Onkyo807 og B&W683 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Legg gjerne igjen en tilbakemelding her når du får testet med det nye effekttrinnet ditt. Jeg har søkt en hel masse i forkant før jeg kjøpte 275, ene sier at dette låter bra, andre sverger til Lyngdorf, andre mener Rotel er en kanonkombinasjon. Optimalt skulle jeg gjerne ha testet flere effekttrinn, men jeg vil si meg fornøyd så langt, kunne ha sendt tilbake 275`n og fått en Lyngdorf for å teste, men jeg er helt avhengig av å få sendt produktene hjem til meg for test så det blir veldig mye ventetid.

Som sagt jeg reagerte på diskanten, men det ble bedre når jeg fikk bort hyssingene av noen signalkabler som knapt nok fortjener å få betegnelse signalkabel, nødløsning vil jeg kalle det for. Har nye signalkabler underveis i posten as we speak, spent på hvordan disse lyder.

Største hodebryet mitt er nå stuen, på langt nær plasseringsvennlig for høytalerne, så det er noe crap, mister mye godlyd her ja... :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F*** lyden begynner å irriterer meg litt, jeg synes enda det låter for kvast i diskanten på en del musikk, det låter rett og slett ikke bra.

Skal plukke ut en del testmusikk, spille igjennom først med C275. Etterpå skal jeg skal koble tilbake til bare receiveren, er diskanten mindre fremtredene da så blir det forsterkerbytte.

Vurderer Lyngdorf eventuelt steget opp til Rotel.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    F*** lyden begynner å irriterer meg litt, jeg synes enda det låter for kvast i diskanten på en del musikk, det låter rett og slett ikke bra.

Skal plukke ut en del testmusikk, spille igjennom først med C275. Etterpå skal jeg skal koble tilbake til bare receiveren, er diskanten mindre fremtredene da så blir det forsterkerbytte.

Vurderer Lyngdorf eventuelt steget opp til Rotel.
    Om du plages med kvass diskant bør du vurdere Parasound fremfor Lyngdorf.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Onkyo 807 er da alt annet en skarp i lyden.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt med romkoreksjon aktivert i Onkyon? Og har du kjørt den på nytt etter du fikk NAD effekten? Her dessverre litt samme erfaringer med NAD selv. I mine ører spiller Emotiva betydelig bedre...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Men Onkyo 807 er da alt annet en skarp i lyden.
    Bruker preout på Onkyoen, den blir for svak til å drive 683.

Kjører Pure Audio, har forstått det slik at romkorreksjonen ikke har innvirkning på lyden i denne modusen. Har enda ikke kjørt romkorreksjon siden jeg fikk receiveren siden jeg har kun kjørt stereo i Pure Audio.

Får eventuelt lese meg opp på Parasound, synes Nad`n tar bort det særpreget B&W har, tross alt derfor jeg har kjøpt disse høytalerne. Skjønner heller ikke hvorfor denne effektforsterken har fått så gode kritikker. Ble nok litt blind i begynnelsen når jeg fikk effekttrinnet pga forbedret dynamikk, men at NAD knoter det så j***** til i diskanten er rett og slett skuffende.

Lukter retur til HiFiklubben....:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent SP-331, kan dette være ett effekttrinn for meg? Jeg liker varm lyd, gjerne mørk samtidig som toppen høres klar ut. Var slike ting jeg satt å undret meg over da jeg kun spillte med Onkyoen, mørk lyd men samtidig klar i toppen.

Mine ører er langt i fra happy med C275.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte romkorreksjon i dag, og som jeg egentlig visste på forhånd, den gjør absolutt ingenting i Pure Audio. Men, jeg kjører nå på stereo istedet for pure audio og det låter faktisk bedre, feitere med en mere fremtredende mellomtone og diskanten er avrundet. Strider egentlig mot mine prinsipper med en slik farging av lyden, vil at det skal låte bra rett igjennom men men... Nytter ikke å leke Ole Brum her. Låter egentlig ganske bra nå...hmmm

Jeg har bestillt en Vincent SP-331 i dag, slik folk beskriver den høres det nesten ut som det er det effektrinnet jeg trenger.

Kunne ha gått for en Lyngdorf også, leser at den farger ikke lyden i det hele tatt, her må lydkarakteren komme fra en annen kilde. Liker jo lyden fra Onkyoen så det kunne jo ha vært ett sikkert stikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad C275 VS Vincent SP-331

Da er jeg endelig kommet til finalen, for å oppsummere tråden i veldig korte trekk. Det ble egentlig ganske fort klart at Onkyo med sine "7x180" watt ble litt for tannløs for DM683, ikke bare litt men ganske mye. Men selve klangen låt fint, mørkt og klart.

NAD C275 fikk helt klart frem dynamikken jeg hadde savnet, men har en irriterende kvass diskant, virket så den dempet seg etter en del spilling, om utstyret begynner å bli spillt inn eller om det er ørene mine som har tilpasset seg lyden vet jeg ikke. Men diskanten er alt for fremtredende uansett etter min smak.

I dag kom ett spennende effekttrinn i posten, Vincent SP-331. Jeg kjørte igjennom ett sett med musikk som jeg hadde plukket frem på forhånd, spillte igjennom først med NAD C275. Lydsignaturen har jeg blitt kjent med i løpet av nesten 2 uker. Egentlig ikke så veldig mye nytt enn hva jeg har skrevet før.

Så koblet jeg opp Vincenten, første jeg la merke til var ett lite blink i lysene i stua når jeg slo den på. Og bare etter 10 sekunders lytting merket jeg at det var enda mere dynamisk enn Nad. Den kvasse diskanten var borte, det låter rett og slett silkemykt. Dynamikken er ikke bare større i bassområdet, men i hele spektret uten at det låter anstrengt. Merket at etter første lyttesession at Vincenten fikk frem mere detaljer i lyden jeg ikke har lagt merke til før, og at øregangene åpnet seg mere for å suge til seg enda mere lydinntrykk på høye volum, NAD fikk jeg motsatt effekt. Lydbildet virket også bredere med Vincent

Fikk opplyst av selger at jeg måtte regne med minst 100 timers innspillingstid på Vincent Sp-331. Vel, jeg tror uansett at det må såfall bli til fordel for enda bedre lyd, så jeg tar sjansen, esken til C275 er allerede funnet frem og blir returnert i morgen, ingen tvil.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •