Dybdetest: Emotiva USP-1 & XPA-2 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tester også alt nytt utstyr med den Alan Taylor plata og den låtet jo litt "sirup" (mener da treg,kjedelig og mørk) på dårlig utstyr,men helt rått på skikkelig utstyr.
    Kanskje et vanskelig spørsmål,men etter en vurdering valgte jeg Meridian 557 (bestilt og betalt i dag) foran XPA 2 av to grunner.Jeg slapp stresset med betalinga,frakten,ventetiden osv og håpte at Meridianen låt bedre og mer detaljert i toppen på B&W 803N og mindre fet i bassen (synes egentlig de har nok bass,men ville gjerne hatt den strammere) enn XPA 2.Jeg sliter dog med litt hissig akustikk i rommet.Som forforsterker har jeg Onkyo 905 og Denon BT2500 og kjører kun som HDMI signal.
    De havner jo nokså likt ut i pris.Hører mest på Dire Straits,Clapton,Taylor osv,men drar gjerne på med alt mulig også.70/30 på de sjangerene.
    Gjorde jeg et rett valg,mon tro?
    Flott og forståelig test forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott test !

Men, som eg leste ovenfor, eg har nett kjøpt meg en RPA-2, som er på vei, er dette en " bedre " versjon enn XPA serien ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&wshopping
    Flott test !

Men, som eg leste ovenfor, eg har nett kjøpt meg en RPA-2, som er på vei, er dette en " bedre " versjon enn XPA serien ?
    Regner med det er UPA-2 du mener. XPA er nok ett par hakk bedre enn upa serien siden det er toppmodellene.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RPA-2 er en tidligere modell fra Emotiva. Denne skal vistnok være bedre en XPA serien.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du googler "Emotiva XPA-2 RPA-2" så dukker det opp en god del resultater, f.eks. denne tråden: link og denne: link

RPA-2 var altså en god forsterker som ble skrinlagt fordi de ikke kunne skaffe nok deler lenger. Er inntil videre erstattet av XPA-2 som skal være minst like bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Om du googler "Emotiva XPA-2 RPA-2" så dukker det opp en god del resultater, f.eks. denne tråden: link og denne: link

RPA-2 var altså en god forsterker som ble skrinlagt fordi de ikke kunne skaffe nok deler lenger. Er inntil videre erstattet av XPA-2 som skal være minst like bra.
    Jeg sitter på en RPA-2, gikk for denne vs XPA-2 med tanke på kvalitetene ved musikkspilling. Så langt meget fornøyd med denne.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    RPA/MPS serien er forskjellig fra XPA serien. Hvem som er best tror jeg ikke det finnes noe entydig svar på. XPA er bedre på noen områder og RPA/MPS på andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min XPA-2 igår.
    Testa litt med JBL.

Har fortsatt noen Cerwin Vega CLS15 som er brukt for fester, så testa de og, det syns jeg var mer forferdelig enn hva cerwin orginalt er !
    Så har du cerwin synes ikke jeg Emotiva var noe tess.
    Fikk verken trøkket, eller noe bedre kvalitet, merka faktisk ikke noe spesielt forskjell fra en onkyo TX-SR875 som igrunn er merkelig.

Har Onkyo som Pre, og prøvde Denon som Pre og.

På JBL må jeg bare si jeg syns det matchet ganske greit, merker at emotiva'n ikke stopper, ser ut som jeg kommer til å få en XPA-3 for bak og center

Veldig fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Damn. Der røyk den unnskyldningen for å ikke kjøpe et slikt kraftverk.

Syretestspørsmål: Ville du valgt å beholde en XPA-2 selv?
    Jeg har nå hatt min i en liten uke, og er godt fornøyd. Den første eksterne forsterkeren jeg har hatt er xpa-3. Den drev frontene mens recieveren tok seg av de to bak. Xpa-3 tar seg nå av center og surround mens xpa-2 tar seg av frontene. Frontene spiller nå slik jeg aldri har hørt dem.
    Syretest bestått

Så til konklusjonen på denne fine testen:

Pris/ytelse faktoren sprenger skalaen.

Dette synes jeg er en god oppsumering. Og da slår jeg meg til ro med at jeg har fått god nok lyd. Lurer egentlig ikke på om lyden hadde blitt 10%-20% eller 30% bedre, om jeg hadde lagt ut 10-20-30-tusen mer...8)

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Jepp, hadde aldri noen problemer her.
    du skriver veldig bra, hva gikk du ut med i norsk fra vgs?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •