Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 766
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Nei alle har ikke lik smak, men for oss "nye" så er det alltid intresant å lese om diverse tester. Den mangelen eg har skreket om i bånn skyldes dårlig kontakt i forsterkeren og er no et ikke tema.
    Doxa sign MKII, hvor får en høre, evnt kjøpt en sånn? (og takk for tips)
    Disse ligger brukt på sentralen og på finn.no rett som det er. Hadde en slik i 10år. Den brant opp. Min feil.

Helt riktig at alle ikke har samme smak,derfor blir det litt corny og si at noen forsterkere er dårligere enn andre. Enkelte kan spille meget godt på enkelte høytalere og noen passer ikke så godt men det betyr at det ikke at de er dårligere enn den som spilte bra.

Når det gjelder hi fi blader har jeg sluttet og lese dette. Hjulet er funnet opp bare en gang.

Mvh Roar

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Det er klart det. Jeg skal si ifra når jeg får CD-spilleren i hus, kan prøve å få samlet noen rørinteresserte i området..

Ta gjerne med forsterkeren din om du vil "teste" den opp mot Spirit'en. Kan jo være kjekt å høre andre stereoforsterkere på oppsettet. Har kun hørt høytalerene på en sinnsykt dyr MBL elektronikk, noe som jeg ikke syntes var noe god match.

Selv om jeg er veldig fornøyd med Spirit'en så savner jeg litt power, så det går nok ikke så lenge før det står en Triton eller noen Typhoner på hyllen :-D .

Den er grei, har ikke fått testet den så mye mot annet, så det kunne vært kjekt.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja det blir nesten som en hybrid..
    Å sette sammen er ett bra anlegg er enmerkelig materie, der det må være en balansegang mellom hva man tilfører ett anlegg. Hvis du er heldig får du en kjempematch, eller så blir det ingen forandring. Og i verste tilfelle går det mot det verre. Talk'en regner jeg som relativt typisk engelsk forsterker med en "stiff-upper-lip" mens en rørforsterker går heller andre veien. Som med klipsch er det hyperdynamisk diskant med ganske mye volum og en snerten og rask mellombass, mens rørene går andre veien. hvilket vil si at den er litt feit i bunnen og "tam" i diskantområdet. Er nesten som ei likning som går opp.

Tilfører man en egenskap som ikke anlegget er tjent med så blir lyden tilsvarende.

Du har rett - så klart!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Disse ligger brukt på sentralen og på finn.no rett som det er. Hadde en slik i 10år. Den brant opp. Min feil.

Helt riktig at alle ikke har samme smak,derfor blir det litt corny og si at noen forsterkere er dårligere enn andre. Enkelte kan spille meget godt på enkelte høytalere og noen passer ikke så godt men det betyr at det ikke at de er dårligere enn den som spilte bra.

Når det gjelder hi fi blader har jeg sluttet og lese dette. Hjulet er funnet opp bare en gang.

Mvh Roar
    Oki. Brant opp? noe eg bør vere obs på, på denne og andre merker?

Ja, men vil gjerne høre din mening og sånn som andre her, gjerne litt utfyllende og prøve å få frem hva som er forskjellen og kanskje ka den og den er bra og dårlige på (mindre bra)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erys:

ERYS:

Du svarte meg på effekt i forsterkere i MA tråden, så eg flytter over her slik at vi holder oss i rette tråden.
    Ja eg har lagt merke til at MA har tatt ut masse watt i forhold til mange andre. Ja sku gjerne kjøpt en med 8 rør, hadde dei kostet sinnsykt mye mindre
    Men føler ikke samme behovet nå etter eg fikk ordnet "mangelen" i MA.
    (Alt vart bedre-mer hi-end kan en vel si) Så det likte eg.
    Men vis eg senere sku ha brukt for en sterkere forsterker i bunn, ville du gått for en kraftigere(og sikkert dyr da?) eller lik som eg har, å så bi-amp, eller en sub? (Eg har forforsterker, Rotel rc1082)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ERYS:

Du svarte meg på effekt i forsterkere i MA tråden, så eg flytter over her slik at vi holder oss i rette tråden.
    Ja eg har lagt merke til at MA har tatt ut masse watt i forhold til mange andre. Ja sku gjerne kjøpt en med 8 rør, hadde dei kostet sinnsykt mye mindre
    Men føler ikke samme behovet nå etter eg fikk ordnet "mangelen" i MA.
    (Alt vart bedre-mer hi-end kan en vel si) Så det likte eg.
    Men vis eg senere sku ha brukt for en sterkere forsterker i bunn, ville du gått for en kraftigere(og sikkert dyr da?) eller lik som eg har, å så bi-amp, eller en sub? (Eg har forforsterker, Rotel rc1082)
    Litt vanskelig å svare på, da jeg ikke har noen formening om bi-amping av MA.
    Sub vil jeg rent personlig styre langt unna så lenge det er Hi-Fi vi snakker om. Selvom bass ikke er nevneverdig retningsbestemt - så er Hi-fi for meg 2-kanaler = 2 høyttalere. Men det er lov å ha andre meninger om det.

Det ser ut til at det går an å få tak i en del 8x rørforsterkere (nye) fra 22k (Cayin A100T) og oppover.
    Så kraftigere, hadde nok blitt min retning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være med på at en får et lite pekepinn på hvordan lydsignaturen er. Men det og si at den er dårlig blir helt feil,og attpåtil har hørt den på en messe eller i en butik.
    Blir hevdet at Mc 275 er dårlig og noen hevder de er bare helt rå. En kan bli helt forvirret av dette hvis en skal ut i rørverden.
    Ma er jo en av de beste rørforsterkere og kvaliteten er bare helt topp blir det hevdet,bare og lese i tråden til Ma. Den tråden må forvirre mange hvis de har tenkt og kjøpe en Ma. Dette er ikke noe kritik til Ma.

Hi fi blader har jeg ingen tro på lenger,lenge siden det gett.

Ordet High end er det dummeste utrykket som blir brukt i denne sammenheng.

Mvh Roar
    Det er jo litt av poenget mitt. Jeg har søkt og søkt om info rund MC 275 alle tester, utsagn og tilnærmelser om matching er udelt positive. Når jeg så spør i tråden til MA får jeg bare høre at dette er noe drit og likt alt som er transistor osv. Så det er altså kun en jeg har hørt dette av Kjell B.

Liten tankevekker til alle som har kjøpt ma etter Kjells utsagn kanskje. Men bevares Ma er helt ok og med riktig match spiller den og et utall andre forsterkere kjempebra.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Litt vanskelig å svare på, da jeg ikke har noen formening om bi-amping av MA.
    Sub vil jeg rent personlig styre langt unna så lenge det er Hi-Fi vi snakker om. Selvom bass ikke er nevneverdig retningsbestemt - så er Hi-fi for meg 2-kanaler = 2 høyttalere. Men det er lov å ha andre meninger om det.

Det ser ut til at det går an å få tak i en del 8x rørforsterkere (nye) fra 22k (Cayin A100T) og oppover.
    Så kraftigere, hadde nok blitt min retning.
    Ja, er litt skeptisk til å finne en sub som spiller like pent som høyttalerne og rør-forsterkeren.
    22 ja..hmm..har lyst på, det er ikke det. Men da må eg vente til neste år.
    Ellers så har høyttalerne bare 2stk 6" (Triangle Altea EX) så er det mulig en kan hente noe der, men da må en vel opp betraktelig i pris?

Er litt sugen på å fått i hus Cayin, da eg har fått inntrykk om at det er en knakendes god forsterker, men ikke hørt selv. Er vel ingen i Bergen som er forhandler eller?

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er litt sugen på å fått i hus Cayin, da eg har fått inntrykk om at det er en knakendes god forsterker, men ikke hørt selv. Er vel ingen i Bergen som er forhandler eller?
    Tror det bare er Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound som selger Cayin her i Norge...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva meiner Dere om denne forsterkeren, har dere tru på den i forhold til MA?
    Regner ikke med den er bedre ivertfall eller?

YAQIN MC-100B Integrated Amplifier - KT88 Tube Amp @ on9mart.com

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut

Sett litt på prisene og er ikke helt avskrekkende, men litt utenfor denne tråden, deres transistor er dei i nærheten av rørforsterkarene deres? Snakker om Cayin.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Det er jo litt av poenget mitt. Jeg har søkt og søkt om info rund MC 275 alle tester, utsagn og tilnærmelser om matching er udelt positive. Når jeg så spør i tråden til MA får jeg bare høre at dette er noe drit og likt alt som er transistor osv. Så det er altså kun en jeg har hørt dette av Kjell B.

Liten tankevekker til alle som har kjøpt ma etter Kjells utsagn kanskje. Men bevares Ma er helt ok og med riktig match spiller den og et utall andre forsterkere kjempebra.

Kunne vært morro og høre hvor de har hørt denne Mc 275. Sikkert i en butikk eller en messe hvor allt nesten låter dårlig.

Noen rørforsterkere er utrolig bra oppover og for enkelte kan dette oppleves som skarpt og spisst. Andre kan ha en bra mellomtone og bra nedover og vil passe bedre for enkelte.
    Bare og komme og høre forskjellen her hos meg på Manley og Luxman. Hvem som er best kommer ann på dagsformen. Manley varter opp med crisp og har et rom som er meget bra. Luxman med sin store flotte mellomtone og bassen går ned i kjelleren.

Din 275 holder nok en helt annen kvalitet på det tekniske og lydmessige enn Ma. Så er vel eiergleden en helt annen kan jeg tenke meg. Meg om det.

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki. Brant opp? noe eg bør vere obs på, på denne og andre merker?

Ja, men vil gjerne høre din mening og sånn som andre her, gjerne litt utfyllende og prøve å få frem hva som er forskjellen og kanskje ka den og den er bra og dårlige på (mindre bra)
    Min feil at den brant opp,men den kunne nok ha vært mere sikret fra levrandør.

Det som er så fint med denne er en kan styre lyden litt der en vil. God forforsterker er et must. Doxa har en utrolig god topp og enkelte hevder den er som klart kildevann. Noen mener den er litt slank i bånn. Opplevde ikke det jeg,men nå hadde jeg også Doxa sign høytalere. Bass var det nok av.

Eneste minus er at en må finne en forforsterker som passer og at en kansje ikke har de mest krevende høytalerne.
    Disse er ikke gale i pris og synes at en får mye for pengene. Så er den laget i Norge.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min feil at den brant opp,men den kunne nok ha vært mere sikret fra levrandør.

Det som er så fint med denne er en kan styre lyden litt der en vil. God forforsterker er et must. Doxa har en utrolig god topp og enkelte hevder den er som klart kildevann. Noen mener den er litt slank i bånn. Opplevde ikke det jeg,men nå hadde jeg også Doxa sign høytalere. Bass var det nok av.

Eneste minus er at en må finne en forforsterker som passer og at en kansje ikke har de mest krevende høytalerne.
    Disse er ikke gale i pris og synes at en får mye for pengene. Så er den laget i Norge.

Mvh Roar
    Oki.. holder det med en for-forsterker som heter Rotel RC1082 ?
    Det er den eg har og bruker på MAèn. (måtte jo ha fjernkontroll...thhi)

Mvh

Frank

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal være litt forsiktig med å lytte for mye til hva "eksperter" sier. Det står riktignok "guru" på min avatar, men det betyr ikke at jeg vil prakke på mitt syn på lydutstyr. Folk har forskjellige måter å lytte på og preferanser så å påstå at mitt syn passer alle blir helt feil. Men, klart... Hvis noen tråkker inn på ett område som er mitt felt så vil jeg svare for meg

Så tilbake til saken: Har lytta til MC275 og mener den uten tvil er en av de beste (hvis ikke den beste) KT88 på markedet! Punktum!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Ta en prat med Roald på Renaissance Audio, han har kontakt med NAT og hadde både Gallo og Cayin i butikken sist jeg var innom. Riktignok ikke rør.

Frode
    Det skal eg nok gjere :-D

Frank

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Så tilbake til saken: Har lytta til MC275 og mener den uten tvil er en av de beste (hvis ikke den beste) KT88 på markedet! Punktum!
    Og da "utelater" eller "vraker" du McIntosh 2275, fra lista ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen rørforsterkere er utrolig bra oppover og for enkelte kan dette oppleves som skarpt og spisst. Andre kan ha en bra mellomtone og bra nedover og vil passe bedre for enkelte.
    Bare og komme og høre forskjellen her hos meg på Manley og Luxman. Hvem som er best kommer ann på dagsformen. Manley varter opp med crisp og har et rom som er meget bra. Luxman med sin store flotte mellomtone og bassen går ned i kjelleren.

Mvh Roar
    Tror det vil gi dårlige odds å tippe om det er Manley eller Luxman som ligger "nærmest" MC275 i karakteristikk/lydsignatur - og igjen hvilke som da er i retning MA (uten noen form for andre sammenlikninger).

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da "utelater" eller "vraker" du McIntosh 2275, fra lista ?
    Nei de er mer eller mindre "ens" bare at 2275 er mere påkostet?
    Lydmessig er det små forskjeller

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det vil gi dårlige odds å tippe om det er Manley eller Luxman som ligger "nærmest" MC275 i karakteristikk/lydsignatur - og igjen hvilke som da er i retning MA (uten noen form for andre sammenlikninger).

Helt enig. Har ikke hørt Mc 275 og vet ikke hvordan denne spiller. Har bare lest at de som har den er fornøyd og samme gjelder Ma.

Har rørforsterkere her fra 61,65,87,95 og 2005 her og vil vel si at matches disse riktig så har ikke utviklinga gått så langt på denne fronten. Enkelte som har vært her foretrekker de fra 60 tallet.Enkelte ganger gjør jeg det også,har så mye med hvordan dagsformen er. Opusen blir lyttet på hver dag.El95.

Mvh Roar

Side 5 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •