Onkyo 606 + B&W CM7 : bi-amping

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 606 + B&W CM7 : bi-amping

hei, har oppsettet nevnt i tittel, altså Onkyo 606 og B&W CM7, dvs kun 2 høyttalere koblet på.

Ser jeg har mulighet for å biampe (brokoble?) dette oppsettet. Vil dette være fordelaktig? Eller er Onkyoen smart nok i dag til å fordele kreftene fra de 5.1 tilgjengelige kanalene over på 2 kanaler allerede?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ksundnes
    hei, har oppsettet nevnt i tittel, altså Onkyo 606 og B&W CM7, dvs kun 2 høyttalere koblet på.

Ser jeg har mulighet for å biampe (brokoble?) dette oppsettet. Vil dette være fordelaktig? Eller er Onkyoen smart nok i dag til å fordele kreftene fra de 5.1 tilgjengelige kanalene over på 2 kanaler allerede?
    Dette kan absolutt vere verdt å prøve - det koster jo heller ikke all verden med et ekstra sett med kabler da,og hjelper det,så har du en utrolig billig oppgradering!
    Det hadde hvertfall merkbar effekt på min pio lx 51 forsterker!
    Så mitt tips er PRØV
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Onkyo 606, biampet mot Dali Ikon 6 fronter.

Synes dette er veldig bra.

Enkelte hevder dog at siden recieveren kun har en felles strømforsyning for alle kanalene er man like langt ved å biampe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •