Naim og Audiovector

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Naim og Audiovector

Har vurdert å selge mine Audiovector S3 Av. Arrete den siste uken, har vurdert å skaffe meg B&W 802D, men her om dagen for første gang i min hifi interesse tid fikk jeg en liten smak av Naim elektronikk på mine S3 arrete, fikk høre at det var en 2x60w integrert forsterker og en god cd-spiller, mener det var cd5xs, det var noe magisk over denne kombinasjonen her, Naim/Audiovector. Har siden den dagen tenkt på hvor god elektronikk fra Naim jeg klarer å skaffe meg til S3'ene. Vil derfor forhøre meg litt her på forumet om kunnskap rundt disse 3 kombinasjonene på Pre-amp/effekttrinn.

Naim NAC 202-NAP 200
    Naim NAC 282-NAP 250
    Naim NAC 252-NAP 300

Vet at det er hinsides store pris forskjeller på disse pakkene, men jeg har en tendens til å klemme til, og ønsker å få ut hele potensialet på S3 Arrete'ene 8)

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Naim/Audiovector er som du sier en veeldig god kombinasjon! Audiovector bruker visstnok naim når de utvikler høytalerne.

Selv har jeg hatt mi3 signature sammen med nac202/nap200 -Dynamisk, frempå og velbalansert!!!

Jeg hadde også 2xnap250 CB i en periode på dem, Dette ga mer headroom,-og om mulig enda mer dynamisk og engasjerende.

Naim og audiovector er den mest engasjerende kombinasjonen av forsterker/høytaler jeg så langt har hørt...

Så ja! Naim anbefales på det varmeste!

Hadde jeg hatt økonomi til det ville jeg gått for 282/250 eller 252/300, for det fortjener så gode høytalere...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar .
    Tenkte først litt på kobinasjonen, 282/300, men fikk klar besked fra Ljudtema gutta i sverige, at heller kjøpe en 252 med supercap og Nap200 evt. 250. Pre-amp var aller viktigst.
    Så da kan jeg jo heller prøve å få litt svar rundt prestasjonene til 200, 250 og 300.
    200 og 250 har jo kabinett med innebygget strømforsyning (2x70w, 2x80w)
    Nap300 yter 2x90w (les naim watt), men har jo en ekstern strømforsyning til over 30.000,-.
    Hvordan oppleves forskjellene, og hvilke sprang gir mest prestasjons økning.
    200 til 250 ca 13.000,- vs 250 til 300 ca 33.000,- Er jo ikke det enkleste å få oppleve en god demo på slik elektronikk... :wink:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det Nait5i du prøvde?
    Har ikke erfaring med Naim desverre, men vil llikevel kommentere at det er kjekt når noen mener preamp er viktigst....det vanlige er jo en billig preamp og fokus på watt.
    Ellers er der en aktiv Naim tråd her hvor du kanskje kan hente en del info :Naim

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at 202/200 og 282/300 kanskje låter litt mer oppløst av de kombinasjonene der. Nait XS og Supernait skal låte mer likt 250, altså en litt fetere lyd.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo også viktig å påpeke viktigheten av kilde ved valg av Naim. Deres konsekvente oppramsing i rekkefølge kilde-pre-effekt-høyttalere er ikke uten grunn. Det gjenspeiles også i mailen du fikk fra Ljudtema, der de mente at pre var viktigst. De baserer nok det innspillet på hva som er viktigst av pre og effekt, fremfor at kilde ikke var nevnt i ditt opprinnelige innlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i utgangspunktet tenkt på HDX uansett kombinasjon. Vet ikke så mye om dette produktet, men det skal vist over gå lyd fra deres dyre cd-spillere, sikkert da etter at det er lagt på hardisk.
    Er jo tre muligheter her også til oppgradering. DAC, xps2 og 555PS.
    Er jo utrolig vanskelig å vite hva som er det mest riktige her, hvordan er f.eks cd- lyd på HDX kontra CDX2 og CDS3, om enn ser bort i fra alle de andre tingene HDX kan??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Jeg vil tro at 202/200 og 282/300 kanskje låter litt mer oppløst av de kombinasjonene der. Nait XS og Supernait skal låte mer likt 250, altså en litt fetere lyd.
    Men 252 m/supercap/Nap300 er enda mere oppløst??
    Hvilke produkter har du lytte erfaringer fra når det gjelder signal kilder.....??

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det er jo også viktig å påpeke viktigheten av kilde ved valg av Naim. Deres konsekvente oppramsing i rekkefølge kilde-pre-effekt-høyttalere er ikke uten grunn. Det gjenspeiles også i mailen du fikk fra Ljudtema, der de mente at pre var viktigst. De baserer nok det innspillet på hva som er viktigst av pre og effekt, fremfor at kilde ikke var nevnt i ditt opprinnelige innlegg.
    Jeg støtter de svenska pojkarna om at pre er viktigst. Ikke for å kritisere noen, men de som bruker receiver som pre, vet ikke hva de går glipp av:-P

Når det gjelder kilde så er det selvfølgelig viktig, men mine ører hører større forskjeller på pre og effekt.

Bowerman, jeg er misunnelig så det ryker etter. Ble nysgjerrig på S3 nå må jeg ærlig innrømme. Slevjen renner nedover haka når jeg tenker tilbake på demoen jeg hadde i Tromsø på Si6 Avantgarde Arrete. Namnam, eller kanskje jeg skal si NaimNaim i dette tilfellet:smile:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å krangle, men det er viktig å understreke at svaret til "svenskene" om at pre er viktigst er basert på rangering mellom pre og effekt. Det er ingen tvil om at Naim, og deres distributører, i ekte Naim-ånd er meget kildebevisste og rangerer en skikkelig kilde øverst. Deretter kommer pre og effekt, i den rekkefølge. Kabler o.a. et stykke bak. En relativt sunn rangering i mine øyne og ører. Det er som kjent vanskelig å gjenskape noe som ikke er der i utgangspunktet, ref viktigheten av kilde.

Er enig i at receivere brukt som pre i et godt oppsett ikke kan yte en god kilde og høyttalere full effekt. Men det er min mening, og det eneste som er sikkert er at mange er uenig med meg....

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ikke for å krangle, men det er viktig å understreke at svaret til "svenskene" om at pre er viktigst er basert på rangering mellom pre og effekt. Det er ingen tvil om at Naim, og deres distributører, i ekte Naim-ånd er meget kildebevisste og rangerer en skikkelig kilde øverst. Deretter kommer pre og effekt, i den rekkefølge. Kabler o.a. et stykke bak. En relativt sunn rangering i mine øyne og ører. Det er som kjent vanskelig å gjenskape noe som ikke er der i utgangspunktet, ref viktigheten av kilde.

Er enig i at receivere brukt som pre i et godt oppsett ikke kan yte en god kilde og høyttalere full effekt. Men det er min mening, og det eneste som er sikkert er at mange er uenig med meg....
    Ja, det var nå den rangeringen jeg sa meg enig i da:grin:

However, så er ikke mine ører enig i at kilde kommer først. Mine sier (etter valg av høyttalere som kommer først) pre, effekt, kilde. I den rekkefølgen.

Men her kan man sikkert diskutere til man blir grå uten å bli enige:lol:

Blir uansett utrolig spennende å se hva du havner opp med Bowerman. Av det jeg har hørt av Audiovector er det KUN Si6 som har imponert meg, men de imponerte i tillegg så innihampen.

Når det gjelder Naim, så blir jeg blodfattig alle steder bortsett fra ett, bare jeg hører navnet!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ja, det var nå den rangeringen jeg sa meg enig i da:grin:

However, så er ikke mine ører enig i at kilde kommer først. Mine sier (etter valg av høyttalere som kommer først) pre, effekt, kilde. I den rekkefølgen.

Men her kan man sikkert diskutere til man blir grå uten å bli enige:lol:

Blir uansett utrolig spennende å se hva du havner opp med Bowerman. Av det jeg har hørt av Audiovector er det KUN Si6 som har imponert meg, men de imponerte i tillegg så innihampen.

Når det gjelder Naim, så blir jeg blodfattig alle steder bortsett fra ett, bare jeg hører navnet!!
    Blir selv nesten stresset av alle disse kostbare Naim kobinasjonene, pri. 1 er NAC252, men jeg er like opptatt av at kilden skal være i samme klasse, jeg nevnte jo blant annet en HDX i et tidligere innlegg i tråden. Men jeg er usikker, HDX m/oppgradering vs CDS3 m/xps2-555ps. Jeg har jo ikke peiling på hva som gir best resultat om en ser bort i fra alt det andre HDX'en kan.
    Når det gjelder effekt til NAC252'en så er drømmen en NAP300. Føler jeg har lest meg frem til at NAP200 og NAP300 er mere riktig for NAC252 en NAP250 er. NAP250 skal være mere riktig for NAC282 m/ evt. CDX2. Lekte litt med tanken rundt aktiv snaxo filter og 2 stk. NAP200 vs NAP300, er vel ikke lett å få et godt svar der koblet mot en NAC252.

Ble mye forskjellig dette her , men dere som har satt dere inn i Naim produktene skjønner det helt sikkert veldig godt.
    Det er nok disse 2 kobinasjonene det vil stå om, Forslag 1=drit dyr, Forslag 2=har jeg en skrue løs, cd-spiller til over 100k.

Forslag 1 Forslag 2
    HDX m/DAC CDS3 m/555ps
    NAC252 NAC252
    NAP300 NAP300

Uansett hva det evt. skulle bli til slutt så vil det ikke være noen S3 Arrete som spiller bedre vil jeg tro 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du sier; uansett hva du velger av disse kombinasjonene, de vil gjøre jobben med høyttalerne du nevner... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDS3 m/555PS NAC252 og NAP 300 ble bestillt i går. Nå er det bare å vente. Jeg gleder meg sinnsykt mye :-D
    Skal ha dette i hovedstuen etterhvert. Lyst til å kjøpe inn Fraim da, 2 bunnhyller og 4 hyller. Sort med stålben, S3'ene mine er i sort, så dette ville blitt pent.

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bowerman
    CDS3 m/555PS NAC252 og NAP 300 ble bestillt i går. Nå er det bare å vente. Jeg gleder meg sinnsykt mye :-D
    Skal ha dette i hovedstuen etterhvert. Lyst til å kjøpe inn Fraim da, 2 bunnhyller og 4 hyller. Sort med stålben, S3'ene mine er i sort, så dette ville blitt pent.
    Gratulerer med noe som jeg er overbevist over kommer til å være et norges beste (naim) stereo-oppsett!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer nesten ikke å vente.
    Får ta en tur og høre på S3 Avantgarde på CDX2, NAC282 hi-cap og NAP250 hos importøren mens jeg venter

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk gjort noen stor endringer på bestillingen etter flere runder med meg selv, NAC252 ut, og klinker til med NAC552, har ikke hørt den, men den omtales jo som lydnirvana i alt jeg kommer over av high-end Naim diskusjoner...
    Blir nå som følger:

Naim CDS3/555ps
    Naim NAC552
    Naim NAP300
    Naim Fraim 3+3 (2 baser og 4 hyller)
    Audiovector S3 Avantgarde Arrete

Bør vel legges opp litt bilder på minHiFi her etterhvert :wink:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Det er få som tar så store skritt på veien mot lydnirvana sokm du har gjort her på en gang.

Vi vil selvsagt gjerne se bilder og høre mer om hvordan resultatet blir. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan man si, gratulerer!? !!!
    Legg for all del opp bilder og inntrykk når den tid kommer!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk gjort noen stor endringer på bestillingen etter flere runder med meg selv, NAC252 ut, og klinker til med NAC552, har ikke hørt den, men den omtales jo som lydnirvana i alt jeg kommer over av high-end Naim diskusjoner...
    Blir nå som følger:

Naim CDS3/555ps
    Naim NAC552
    Naim NAP300
    Naim Fraim 3+3 (2 baser og 4 hyller)
    Audiovector S3 Avantgarde Arrete

Bør vel legges opp litt bilder på minHiFi her etterhvert :wink:
    Gratulerer! Naim er digg, og jeg er grisemisunnelig på de økonomiske muighetene du har til å lande alt dette. Kanonbra! Jeg får trøste meg med at jeg har oppgraderingene underveis å se frem til... ;-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •