klassisk, jazz er ikke det vanligste. Rap og rock er det straks litt mer av.

Jeg foretrekker absolutt stram og klar lyd. Må ikke bli bløt og sukret.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til rap og rock hadde jeg satset på krefter!

Alle høyttalere har godt av krefter og SA er ikke noe unntak. En stor nok forsterker holder bassene i jerngrep og gir stram bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja krefter er ikke å forakte. Men vil tro en normal og godt konstruert 100 watter vil være ok. Alt er et kompromiss ,og dette vil være stueanlegget i mange år fremover. Brukervennlighet er derfor svært viktig med tanke på at kona også skal bruke det. Når eget hus realiseres blir det eget lytterom med horn og kanskje rør. Måtte selge klipschene fordi jeg bor i blokk og det rett og slett ble for mye bass.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg går til innkjøp av SA 1550 selv, så måtte jo søke litt og fant fram her.

Hørte de på Soundgarden i dag kobla til Harman/Kardon HK 980 og må si at det passa ekstremt bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •