Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 39 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 766
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Det blir ikke voksent før vi kommer opp i slike tall, Hoj :-D

Er det noen mulighet for å komme og høre engang? Har ikke så mye erfaring med ulike rørmerker, det var bare så innertier med Ayon og meg at det egentlig ikke var noe å lure på hvilket merke jeg skulle ha, men det hadde vært litt artig å vite forskjellene slik at jeg kan følge bedre med i denne "krigstråden"..

Finnes det noen med MA også i Stavangerområdet btw?

En annen ting Hoy,
    Det kan ALLTID bli bedre, tro du meg.. Etter at jeg byttet ut Spirit'en med Typhon/Audiovalve har jeg fått ny favoritt CD. Det er så mye detaljer og trøkk i den platen at den blir "ny" for hver oppgradering jeg gjør.
    AY(re)ON - Into the Electric Castle, helt fantastisk 8)
    Fikk du testa ut AV Baldur 80??
    For ett beist

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Fikk du testa ut AV Baldur 80??
    For ett beist
    Heisan,

For å være ærlig kjøpte jeg Typhon'ene og Audiovalven usett og uhørt.. Ayon var jeg aldri i tvil om, og AV'en hadde jeg lest en del om, og fikk beskejd fra Resonans (de kjenner du til, tror jeg..) om at det vil gå kjempebra så jeg "gamblet".

Når du sier Baldur 80 er beist, du er velkommen til å prøve å gå noen meter med en Typhon i hver arm.. Gode gud så tunge de er !!!
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens.

Noen som har hørt Xindak sine rørforsterkere?

Og hvordan lyder den iforhold til MA? (da eg ikke har noen annnen å samenligne med) 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke voksent før vi kommer opp i slike tall, Hoj :-D

Er det noen mulighet for å komme og høre engang? Har ikke så mye erfaring med ulike rørmerker, det var bare så innertier med Ayon og meg at det egentlig ikke var noe å lure på hvilket merke jeg skulle ha, men det hadde vært litt artig å vite forskjellene slik at jeg kan følge bedre med i denne "krigstråden"..

Finnes det noen med MA også i Stavangerområdet btw?
    Håper på å ha et treff når GTA'n er i hus - om jeg beholder den får vi se på, men folk kan komme å høre.

Kokken har MA... (tror jeg)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Hei folkens.

Noen som har hørt Xindak sine rørforsterkere?

Og hvordan lyder den iforhold til MA? (da eg ikke har noen annnen å samenligne med) 8)

Nå skal ikke jeg skryte på meg å si at jeg kan MA så godt. Jeg har testet KT88, og med orgianlrør så låt det ikke godt hos meg. På samme system har jeg hørt Xindak MT-3 og Xindak XA6200, med orgianlrør - og det låt mye bedre hos meg (synes jeg)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Nå skal ikke jeg skryte på meg å si at jeg kan MA så godt. Jeg har testet KT88, og med orgianlrør så låt det ikke godt hos meg. På samme system har jeg hørt Xindak MT-3 og Xindak XA6200, med orgianlrør - og det låt mye bedre hos meg (synes jeg)
    Hvordan? strammer bass ? osv.. kan du beskrive det? evnt samenligne mot en transistor vis det er mer likt?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke dere bare sloss om hvilken forsterker som er best og så sender en av dere resultatet til meg på PM,så jeg vet hvilken jeg har lyst på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i utgangspunktet tenkt til å slå meg litt til ro med 2 ganger Parasound NC 2250 brokoblet til Klipschene ( skulle vel ha nok krefter skulle jeg tro ) Dette ikke for at Klipsch trenger mye krefter men har funnet ut at 2 er bedre enn en, ( raskere bedre kontroll og passer bra til mine tanker om steget opp til RF 63 ) Jeg liker lyden bedre og bedre i parasounden og koser meg men jeg mangler magien på en del av cdene mine som bare rør kunne få frem. Defor har jeg bestemt meg for å kjøpe en rimelig rørforsterker som skal stå fremme lett tilgjengelig, krav er at den skal være KT 88 bassert. Kanskje mulig å få brukt, Norsk importør og volumkontroll allerhelst med fjernkontorll. Så jakten er i gang. :-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

For å være ærlig kjøpte jeg Typhon'ene og Audiovalven usett og uhørt.. Ayon var jeg aldri i tvil om, og AV'en hadde jeg lest en del om, og fikk beskejd fra Resonans (de kjenner du til, tror jeg..) om at det vil gå kjempebra så jeg "gamblet".

Når du sier Baldur 80 er beist, du er velkommen til å prøve å gå noen meter med en Typhon i hver arm.. Gode gud så tunge de er !!!
    Joda, det stemmer..
    Har en fortid derfra.. Uten å gå for mye inn på den delen
    Hørte AV-settet sammen med Triangle magellan Cello og EMC 1 UP.
    Låt rett og slett fantastisk

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg har i utgangspunktet tenkt til å slå meg litt til ro med 2 ganger Parasound NC 2250 brokoblet til Klipschene ( skulle vel ha nok krefter skulle jeg tro ) Dette ikke for at Klipsch trenger mye krefter men har funnet ut at 2 er bedre enn en, ( raskere bedre kontroll og passer bra til mine tanker om steget opp til RF 63 ) Jeg liker lyden bedre og bedre i parasounden og koser meg men jeg mangler magien på en del av cdene mine som bare rør kunne få frem. Defor har jeg bestemt meg for å kjøpe en rimelig rørforsterker som skal stå fremme lett tilgjengelig, krav er at den skal være KT 88 bassert. Kanskje mulig å få brukt, Norsk importør og volumkontroll allerhelst med fjernkontorll. Så jakten er i gang. :-D

Denne kanskje Xindak V30
    Tror den har vært omtalt her i tråden før og den har fjernkontroll

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Denne kanskje Xindak V30
    Tror den har vært omtalt her i tråden før og den har fjernkontroll
    Du får demoforsterkeren hans for 8500,-

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv sett på Xindax V30 forsterkeren, men, har ingen erfaring med rør, men sykt lyst å prøve.

Har Klipsch RF-63 som kommer til og bli brukt i stereo oppsett, og kunne virkelig tenkt meg en og prøve rørforsterker i dette oppsettet.

Noen tips?
    Fordeler/Ulemper med rør?
    Varme?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Har selv sett på Xindax V30 forsterkeren, men, har ingen erfaring med rør, men sykt lyst å prøve.

Har Klipsch RF-63 som kommer til og bli brukt i stereo oppsett, og kunne virkelig tenkt meg en og prøve rørforsterker i dette oppsettet.

Noen tips?
    Fordeler/Ulemper med rør?
    Varme?
    Har ikke selv testet eller hørt Xindac, men det står noen "brukererfaringer" her på forumet, om du søker.
    Ellers så er det en test i Hjemmekino for en tid tilbake.

Jeg har testet og lyttet til en del forskjellige rørforsterkere gjennom årene - og noen erfaringer, inntrykk og synspunkter finner du i både denne - og et par andre tråder er på forumet.

Generelt vedr. rørforsterkere:
    Ulemper - ja, de blir varme, men mange leveres med gitter/deksel over rør slik at ikke barn eller dyr kan "brenne" seg. Noen har en litt "komplisert" måte å justere Bias på (strømstyrke til effektrørene), men dette er noe som kun må gjøres når man setter i evt. nye effektrør (og det er ikke ofte - både pre- og effektrør holder i mange år). Enkelte Kina-fabrikater ville jeg kanskje styrt unna. Noen rør-forsterkere kan støye en del (sus) på lettdrevne (følsomme høyttalere). Det er flere årsaker, bl.a. trafoene som forårsaker dette. Ellers er det ingen andre ulemper med rør-forsterkere.

Fordeler - Lyden, selvom dette er subjektivt. De aller fleste rørforsterkere tilfører en "varme" i mellomtone og diskant som man enten ikke liker, eller ikke klarer seg uten.
    I mine ører (og min mening) så synes jeg at de fleste transistorforsterkere jeg har testet og lyttet til i lengre perioder stort sett (det finnes hedelige unntak) lyder "harde/kalde/analytiske" fremfor rørforsterkere. Men.. det finnes også enkelte rørforsterkere som også har karakteristikker i denne retning.

OBS! Veldig mange nye rørforsterkere (også godt oppover i prisklassene) leveres med dårlig lydende billige "møkkarør", spesielt pre-rørene. Så man må "kalkulere" med å bruke noen kroner på gode NOS rør for å få "go-lyd".

Du ønsker tips. Da må du indikere prisnivå, ellers så blir det "umulig" :-)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Har ikke selv testet eller hørt Xindac, men det står noen "brukererfaringer" her på forumet, om du søker.
    Ellers så er det en test i Hjemmekino for en tid tilbake.

Jeg har testet og lyttet til en del forskjellige rørforsterkere gjennom årene - og noen erfaringer, inntrykk og synspunkter finner du i både denne - og et par andre tråder er på forumet.

Generelt vedr. rørforsterkere:
    Ulemper - ja, de blir varme, men mange leveres med gitter/deksel over rør slik at ikke barn eller dyr kan "brenne" seg. Noen har en litt "komplisert" måte å justere Bias på (strømstyrke til effektrørene), men dette er noe som kun må gjøres når man setter i evt. nye effektrør (og det er ikke ofte - både pre- og effektrør holder i mange år). Enkelte Kina-fabrikater ville jeg kanskje styrt unna. Noen rør-forsterkere kan støye en del (sus) på lettdrevne (følsomme høyttalere). Det er flere årsaker, bl.a. trafoene som forårsaker dette. Ellers er det ingen andre ulemper med rør-forsterkere.

Fordeler - Lyden, selvom dette er subjektivt. De aller fleste rørforsterkere tilfører en "varme" i mellomtone og diskant som man enten ikke liker, eller ikke klarer seg uten.
    I mine ører (og min mening) så synes jeg at de fleste transistorforsterkere jeg har testet og lyttet til i lengre perioder stort sett (det finnes hedelige unntak) lyder "harde/kalde/analytiske" fremfor rørforsterkere. Men.. det finnes også enkelte rørforsterkere som også har karakteristikker i denne retning.

OBS! Veldig mange nye rørforsterkere (også godt oppover i prisklassene) leveres med dårlig lydende billige "møkkarør", spesielt pre-rørene. Så man må "kalkulere" med å bruke noen kroner på gode NOS rør for å få "go-lyd".

Du ønsker tips. Da må du indikere prisnivå, ellers så blir det "umulig" :-)
    Tenker evt rundt 10K på integrert rørforsterker.
    Bytte NOS rør har jeg allerede tatt med i beregningen... men hva ligger NOS rør på i prisklasse?

Er den litt varmere og fine rør lyden jeg har hørt så mye godt om jeg er ute etter, og tenkte og begynne med stereo oppsett med Klipsch RF-63, og prøve meg litt fram der, og prøve å bytte litt NOS rør og se av hva lyden blir...

Men, er på ukjent terretorium, så trenger litt veiledning. Vil helst unngå å kjøpe crap

Den du hadde brukt hørtes interessant ut, så send med mer info på pm

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har vært borti denne?

T. A. C. 834 Rør forsterker - FINN Torget

eller

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...de=16584706???

Er ganske blank på rør her folkens... litt veiledning?

Tenker budsjett på 10K, til Klipsch RF-63, stereo forst.
    :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker evt rundt 10K på integrert rørforsterker.
    Bytte NOS rør har jeg allerede tatt med i beregningen... men hva ligger NOS rør på i prisklasse?

Er den litt varmere og fine rør lyden jeg har hørt så mye godt om jeg er ute etter, og tenkte og begynne med stereo oppsett med Klipsch RF-63, og prøve meg litt fram der, og prøve å bytte litt NOS rør og se av hva lyden blir...

Men, er på ukjent terretorium, så trenger litt veiledning. Vil helst unngå å kjøpe crap

Den du hadde brukt hørtes interessant ut, så send med mer info på pm
    MA (music angel XD-800MKIII)
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har heller ikke hørt TAC 834. Det ligger litt info ute på div. nettsider om denne, så du får lese. Så vidt jeg kan se, så er det Neby Hi-Fi som importerer denne til Norge.

Om du setter "limit" på ca. 10K (inkl. NOS-rør), så er det klart at utvalget begrenser seg mye. I denne prisklassen finnes det (som nye) omtrent kun forsterkere fra Kina, som du evt. må importere selv. Det er nok bruktmarkedet som da er mest aktuelt i ditt tilfelle.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

eller

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...de=16584706???

Er ganske blank på rør her folkens... litt veiledning?

hei

såvidt jeg har skjønt utifra råd jeg selv fikk av bla rognlien, så skal man kjøpe riktig type rørforsterker til rf63 for å kunne få ut mest mulig godlyd av de
    var en del typer og merker jeg ble frarådet og noen merker jeg ble anbefalt
    av merker som ble foreslått kan jeg nevne audio note (L4), ayon, mcintosh
    klasse a produkter MI9, og sugden
    jeg var også inne på tanken på T.A.C (vincent) da jeg har hatt en kt88 fra de før, men ble frarådet dette
    finnes masse på bruktmarkedet hvis man følger med, men jeg vil anbefale deg å gå inn på klipsch tråden på hifisentralen og spør kjennerne der inne, mange hjelpsomme der

lykke til og velkommen (forhåpentligvis) til rør + klipsch vennene

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    MA (music angel XD-800MKIII)

selv om denne er god til prisen vil den ikke være i nærheten av å ta ut det som bor i rf63 dessverre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hei

såvidt jeg har skjønt utifra råd jeg selv fikk av bla rognlien, så skal man kjøpe riktig type rørforsterker til rf63 for å kunne få ut mest mulig godlyd av de
    Hva legger du i "riktig" forsterker. Ser du lister opp noen merker, uten å angi noe særlig nærmere. F.eks. Ayon har jo "hele" spennet:-) Tenker du SET?

Jeg kjenner ikke til Klipsch generelt. Hvilke karakteristikker har denne RF63?
    Ser at de, som Klipsch forøvrig er ganske følsomme 99db. Hvordan er imperdansekurver, fasevinkler osv?
    Hvordan er de mht. støy fra forsterker?

Hørte f.eks på AudioNote / Omega ht. på Horten messa. Det suste og støyet så "gæli" at det kunne ikke jeg hatt i hus :-)

Side 32 av 39 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •