12v Trigger - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25

Tråd: 12v Trigger

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott. Takker. Hva gjør du nå da med alle sluttrinnene fra Midgard Audio?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De står på hele tiden som anbefalt. Bruker også forholdsvis lite strøm når de ikke er i aktivitet, 7,5-9W.
    Har tenkt å kjøpe en ledning på ca. 5 m for å ha mellom RSP-1068 og REL Strata som også har en 12V trigger. Synes egentlig det er ganske smart med disse 12V triggerene!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    3,5 mm er mest vanlig(Rotel f.eks) Parasound Halo har derimot 2,5 mm!
    Kjøpte en 2,5m lang 3,5-3,5mm hos den lokale Euronics forhandler og fikk de til å bytte den ene pluggen til 2,5mm.Nå styrer RSP 1068'en
    på/av på min Parasound Halo A21.Veldig greit.
    Har gjort akkurat det samme men får ikke min RSP-1068 til å styre min A21....
    Hva er galt ?
    (Har sjekket at jeg bruker riktig innganger, at 1068 står innstilt på 12V trigger på riktig utgang, A21 står i 12V trigger modus.....)

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Ser at du har sendt meg PM Migen,men svarer like godt her....
    Innlegget mitt er fra 2004 så jeg har ikke 1068 lenger.Har nå Parasound Halo C2.Bruker fortsatt 12V trigger og det fungerer bra.Har hatt problem en gang,men da var det en dårlig lodding på den ene pluggen som var skiftet(2,5mm)

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Så da sier du at pulsen som sendes er standardisert?
    Mener bestemt å ha lest i en annen tråd på forumet om en 12v trigger utgang som ikke klarte å få et lerret (med 12v trigger input) til å fungere, fordi lerretet krevde mere enn forsterkeren ga for å trigge.

Dersom brukermanualene er gode nok står det hvilken minimumsstrøm som er påkrevd for trigging, og hvilken strøm som sendes ut.

Men som flere har sagt, 12v trigger fungerer nok oftest uten at du trenger bekymre deg for specsene. Og: enten fungerer det, eller så fungerer det ikke. Jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at man skal kunne ødelegge noe i noen av komponentene (med mindre en morsom ingeniør har valgt å snu polene og/eller kjøre 24v eller noe sånn)

DrE

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •