Cambridge Audio Azur 650R??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, ja okai, så det er ikkje berre gull og grøne skogar altså...

Er det mulig å anslå kva effekten her blir, om ein oppgir etter Nad sin formel? Eller må dette rett og slett målast?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må måles. En oppgivelse av effekt er også ganske meningsløst uten å oppgi hvor stor forvrengning som oppstår. Siden det ikke finnes en industristandard på dette, kan du finne produkter ala "Tokamosho 3D stereo" med 200 watts forsterker til 1490 kroner på Elkjøp.

Men du kan sammenligne litt med effekten NAD har oppgitt på sine T747. Der har de i tillegg til sine vanlige målinger (60 watt i 7 kanaler) oppgitt effekten med 2 kanaler, 1 khz testtone i 8 ohm. Det gir 120 watt.
    Du kan ikke uten videre bruke samme forholdstallet på 650R, men jeg vil tippe (uten å ha elektronikkunskaper nok til å si noe om hvor bra den gjettingen er) at 650R yter noe mer enn T747. Kanskje ville den kommet ut med 65-70 watt i NADs test?

Så det er uansett en god del krefter.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med min Cambridge 540R. Jeg føler at jeg har fått mye kvalitet for pengene. Denne 650R ser meget spennendes ut!

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja okai, får håpe gjettinga di "Gratulerer" stemmer sånn ca...

Sparer jo ein del pengar om ein kan droppe effekttrinn. Men blir det effekttrinn blir det emotiva(pga pris), og det er ikkje sikkert lyden blir like detaljert med emotiva som med cambridge ut i frå deg eg har lese om lydsignaturen til dei 2 merka.

Noken skulle tatt initiativ til å utarbeidd ein iso-standard på effektmåling, ting hadde vore så mykje lettare då. At ikkje dei seriøse aktørane går i lag og utarbeider ein slik standard er merkelig synst eg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte denne på Hi-Fi Klubben på lørdag, og WOW! Den spiller helt fantastisk! De hadde satt på This is it (om Michael jacksons siste konserter) med 650R og B&W 684 surroundpakke. Den spilte sykt dynamisk og punchy og låt rett og slett helt nydelig. Om jeg skulle hatt en reciever i den prisklassen, ville jeg vurdert 650R veldig sterkt.

Den hadde null problem med å drive 684 (spilte HØYT og kontrollert da det stod -20 db på displayet), så den har tydeligvis godt med krefter, også.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart ikke HFK har lagt ut denne receiveren på hjemmesidene? Noen som vet om de har den i butikken(e) i Oslo?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Rart ikke HFK har lagt ut denne receiveren på hjemmesidene? Noen som vet om de har den i butikken(e) i Oslo?
    Jeg tror at de sliter med å få solgt ut 640r, den gamle versjonen. Så når de er kvitt den så kommer nok 650r inn på siden...

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er garantert at 650R kommer på 9,000,- ut ifra HFK?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Jeg hørte denne på Hi-Fi Klubben på lørdag, og WOW! Den spiller helt fantastisk! De hadde satt på This is it (om Michael jacksons siste konserter) med 650R og B&W 684 surroundpakke. Den spilte sykt dynamisk og punchy og låt rett og slett helt nydelig. Om jeg skulle hatt en reciever i den prisklassen, ville jeg vurdert 650R veldig sterkt.

Den hadde null problem med å drive 684 (spilte HØYT og kontrollert da det stod -20 db på displayet), så den har tydeligvis godt med krefter, også.
    Hvilken HFK butikk var det den var utstilt i?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var faktisk i Trondheim.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt mail til HFK og fikk svar nå : "....De ligger enda ikke på nettsidene, men de vil nok komme opp der relativt fort.
    Vi har forøvrig 10 stk på lager i sort og en i sølv.
    Prisen er 8998 kr.

Om du ønsker å bestille så si ifra...."

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min Cambridge Azur 650R på hifiklubben sandvika for drøyt to måneder siden. Høyttalerene er KEF iQ90 fronter (biamp), iQ60 senter og HTS3001 bak. Låter superbra, mer trøkk og bedre detaljer enn den gamle stereoforsterkeren, en Cyrus 3 m/PSX som kostet omtrent det samme.

Autooppsett fungerte tålelig bra. OSD ser ut som det kommer fra en VIC-20 for synshemmede og forsterkeren kutter lyd og bilde når det aktiveres. Ikke det at det plager meg for mye.

Bruker en PC som signalkilde. Kjører 1360x768 oppløsning til vanlig og 1280x720 ved videovisning. Cambridgen slipper ikke gjennom 1360x768 på HDMI så jeg måtte koble video direkte til TV'n og audio optisk til Cambridgen.

Kjøpte senterhøytaleren nå nylig. Dialog på 5.1 forsvant uten, selv om jeg hadde konfigurert manglende senterhøyttaler i menyene.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •