Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 39 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 766
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Lovemusikk Difor trur eg som første rørforsterker kan det vere vel så greit med en MA. [/QUOTE]

M..nja. Joda MA spiller bra, men.... selvom enkelte hevder motsatt, så synes jeg de er behengt med litt for mye "feil". Vil presisere at begge mine, den ene er solgt for lenge siden, har vært bortimot problemfrie, men man bør ikke bli overrasket om man må frem med loddebolt og bestille komponenter osv. på nett.
    Greit at man kan få hjelp på forum til identifisering av feil osv, og at det nødvendigvis ikke er direkte vanskelig, men det er ikke alle som verken "gidder" eller "kan" holde på inni en rørforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=ElDuce
    Hadde vært gromt å prøve denne... så, går oddsen inn i helga så kanskje [/QUOTE]
    Det er vanskelig å sette gode NOS-rør i denne da

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Det er vanskelig å sette gode NOS-rør i denne da
    Slutte å henge de opp i smådetaljer du no Erys

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Sugden Masterclass IA-4 Klasse A integrert forsterker

Hadde vært gromt å prøve denne... så, går oddsen inn i helga så kanskje

hvis jeg var deg ville jeg sjekket ut den AN saken på hfs, spør litt rundt på AN tråden

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Mener jeg har lest om et par her inne som var fornøyd med Xindak v30 på Rf63.
    Vet ikke om denne er noe særlig kraftigere enn Music Angel men. Har selv en mindre Xindak jeg er meget fornøyd med, god lyd og kvalitet.

Trodde forresten ikke rf63 krevde i nærheten av så mye som rf83.

Blir litt mye Xindak her, men linker til den nye 6950 også. Denne er nå blitt enda kraftigere enn før og fått rør i pre delen.

V30: Xindak V30 - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter

6950: Xindak XA6950(09) - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter
    xindac eller cayin er sikkert også gode på rf63,ikke missforstå ,meg helt, masse der ute som spiller bra på rf63, men hvorfor ikke jobbe litt med saken og finne best mulig for de pengene man har til rådighet
    xindak med rør i pre er ikke rør i det hele tatt, finnes få billige hybrid løsninger som er gode, men de gir ett inntrykk av å ha "rørlyd"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Er feks Copland cta405 så mye kraftigere enn Xindak v30 da?

Ellers så er det kommet en artig skapning på bruktbørsen:

Audio Note kit 1 selges (300B SET)

copland 405 er i en helt annen liga enn xindak v30 mener jeg

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hvis jeg var deg ville jeg sjekket ut den AN saken på hfs, spør litt rundt på AN tråden
    Audio Note asså? jaa, sjekker nærmere på de å da...
    Men noe kit kan jeg ikke ha, har tross alt 10 tommeltotter her...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Noe som sikkert kan være av interesse for trådstarter å få litt kjennskap til (meg også for den saks skyld) er hvilke "symptoner" RF-63 får når den ikke "fores" tilstrekkelig. Regner kanskje med at du har noe å dele med deg her.
    Husker en tid tilbake når jeg testet 2x55 PP rørforsterker på B&W 803N. Disse er jo også en konstruksjon som er glad i "mat" (les: effekt) med litt "uheldige" imperdansekurver. Forsterkeren klarte å drive disse overraskende bra, med unntak av når vi spilte "kompleks" musikk på "høyere" volum. Da mistet den en del kontroll i bassen, som ble noe udefinert (dog uten å "tryne"). Det var ingen tegn til "komprimering" oppover i frekvensområdene. Nå er jo de ht en totalt annen konstruksjon enn RF-63, men er det noe av det samme som skjer med de?

man får vel de samme symptoner som de fleste andre som blir foret lite mat
    blir grinete i toppen og man hører forsterker mister kontroll
    men alså, man kan fore rf63 med recevier watt og få det til å spille godt, intet problem, er bare motivert for å hjelpe Elduce til å kjøpe noe som virkelig får rf63 til å skinne som den kan, for det er to forskjellige verdener med en forsterker som spiller bra på rf63 og en som får ut mer av potensialet som ligger der, håper dere skjønner meg bedre nå hvis ikke så får jeg prøve meg igjen

og husk ELduce, rør er for å virkelig kose seg med oppsettet, synke inn i musikken og slippe alt annet i hodet ut

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Note asså? jaa, sjekker nærmere på de å da...
    Men noe kit kan jeg ikke ha, har tross alt 10 tommeltotter her...

samme har jeg, selv om jeg har både pre og dac i kit utgaver
    den på hfs er skrudd sammen ferdig, ikke i deler fordelen med kit versjoner er at du kan oppgradere underveis hvis du ønsker å forandre lyden noe, upgrade audio er både servicevennlige og dyktige til å hjelpe med alt slik

settet mitt er tunet til klipsch ht

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lovemusic, bruker du 12au7/12ax7/12at7 rør?

Elduce, har lagt inn spørsmål på Antråden hvordan kit1 vil funke med rf63, følg med der

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aah, kanskje den kan være noe... en plass må en begynne å

men som du sier, det er jo verdt å bruke tiden til å finne noe som virkelig får RF-63 til å briljere

Er ikke ute etter å spille uhorvelig høyt, men vil jo kunne ha muligheten til og dra på når jeg vil Ellers er de jo musikknytelsen en er ute etter... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aah, kanskje den kan være noe... en plass må en begynne å

men som du sier, det er jo verdt å bruke tiden til å finne noe som virkelig får RF-63 til å briljere

Er ikke ute etter å spille uhorvelig høyt, men vil jo kunne ha muligheten til og dra på når jeg vil Ellers er de jo musikknytelsen en er ute etter... :-D

jepp, mange er solgt når det gjelder 300b også, så det er nok noe jeg selv skal teste etterhvert også, og som du sier ett sted begynner man jo
    ser ikke at det kan være mye å tape på å teste denne an heller, men se hvordan spørsmålet blir tatt imot på AN tråden og finn ut om det er muligheter for å få hørt på den, eventuellt kanskje lånt den for å teste

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ser det ut som om den kanskje kan bli i svakeste laget , selv om det er en kanonbra rørforsterker følg med videre på tråden der inne ElDuce

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ser det ut som om den kanskje kan bli i svakeste laget , selv om det er en kanonbra rørforsterker følg med videre på tråden der inne ElDuce
    AN kan bli i svakeste laget?

Hvilke tall er jeg ute etterpå rør egentli?
    Forstått de att kl.A forsterker så er de gjerne meget lave watt, men er mye kraft i de watt'ne.

Men watt er jo ikke alt, så hva er de kritiske? hva er viktigst å se etter i en god rørforsterker?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lovemusic, bruker du 12au7/12ax7/12at7 rør?

Elduce, har lagt inn spørsmål på Antråden hvordan kit1 vil funke med rf63, følg med der
    Bruker disse:
    ma: Music Angel KT88 » Gode smÃ¥-rør til Music Angel XD-800 (KT88)

DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AN kan bli i svakeste laget?

Hvilke tall er jeg ute etterpå rør egentli?
    Forstått de att kl.A forsterker så er de gjerne meget lave watt, men er mye kraft i de watt'ne.

Men watt er jo ikke alt, så hva er de kritiske? hva er viktigst å se etter i en god rørforsterker?

det er jo forskjellige konstruksjonstyper av de, er sikker på at 300b vil spille godt på rf63 men kanskje ikke hvis du skal kline til , er jo nettopp derfor jeg ønsker at du skal få dyktig hjelp fra hfs for å velge best mulig innenfor budsjettet ditt, jeg har nettopp beveget meg inn i rørverdenen og er så langt fra en guru som det går an å komme, men jeg har funnet en måte man kan
    få hjelp til valg ihvertfall, ellers må jeg si at jeg bruker en del tid på å sette meg inn i rørverdenen og mine forsterkere og utstyr foreløpig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvis du kunne gått for en slik ville du fått en god kombo, samme som med mc275 eller L4, men det er jo ikke i dette prisleiet du beveger deg nå?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo forskjellige konstruksjonstyper av de, er sikker på at 300b vil spille godt på rf63 men kanskje ikke hvis du skal kline til , er jo nettopp derfor jeg ønsker at du skal få dyktig hjelp fra hfs for å velge best mulig innenfor budsjettet ditt, jeg har nettopp beveget meg inn i rørverdenen og er så langt fra en guru som det går an å komme, men jeg har funnet en måte man kan
    få hjelp til valg ihvertfall, ellers må jeg si at jeg bruker en del tid på å sette meg inn i rørverdenen og mine forsterkere og utstyr foreløpig
    Sitter og leser en del selv, og leser og følger med på Audio Note tråden på hfs
    Setter pris på hjelpen din :-D

Er jo noe snacks på brukten på hfs og, men aner ikke om det er bra... så har registert meg på hfs selv, så jeg kan spørre litt rundt der...

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du kunne gått for en slik ville du fått en god kombo, samme som med mc275 eller L4, men det er jo ikke i dette prisleiet du beveger deg nå?
    Ligger til 14K på hfs brukten faktisk.. så, det er en mulighet

Integrerte rørforsterkere!

Side 34 av 39 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •