Onkyo807 og B&W683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo807 og B&W683

Kjøpte receiveren i går og etter mye frem og tilbake så har jeg nå bestillt ett par B&W683. Har lest at disse høytalerne skal være så "fryktelig" tungdreven, men jeg føler meg trygg på at Onkyoen har nok av krefter for å drive disse, eller har jeg bommet fullstending nå?

Planen er at jeg skal utvide over nyåret med senter, sub og bakhøytalere fra B&W. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er den onkyoen vel og merke IKKE 180 watt som det står beskrevet for denne forsterkeren..
    du bør bi ampe! da tror jeg det går fint...
    rimelige receivere bare går i protect når du drar på med disse høyttalerne.
    uten impedansekorigering i 683 kan de dette ned mot 2 ohm på det verste. derfor er de tungdrevet.. følsomheten er forholdsvis bra..

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd blir det jo uansett, om den vil bli så veldig bra er vel en annen sak.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det var jo ikke helt de svarene jeg hadde håpet på. Leste her inne at det var andre som hadde kjørt DM683 på "svakere" receivere enn NR807, så da trodde jeg at jeg var safe.

Spørsmålet nå er om jeg skal kanselere kjøpet, eller om jeg skal prøve.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ikke tungdrevene i den forstand at de trenger masse watt. Men de påkjenner forsterekne vannvittige utfordinger på størmreserver. De faller til tider ned til 3ohm, men da snakker vi om at du spiller høyt!!! 807 mener jeg skal være en match til dem! Tenker da recivermessig. Enda bedre blir det når du får en sub som tar over tingene ifra 80hz og nedover eller 60hz og ned, alle ting hjelper .

Syns det ikke er en dum kombo!!

Newcomer Joppa:D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Hmm, det var jo ikke helt de svarene jeg hadde håpet på. Leste her inne at det var andre som hadde kjørt DM683 på "svakere" receivere enn NR807, så da trodde jeg at jeg var safe.

Spørsmålet nå er om jeg skal kanselere kjøpet, eller om jeg skal prøve.
    ikke dumt det da, levere tilbake om du ikke er fornøyd.. 807 har preout.. har eg vært deg, så har eg kjøpt en effektforsterker senere..!! går sikkert fint det..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    807 burde klare det greit,hifiklubben mente også dette :-) Enkelte her stiller jo ENORME krav til forsterker for at det skal være "godkjent".

Det vil nok fungere utmerket bra,samt senere kan du jo utvide med en effektforsterker å få mer uttav høyttalerne :-)

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer sikkert ann på hvor kresen du er, men den holdt ikke for meg på Klipsch RF-63. Samme hvor mange watt Onkyo mener den gir på 1khz i en kanal så har den ikke strømstyrken som trengs til å pumpe kompleks hard bass i brystet på deg, den forvrenger da i tillegg i diskanten og lyttetrettheten kommer fortere enn man skulle ønske.

For meg føles det omtrent som når man blir kortpustet i en fotballkamp og mister evnen til å treffe ballen rent.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal hvertfall prøve, så får jeg eventuelt vurdere ett effektrinn hvis det viser seg at det ikke fungerer.

Blir å bestille center, sub og bakhøytalere også over nyåret, krysser fingrene på at det ikke er effekttrinnet som står øverst på listen i januar. :twisted:

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte 683 på Denon AVR2310 en stund før jeg fikk effektforsterker på de.
    Dette funket da utmerket da jeg ikke hadde hørt med effekt.
    Det ble da endel bedre og mere trykk i bunnen med effekt.

Så det vil nok låte bra i dine ører helt til du får deg en effekt

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683 faller ned til 2.7ohm på det laveste ved 63hz, uavhengig av hvor høyt du spiller. hadde disse selv på en nå 6år gammel pioneer reciver, og det fungerte ganske greit, så tror ikke den onkyoen din skal ha noe problemer med å drive disse høytalerene, spesielt om du biamper. men om du får utnyttet høytalerene skikkelig er jo en annen sak. ville nok vurdert en skikkelig effektforsterker etterhvert...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir å biampe ja, snakket litt med HiFi klubben i dag, får nok ikke utnyttet det fulle potensiale i dem med denne receiveren, noe som dere også bekrefter.

Jeg kunne selvfølgelig gå for 684 da denne var noe mere lettdreven, men nei, jeg skal ha 683 :twisted:

Samtidig så bestillte jeg 5 meter med TEATRACK HYBRID kabel, glemte selvfølgelig å bestille når jeg bestillte høytalerne.

Poppet inn en mail fra HiFi klubben i dag, høytalerene var ikke på lager så de måtte sendes fra Danmark, og skulle komme til dem om 4-9 dager. Passer egentlig bra at jeg reiser på jobb i morgen så ligger de kanskje å venter på meg når jeg kommer hjem fra jobb om 2 uker. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er nok best å bi ampe minimum ja for å virkelig få b&w'ene til å spille..
    men du har ikke kjøpt ennå er det så?
    har du vurdert dali som er betraktelig lettere å drive....
    ikon 6 eller 7 f.eks? 7eren spiller sykelig høyt med en god og stram bass!
    prøv de.. tror de vil falle i smak med mindre det er den fete fst mellomtonen som er så sinnsykt lekker å se på..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt på Dali, men jeg har bestandig likt lyden fra B&W, jeg sitter allerede å vurderer en NAD C275 uten engang å ha hørt det tenkte oppsettet, ser det er 2000 kroner å spare nå...hmmm Jeg er så sinnsykt fristet... :?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet NR807 på DM683 en ukes tid, forsåvidt fornøyd med lyden, men har gått til det "drastiske" skrittet og bestillt meg en NAD C275 også bare for å spe på "litt"

Biampet receiveren og det er såvidt elementene beveger seg så jeg tror disse høytalerne har potensiale for mere, mye mere. Skal bli spennende å høre om det blir så mye forskjell som jeg har lest om.

Selve receiveren vil jeg plassere sånn midt på treet, det er ting jeg ikke kan si jeg er helt fornøyd med, feks Mediaserver løsningen pluss pluss...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, elementene skal ikke bevege seg voldsomt. Skjer dette så har du for lite effekt. Virker her som om Onkyoen har god kontroll på sakene.

Bedre vil det (som oftes) bli med ekstern effekt, men det er langt fra alle som spiller så høyt at det er nødvendig å supplere receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg slå en ting fast med en gang, nei jeg skal spikre det fast, Onkyo NR807 er alt for svak for å drive B&W DM683 på ett skikkelig vis. Dette har jeg tydelig fått demonstrert, fikk effekttrinnet mitt idag, C275, og dynamikken gikk opp mange hakk, rett og slett utklassing i forhold til NR807.

Par ting jeg ikke liker er litt kvass diskant, håper dette retter seg når jeg får ordentlige signalkabler.
    Støy fra høytalerne når det er helt stille, dette hadde jeg ikke med bare receiveren, må forske litt for å se hvor problemet er. :-?

Fy f** så bra høytalerne spiller nå...det er helt rått. Sikker på de har enda mere potensiale hvis de får enda mere å rutte med, kanskje en C275 til og kjøre de som monoblokker? :twisted:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvass diskant har trolig mer med NAD'en å gjøre enn signalkabelen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Kvass diskant har trolig mer med NAD'en å gjøre enn signalkabelen.
    Signalkabelen hadde mye av skylden for begge delene. Fant en gammel hjemmelaget Flatline signal kabel, støyen forsvant og det ble bedre kontroll på diskanten, oppløsningen og dybden ble også bedre.

Litt spent på hvordan de nye signalkablene vil låte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dm683

Jeg har virkelig fått erfare at dm683 er noe som trenger power for å spille med full dynamikk og for å di dem den lyden di er laget for å spille!

har pioneer lx-72 og har bi-ampet utgangene og kjører kunn stereo ingen senter eller bak... låter ikke helt bra i mine ører! dålig kontroll på bass og mellomtone!
    blir slitsomt i lengden!

Har ein Emotiva XPA-2 på veg fra usa! så gleder meg sinsykt til å få testet dette ut! Emotiva skal være ein skikkelig kraftplugg med 2x250 watt i 8Ohm

Så vi får se hva dette billige vidunderer klarer!

også du NAD & B&W er ikke bra kombinasjon vist du ikke liker skarp diskant
    blir litt for rotete i de øvre lydbilde, nad er heller ikke så bra når de gjelder B&W sin fenomenale mellomtone!

Tror Vincent eller Emotiva er eit bedre valg til effektrinn
    skal ikke helt anbefale emotiva ennå når jeg ikke har hørt den spille ennå men i følge dette forumet her er emotiva vist kanll i forhold til pris\ytelse\kvalitet

Har også eit sett med Shengya SP-338MK på veg fra kina, disse kjøpte jeg hos NYsound for 190$ stk pluss 200 dollar i frakt så vi får se etterhvert hva disse duger til.... de er jo forsovidt Shengya som produserer vincent sine forsterkere.. gleder meg litt til å teste disse...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •