Tungdrevne høyttalere - Onkyo eller Pioneer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tungdrevne høyttalere - Onkyo eller Pioneer

I en annen tråd har jeg bedt om råd for innkjøp av ny receiver.
    Har etter hvert kommet til at Pioneer VSX-LX52 eller Onkyo TX-NR807 er det jeg trenger. Yamaha RX-V1065 er på reservebenken.

Begge er vel gode nok i seg selv, men min utfordring er at høyttalerne mine har alle som en impedans = 4 ohm. Onkyo har dette som en mulig innstilling på utgangene mens Pioneer'en (og Yamaha'en) ikke har lavere enn 6 ohm.

Vil dette ha nevneverdig betydning for lydbildet? Risikerer jeg å knekke forsterkeren med å kjøre 4 ohms utstyr på en 6 ohms utgang eller er det kun ved langvarig høy last at det kan bli aktuelt?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha skal være stabil ned til 2 ohm.

Men det er nok onkyo som leverer mest strøm i opp til 5.1

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cambridge audio sin 650r receiver som kommer nå hvis du vil være på den sikre siden effektmessig. den tar det meste!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at C.A 650 mangler autokorigering/eq da, men ellers så ser den jo konkeransedyktig ut

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av frbjerke
    I en annen tråd har jeg bedt om råd for innkjøp av ny receiver.
    Har etter hvert kommet til at Pioneer VSX-LX52 eller Onkyo TX-NR807 er det jeg trenger. Yamaha RX-V1065 er på reservebenken.

Begge er vel gode nok i seg selv, men min utfordring er at høyttalerne mine har alle som en impedans = 4 ohm. Onkyo har dette som en mulig innstilling på utgangene mens Pioneer'en (og Yamaha'en) ikke har lavere enn 6 ohm.

Vil dette ha nevneverdig betydning for lydbildet? Risikerer jeg å knekke forsterkeren med å kjøre 4 ohms utstyr på en 6 ohms utgang eller er det kun ved langvarig høy last at det kan bli aktuelt?
    Listen very carefully, I'm only gonna say this once:
    Harman Kardon :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •