Hjelp! Bytte Receiver ut med noe nytt! :P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Bytte Receiver ut med noe nytt! :P

hei!

jeg skal nå gå til innkjøp av noen nye høyttalere, og jeg må da oppgradere receiveren med noe nytt med mer trøkk i.
    det som jeg har nå er en Yamaha RX-V459 Receiver. denne skal byttes ut med noe med mer futt og da lurte jeg på hva dere mener er bra innvestering under 6000,- har tenkt litt på Harman/Kardon.

var innom på Soundgarden og forklarte dette for han, men han sa bare at første jeg måtte gjøre var å kjøpe meg ny forsterker/receiver fordi den jeg hadde var en skikkelig "Jenteforsterker". :???: Meen da skal asså den gamle ut og inn med noe nytt, men hva mener dere om dette? er det en dårlig receiver? og hva er en bedre receiver enn dette?

Takker stort for gode svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høyttalere har du, og er det 5.1 sett eller et rent stereo oppsett du har\kommer til å ha?
    H\K har gode forsterkere, men ikke noe jeg ville valgt til mitt bruk.

Jeg tror nok jeg ville sett på Onkyo TX-SR607 og TX-SR807. Disse begynner å krype langt nedover på pris nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK 255 gir mye for penga , og har pre-out til effektforsterker i fremtia

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikita
    Hvilke høyttalere har du, og er det 5.1 sett eller et rent stereo oppsett du har\kommer til å ha?
    H\K har gode forsterkere, men ikke noe jeg ville valgt til mitt bruk.

Jeg tror nok jeg ville sett på Onkyo TX-SR607 og TX-SR807. Disse begynner å krype langt nedover på pris nå.

Nye Fronthøyttalere skal kjøpes inn også Blir nok ett stereo oppsett nå i begynnenlsen med gulvståendes høyttalere og har en Yamaha subwoofer fra før som skal inn i opsettet. Men senere i tid blir det nok utvidet til 5.1 opsett
    ifølg han som stod på Soundgarden var det bare Harman/kardon som hadde ekte watt, men det var vell antagelig fordi det var det han solgte selv:P off off.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen forslag på forskjellige butikker som forhandler onkyo til en grei penge?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, H\K har gode receivere, for all del. Målingene på effekt blir gjort på forskjellige måter fra produsent til produsent.

Stikk innom Lefdal eller Elkjøp så har de fleste butikkene både Pioneer, Onkyo og Yamaha. Hvis ikke, har de mulighet å skaffe.

Hvor i landet holder du til ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har maks budsjett på 6000 trår du ikke feil med Onkyo 707 til 6000! Her har du pre out-og PLIIZ hight. Lefdal - Onkyo TX-SR707 receiver sort

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikita
    Ja, H\K har gode receivere, for all del. Målingene på effekt blir gjort på forskjellige måter fra produsent til produsent.

Stikk innom Lefdal eller Elkjøp så har de fleste butikkene både Pioneer, Onkyo og Yamaha. Hvis ikke, har de mulighet å skaffe.

Hvor i landet holder du til ?
    Holder til i rogaland, nermere bestemt haugesund/Karmøy. servicen på elkjøp her er elendig så der går jeg ikke :P og har ikke det store utvalget der

har lest litt rundt nå og på forskjellige receivere så står det 2x120watt og +70 ampere. dette er da på Harman/Kardon sine. hva vil det si med de +70 ampere. disseforandrer seg fra forsterker til forsterker

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. H/K og deres oppgitte effekt kan sees på vedlagte bilder.
    De holder ihvertfall hva de lover :-)

Hilsen fornøyd Denon eier :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •