Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 39 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 766
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Hva legger du i "riktig" forsterker. Ser du lister opp noen merker, uten å angi noe særlig nærmere. F.eks. Ayon har jo "hele" spennet:-) Tenker du SET?

Jeg kjenner ikke til Klipsch generelt. Hvilke karakteristikker har denne RF63?
    Ser at de, som Klipsch forøvrig er ganske følsomme 99db. Hvordan er imperdansekurver, fasevinkler osv?
    Hvordan er de mht. støy fra forsterker?

Hørte f.eks på AudioNote / Omega ht. på Horten messa. Det suste og støyet så "gæli" at det kunne ikke jeg hatt i hus :-)

det med riktig forsterker mener jeg følgende med , du har jo forskjellige konstruksjonstyper, push pull,single ended osv
    til rf 82 ble jeg anbefallt ayon spirit, men denne blir visstnok litt spe på rf63 igjen,men de har jo kraftigere modeller
    i an segmentet så fant jeg ut at ingen av an forsterkerne under 40 k ville duge på rf63 hvis jeg skulle spille høyt(som jeg liker å kunne gjøre av og til)
    deretter var det voer på klasse a, der jeg fant at sugden a21 series 2, ikke sa versjonen, og masterclas serien var klare kandidater som ville duge, Mi9 ble varmt anbefallt av bla rognlien,
    L4 kit har jeg hatt hjemme på lån samtidig med mcintosh og den er ett meget godt kjøp til prisen, men her hjemme trakk mcintosh siste strået.

angående rf63 så oppfatter jeg de som en lineær høytaler , men den har sine dipper i bassområdet som strekker seg ned til 2 ohm hvis jeg ikke husker feil.
    forer du den riktig og plasserer den riktig i rommet så vil den kunne spille veldig bra, ikke minst til prisen
    forer du den feil eller plasserer den feil blir den som en rf82 , hvis ikke dårligere
    dette er ordene til rognlien til meg, for den riktig og de kan ta deg med inn i hifihimmelen var det siste jeg hørte fra han

fasevinkler er jeg mer usikker på, husker ikke hvordan det var, de er 99%stille her hjemme, men de kan fort si ifra hvis de kobles opp mot støyete forsterkere

håper dette ble noe mer forstålig enn jeg selv synes er trøtt idag

elduce, mitt tips til deg er , spør, grav lytt og bruk magefølelsen til slutt, det finnes sikkert mange andre forsterkere som kan gjøre en knalljobb, jeg forsøker bare å dele litt av det jeg plukket opp på min vei til mitt oppsett
    og jeg håper bare at du kjøper en forsterker som gjør at du får en god opplevelse av rør+klipsch , for det kan være himmelsk når det treffer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris

håper dette ble noe mer forstålig enn jeg selv synes er trøtt idag
    Joda, ble klokere av det meste av dette jeg
    Som sagt - kjenner ikke Klipsch, men "dipper" ned i 2ohm i dyp-bass området <100hz er jo ikke direkte rør-vennlig, nær sagt hva slags rørforsterker man kobler til. Man bør i hvertfall ha en rør-amp med godt dimensjonerte trafoer av god kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Joda, ble klokere av det meste av dette jeg
    Som sagt - kjenner ikke Klipsch, men "dipper" ned i 2ohm i dyp-bass området <100hz er jo ikke direkte rør-vennlig, nær sagt hva slags rørforsterker man kobler til. Man bør i hvertfall ha en rør-amp med godt dimensjonerte trafoer av god kvalitet.
    funker med god klasse a eller en sterk rør amp ja, har selv 2x100 klasse a rørwatt

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaaaa....

Halvparten var forståelig
    Men skjønner att det er viktigere å treffe rette forsterker en jeg trudde.
    Men, kjøper gjerne brukt, da jeg kan få mer igjen for pengene der.
    Rørforsterkeren skal bli bruklt i midlertidig stereo oppsett, og blir jeg like fornøyd jeg håper å bli med rette komboen (hifihimmelen) så blir de uten tvil handlet ett par Klipsch til for å ha i stereo med rør på soverommet ^^ hehe...

men, ser nærmere på merkene som blir nevnt her, og dere kan bare forvente flere spørsmål...

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maxwell Hi-Fi Import i Drammen
    Norsk Hi-Fi Center, Krokstadelva

Redd prisklassen kan bli i høyeste laget...

Men denne er kanskje knallgod? Maxwell Hi-Fi Import i Drammen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce

Utvilsomt gode konstruksjoner de der, men de ligger jo en (god) bit over ditt budsjett

Jeg betviler ikke at man må/bør ha en strømsterk amp for å få det beste ut av disse RF-63. Men det kommer nok også litt an på ditt "bruk" (dvs. hvor høyt du spiller) og hva slags musikk du hovedsaklig spiller.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv om denne er god til prisen vil den ikke være i nærheten av å ta ut det som bor i rf63 dessverre
    Regner med du baserer det på 2010 modellen?
    Men da vil eg vel sei dei fleste kinoene en kan se her og andre forum, kjører en forsterker som tar ut mindre en det MA ville gjort?
    Hmm intrresant...kor gode er disse høyttalerne da? Og hva utstyr på til for å ta ut det som bur i dei?
    Ellers er dei jo lettdrevne kontra mine Mozart som MA ikke har problem å drive opp til meget bra lydtrykk/db.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Regner med du baserer det på 2010 modellen?
    Men da vil eg vel sei dei fleste kinoene en kan se her og andre forum, kjører en forsterker som tar ut mindre en det MA ville gjort?
    Hmm intrresant...kor gode er disse høyttalerne da? Og hva utstyr på til for å ta ut det som bur i dei?
    Ellers er dei jo lettdrevne kontra mine Mozart som MA ikke har problem å drive opp til meget bra lydtrykk/db.
    er ikke ute etter å skryte rf63 opp i været, sier bare at de er såpass habile musikkformidlere at de krever litt.
    som du ser så skriver jeg og at MA er god til prisen, så jeg sier vel ikke noe galt med det? men det er grenser for hvor hypet den kan bli og,
    er sikker på at rf63 med en modda MA vil spille bra, men det vil ha sine begrensninger kraftmessig, er ikke ment som å disse MA, liker ikke dissing av utstyr, ønsker bare at elduce skal få ett velspillende røroppsett slik at han ikke snur ryggen til rørverdenen pga bom kjøp

vær snill å ta eventuelle kommentarer på pm slik at denne tråden ikke sporer av, husk vi er begge glad i rør

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke ute etter å skryte rf63 opp i været, sier bare at de er såpass habile musikkformidlere at de krever litt.
    som du ser så skriver jeg og at MA er god til prisen, så jeg sier vel ikke noe galt med det? men det er grenser for hvor hypet den kan bli og,
    er sikker på at rf63 med en modda MA vil spille bra, men det vil ha sine begrensninger kraftmessig, er ikke ment som å disse MA, liker ikke dissing av utstyr, ønsker bare at elduce skal få ett velspillende røroppsett slik at han ikke snur ryggen til rørverdenen pga bom kjøp
    Åja sånn ja..lurte kanskje på om den liksom ikkje var god nok til å drive dei..For se flere her innpå kjører kino med en MA til bak,fremme og senter.(3stk)
    Ja er litt å hente kraftmessig. Eg syns den nyeste i utgangspungtet var blitt mye kraftigere en 2008 eg hadde. Nå på 2010 så skiftet eg ut kondensatorene til utgangsrøra, men det fordi eg øket fra 450Volt til 500V pga økning fra fabrikkens side til på min 282Volt over dei kondensatorene, hørt 500V og, men kjem nok an på spenningen inn på huset.
    Så i samme slengen økte eg fra 330qf til 2x470qf pr kanal og det var stor forskjell både kraft og kvalitetmessig i hele frekvenskurven.
    Sporet vel litt av nå.. Sikler litt på den dyreste serien til Palladium og skal få lånt med meg heim ei helg det passer, kan jo bli artig å få testet dei.
    Slik som eg opplevde rør første gangen, så var det med MA og eg trur ikke en blir mindre glad i rør med den som første kjøp. Men en kan jo seff kjøpe en dyr en, men fallhøyden er jo dermed mye høyere vis en ikke liker lyden. Er jo en viss forskjell lydmessig på Ayon og eit annet hva som helst merke. Difor trur eg som første rørforsterker kan det vere vel så greit med en MA. Er vel en som dei fleste syns spiller helsebringende 8) Bare synsinger fra min side da.. :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du råd kan du jo gå for denne..ca 50.000
    Har hørt fra andre at denne er meget god. :-D
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg har lest om et par her inne som var fornøyd med Xindak v30 på Rf63.
    Vet ikke om denne er noe særlig kraftigere enn Music Angel men. Har selv en mindre Xindak jeg er meget fornøyd med, god lyd og kvalitet.

Trodde forresten ikke rf63 krevde i nærheten av så mye som rf83.

Blir litt mye Xindak her, men linker til den nye 6950 også. Denne er nå blitt enda kraftigere enn før og fått rør i pre delen.

V30: Xindak V30 - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter

6950: Xindak XA6950(09) - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt er hva jeg har lest og forsket litt, så er det litt vanskelig å finne den perfekte rørforsterker til mine RF-63, spes med tanke på startbudsjettet her...
    Men, trur jeg har kommet sånn halvveis fram til at Xindak V30 kan være ett godt startkjøp, evt bytte litt rør underveis å se hvordan lyden blir

Hadde jeg bare hatt mer ca$h.... :twisted:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt er hva jeg har lest og forsket litt, så er det litt vanskelig å finne den perfekte rørforsterker til mine RF-63, spes med tanke på startbudsjettet her...
    Men, trur jeg har kommet sånn halvveis fram til at Xindak V30 kan være ett godt startkjøp, evt bytte litt rør underveis å se hvordan lyden blir

MA koster ca 300 dollar + frakt og slikt.. ca 3000,- toltalt

Og den får du hjelp til med eget forum. + lyd som er bedre.
    Men seff sikkert grei nok den du tenker på og.
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rørforsterker til Rf 63 bør ikke ha et lavt budsjett, desverre er det slik at selve høytaleren er rimelig men de blomstrer ikke før du gir de god elektronikk og det koster som du sikkert forstår penger. Selv er jeg ikke i tvil go the McIntosh way. Så blir du og høytalerene fornøyd.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Rørforsterker til Rf 63 bør ikke ha et lavt budsjett, desverre er det slik at selve høytaleren er rimelig men de blomstrer ikke før du gir de god elektronikk og det koster som du sikkert forstår penger. Selv er jeg ikke i tvil go the McIntosh way. Så blir du og høytalerene fornøyd.
    Ja, men nå er jo budsjettet på bare 10K da...
    Kjøpt anlegg og div til ho mor, å må kjøpe meg tv ++ så pengene er litt begrenset for tiden.

Men,McI er en liten drøm, men de koster...

Så, begynner å helle litt mot å bruke receiver som stereo forsterker en stund, og spare opp til skikkeli rør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men nå er jo budsjettet på bare 10K da...
    Kjøpt anlegg og div til ho mor, å må kjøpe meg tv ++ så pengene er litt begrenset for tiden.

Men,McI er en liten drøm, men de koster...

Så, begynner å helle litt mot å bruke receiver som stereo forsterker en stund, og spare opp til skikkeli rør

elduce, bruk alle antenner og ikke minst hifisentralen godt, det er mange rør folk der inne og masse og plukke opp, selv brukte jeg ca 6mnd på min vei frem til en rørforsterker som føltes riktig for meg
    Mc275 dukker en sjelden gang opp til ca 15 k, og den er god synes jeg
    ellers har du jo copland, der kan du få brukte til din pris, cta405 går for å være en av de beste matchene til rf63, den kan du få til rundt 10 k brukt
    det står også en annen copland på forumets bruktbørs nå, i 5 serien, den tror jeg også er i ditt prisleie, rør pre får du for en ca 4-8 tusen
    kjøp for all del brukt da er det mindre penger å tape

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er feks Copland cta405 så mye kraftigere enn Xindak v30 da?

Ellers så er det kommet en artig skapning på bruktbørsen:

Audio Note kit 1 selges (300B SET)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jevnlig gjennom brukten på her på avforum og på HiFisentralen så ser jeg hva som dukker opp...

men forstått at aktuelle merker er McIntosh, Copland, Sugden, Audio Valve og evt Xindak - helst kombinert med rørbytte

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som sikkert kan være av interesse for trådstarter å få litt kjennskap til (meg også for den saks skyld) er hvilke "symptoner" RF-63 får når den ikke "fores" tilstrekkelig. Regner kanskje med at du har noe å dele med deg her.
    Husker en tid tilbake når jeg testet 2x55 PP rørforsterker på B&W 803N. Disse er jo også en konstruksjon som er glad i "mat" (les: effekt) med litt "uheldige" imperdansekurver. Forsterkeren klarte å drive disse overraskende bra, med unntak av når vi spilte "kompleks" musikk på "høyere" volum. Da mistet den en del kontroll i bassen, som ble noe udefinert (dog uten å "tryne"). Det var ingen tegn til "komprimering" oppover i frekvensområdene. Nå er jo de ht en totalt annen konstruksjon enn RF-63, men er det noe av det samme som skjer med de?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sugden Masterclass IA-4 Klasse A integrert forsterker

Hadde vært gromt å prøve denne... så, går oddsen inn i helga så kanskje

Side 33 av 39 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •