Denon AVR-2310 og Samsung BD-P3600 og HD lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-2310 og Samsung BD-P3600 og HD lyd

HD-lyden fungerer ikke, er det noen som har gode tips eller råd?

Jeg har fulgt bruksanvisningene til reciveren (5.1) og blue-ray spilleren, men har allikevel problemer med å få HD lyd ut av hjemmekinoanlegget.

Recivereren indikerer at HD-Audio er aktivt, i displayet så står det i tillegg enten "DTS-HD MSTR", eller "Dolby TrueHD", Blue-ray spilleren er innstilt på Bitstream (Audiophile), PCM er satt til ON.

Når jeg starter opp spilleren med en blue-ray film, så kommer det ingen lyd. Det som er merkelig er at hvis jeg spoler et par kapitler frem så kommer av og til lyden. Setter jeg inn en ny blue-ray film, så er lyden borte vekk igjen.
    Hvis jeg derimot velger et annet lydformat på blue-ray filmen, eks dolby digital så fungerer lyden.

Har også oppdatert firmware på blue-ray spilleren uten at det hjalp noe.

Er det noen som har hatt lignende problemer som kan hjelpe meg med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem løst

Etter testing av reciveren på HiFi klubben ble det konstatert feil på reciveren. Ny er på vei.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes innlegg i AVSForum (det amerikanske) som nevner problemer med nettopp HD-lyd fra bl.a. Samsung (og LG, trur eg) bd-spillere mot Denon Receivere i **10-serien. Dette skal angivelig fikses i en kommende FW-oppgradering, men jeg har ingen ETA for denne fix'en. Er også usikker på hvordan man fw-oppgraderer disse receiverene når de ikke har nettverk, men det er en annen sak.
    Jeg nevnte dette lydproblemet for mannen på HiFi Klubben her i Bergen, men han hadde IKKE opplevd dette problemet i de oppsettene de hadde testet. Jeg har samme bd-spiller som deg og venter på en 2310 som er i restordre fra Danmark. Dersom jeg opplever samme problem som deg blir det en prat med butikkmannen her i Bergen for å få gratis kabler til å analogt overføre lyden til receiveren i stedet for en ren HDMI-kobling. Videre skal jeg da ha varsel fra butikken om når Denon har fix klar.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frbjerke
    Det finnes innlegg i AVSForum (det amerikanske) som nevner problemer med nettopp HD-lyd fra bl.a. Samsung (og LG, trur eg) bd-spillere mot Denon Receivere i **10-serien. Dette skal angivelig fikses i en kommende FW-oppgradering, men jeg har ingen ETA for denne fix'en. Er også usikker på hvordan man fw-oppgraderer disse receiverene når de ikke har nettverk, men det er en annen sak.
    Jeg nevnte dette lydproblemet for mannen på HiFi Klubben her i Bergen, men han hadde IKKE opplevd dette problemet i de oppsettene de hadde testet. Jeg har samme bd-spiller som deg og venter på en 2310 som er i restordre fra Danmark. Dersom jeg opplever samme problem som deg blir det en prat med butikkmannen her i Bergen for å få gratis kabler til å analogt overføre lyden til receiveren i stedet for en ren HDMI-kobling. Videre skal jeg da ha varsel fra butikken om når Denon har fix klar.
    Var ikke helt oppdatert de jeg skrev dette. Se her for ny informasjon om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny reciver, koblet denne forventningsfullt opp, men samme problem.

Main Version FW var 0064, ifølge linken til det amerikanske forumet må Main Version være minimum være 0069 for at HD lyd på denne reciveren skal fungere i kombinasjon med min blueray-spiller.

Siden det ikke er nettverktilgang på denne reciveren, så må FW oppdateres via RS232 kabel. Hvis man utfører dette selv, kan man ifølge HIFI klubben miste garantien. Jeg leverte derfor reviceren inn til HIFI klubben/verkstedet. FW ble der oppdatert. Etter oppkobling sjekket jeg Main Version, den er nå 0069.
    Har testet blueray filmer med både DTS HD og Dolby HD, begge fungerer nå utmerket!

Takk til frbjerke for glimrende tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjartanp
    Fikk ny reciver, koblet denne forventningsfullt opp, men samme problem.

Main Version FW var 0064, ifølge linken til det amerikanske forumet må Main Version være minimum være 0069 for at HD lyd på denne reciveren skal fungere i kombinasjon med min blueray-spiller.

Siden det ikke er nettverktilgang på denne reciveren, så må FW oppdateres via RS232 kabel. Hvis man utfører dette selv, kan man ifølge HIFI klubben miste garantien. Jeg leverte derfor reviceren inn til HIFI klubben/verkstedet. FW ble der oppdatert. Etter oppkobling sjekket jeg Main Version, den er nå 0069.
    Har testet blueray filmer med både DTS HD og Dolby HD, begge fungerer nå utmerket!

Takk til frbjerke for glimrende tips!
    Hvilken HIFI klubb brukte du? Har samme problemet, men på hamar hadde de aldri hørt om dette før...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte HIFI klubben i Sandnes. Det var ikke noe problem å få den oppdatert der (oppdateringen skjedde riktignok på eksternt verksted som HIFI klubben bruker, men det var HIFI klubben som plasserte serviceordren på oppdateringen).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om dette også gjelder samsung bd-p1500 ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •