Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 39 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 766
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Var dette myntet på Kjell B...?
    I så fall vil jeg gratulere deg med dagens største idiot-uttalelse..!
    Please enlighten me

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Please enlighten me
    Music Angel: Min HiFi » Kjell B.'s anlegg

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det vist ut som at ma fanatikerne stjeler denne tråden også!!!

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Nå ser det vist ut som at ma fanatikerne stjeler denne tråden også!!!
    :-D :-D :-D ...javel..?!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Mye der som virker imponerende, men med alt det rare som har kommet fra den kanten så stiller jeg meg skeptisk til om det bare er for å virke kompetent?

...spesielt det å dra ett signal igjennom en rørkrets for å gi den rette klangen?? Det første jeg lærte var at alle unødvendige kretser er ett "fy-fy" og ikke gjorde noe annet enn å forringe signalet

skrevet av KjellB
    "Tillegg/endringer: Jeg har i senere tid periodevis kjørt med Music Angel KT88 som signal-processor istedenfor preamp'en i pkt. 2 ovenfor og må si at dette gir fantastisk lyd. Jeg vil nok etterhvert bruke dette som permanent løsning. Best resultat her ga den første versjonen av Music Angel som ble innkjøpt sommeren 2007. Den har drosler fra fabrikken, og med Telefunken-rør hele veien (små-rørene) kan det ikke bli bedre."

Trodde hele ampen var "fantastisk".. Men nå er det visst bare linjedelen som er bra! Neste? Bygge egen utgang fpr pre?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kapitulerer!!! MA er den beste rørforsterkeren jeg har hørt,har nå satt mine to andre rørforsterkere til salgs og nye ma er bestilt,en til hvert rom i huset og med masse rør så jeg kan bytte for hver cd eller vinylplate jeg skal høre på...
    NB! vil påpeke til alle dere andre idioter som ikke vil innrømme at MA er best,skjerp dere! det er lov og skifte mening samt innrømme et nederlag.
    Har sendt en mail til flere hifi forhandlere og forklart dem at ved å ta inn MA så vil de få en sinnyk fortjeneste og de fleste skal nå ta inn MA da de leser her inne hvor fantastisk disse forsterkerne er i forhold til det meste annet...

Så dere MA frelste ikke diss meg noe mer nå da jeg faktisk ELSKER MA...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det MULIG å gjøre dette til noe annet en en ren MA-tråd (det finnes fra før her på forumet)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte f...Er det mulig! Fakta er at noen ALLTID vet best! Noen er alltid sterkest(eventuelt har sterkest far),peneste dama,hus,bil,båt,hytte osv.

Personlig var jeg faktisk den ENESTE som gikk i takt under hele militærtjenesten......Hmm,rart?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LANCASTER
    Svarte f...Er det mulig! Fakta er at noen ALLTID vet best! Noen er alltid sterkest(eventuelt har sterkest far),peneste dama,hus,bil,båt,hytte osv.

Personlig var jeg faktisk den ENESTE som gikk i takt under hele militærtjenesten......Hmm,rart?
    Avsporing igjen. Kjellemann sier jo så klart han vet best men de fleste mennesker har en litt mer ydmyk holdning til meget subjektive saker som lyd jo er. Dessuten har de fleste her et poeng med at ingen har sagt noe stygt, negativt eller destruerende rundt MA i det hele tatt. Jeg og de andre det vises til har kun sagt at det vi har erfart er anderleses og noe er bedre, dermed kommer diktatorern med full vrede og anmoder om moderering eller sensur som de gjerne kaller det i diktaturer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takes 2 to tango..

Dere har svingt dere med kjellb og ødelagt hver jævla rørtråd på detta forumet, så det er ingen her som er noe bedre enn noen andre..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers
    Takes 2 to tango..

Dere har svingt dere med kjellb og ødelagt hver jævla rørtråd på detta forumet, så det er ingen her som er noe bedre enn noen andre..
    Hei igjen kjellb! Hvorfor har du åpnet 2 stk nye nick???

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Kritiserer BEGGE parter for å ødelegge alle rørtrådene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Avsporing igjen. Kjellemann sier jo så klart han vet best men de fleste mennesker har en litt mer ydmyk holdning til meget subjektive saker som lyd jo er. Dessuten har de fleste her et poeng med at ingen har sagt noe stygt, negativt eller destruerende rundt MA i det hele tatt. Jeg og de andre det vises til har kun sagt at det vi har erfart er anderleses og noe er bedre, dermed kommer diktatorern med full vrede og anmoder om moderering eller sensur som de gjerne kaller det i diktaturer.
    :-D Var "kjellemann" jeg sikta til!

Blir bare så lei av det evige gnålet om MA's fortreffelighet..

God lyd er og blir subjektivt(min mening)!

Forøvrig enig i alt du skriver ovenfor:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gir opp

JEG GIR OPP!

GIDDER IKKE BRUKE MER TID PÅ DETTE VÅSET.

TRÅDEN JEG STARTET HER VAR MENT Å SKULLE OMHANDLE ULIKE RØRFORSTRERKERE - SLIK AT DET SKULLE VÆRE EN LITEN MULIGHET Å ORIENTERE SEG I "UTVALGET" OG KANSKJE FÅ NOEN TIPS "På veien".

SLIK HAR DET IKKE BLITT!

Når vi i tillegg har fått inn en aktør inn som ikke har mindre selvbilde, enn å ha påtatt seg rollen som selvoppnevnt talerør for ALLE musikere i hele verden - og alle musikere i hele verden er enige om en ting - what's then the point with any further discussions?

Å forsøke å holde en nogenlunde reflektert, seriøs og fruktbar tråd - med meningsutvekslinger - der det faktisk er "lov" å være uenig, og ha en annen mening - uten at det skal bli "krangling" er komplett umulig. Det er nok lettere der det ikke er lov å være uenig.

SÅ - IGJEN - JEG GIR OPP!

AT LEAST FOR A WHILE

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LANCASTER
    God lyd er og blir subjektivt(min mening)!
    +1!!
    ...vil også unnskylde meg for å ha bidratt med mitt.. Men man blir litt i overkant engasjert når en person på en nonchalant måte presterer å si at jeg tar feil og rett og slett påpeke alt som er feil med min forsterker. Litt spesielt siden jeg ikke på noe tidspunkt kan se at han har hørt eller målt den

Har vel ikke på noe tidspunkt sagt at MA er en dårlig forsterker.

Iallefall legger jeg MA død for min egen del

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker vi bare får stå på.. Overse det som vi ikke liker.. Dette kan forstsatt bli en god tråd, bare vi får kontroll..

La MA være MA, jeg sier ikke at det merket ikke kan være med i tråden, men da på en positiv måte, allt som har med MA sine "detaljer" kan tas på MA-tråden, så får i som ser at det faktis finnes flere merker stå på og fortelle og snakke om det som faktisk var meningen med denne tråden.

Jeg kan fortelle at nå snart skal Golden Tube Audio se-40 bort til en som skal stille den inn osv. Så skal de (to som er gjort om til monoblokker) ta turen til meg. Da snakker vi om 80w@4hom pr.stk. Det kan bli meget - meget spennede.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg tenker vi bare får stå på.. Overse det som vi ikke liker.. Dette kan forstsatt bli en god tråd, bare vi får kontroll..

La MA være MA, jeg sier ikke at det merket ikke kan være med i tråden, men da på en positiv måte, allt som har med MA sine "detaljer" kan tas på MA-tråden, så får i som ser at det faktis finnes flere merker stå på og fortelle og snakke om det som faktisk var meningen med denne tråden.

Jeg kan fortelle at nå snart skal Golden Tube Audio se-40 bort til en som skal stille den inn osv. Så skal de (to som er gjort om til monoblokker) ta turen til meg. Da snakker vi om 80w@4hom pr.stk. Det kan bli meget - meget spennede.
    Takk for at du prøver å føre tråden på rett spor igjen, Helge
    Ingen skal påstå at du ikke er en kjernekar

Ser frem til det lille forsøket. 80 rørwatt er jo tilnærmet det samme som +200 transistorwatt, så det kan bli veldig spennende Men her er det ett spørsmål om matching... Du får ha de signalrøra i bakhånd hvis det skulle bli litt baktungt

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Men her er det ett spørsmål om matching...
    Jepp det er det som altid.. Men 80w blir spennede, men som du sier det kan jo hende de ikke passer inn. Har så god lyd her hos meg nå, at jeg nesten ikke kan tenke meg at det kan bli bedre, men en vet ikke før en får prøvd.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp det er det som altid.. Men 80w blir spennede, men som du sier det kan jo hende de ikke passer inn. Har så god lyd her hos meg nå, at jeg nesten ikke kan tenke meg at det kan bli bedre, men en vet ikke før en får prøvd.
    Nei det er det som er så fascinerende med hobbyen... Du tror du har fått skviset det lille ekstra ut av det.. Så smekker du inn ett nytt signalrør, og voilà!

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke voksent før vi kommer opp i slike tall, Hoj :-D

Er det noen mulighet for å komme og høre engang? Har ikke så mye erfaring med ulike rørmerker, det var bare så innertier med Ayon og meg at det egentlig ikke var noe å lure på hvilket merke jeg skulle ha, men det hadde vært litt artig å vite forskjellene slik at jeg kan følge bedre med i denne "krigstråden"..

Finnes det noen med MA også i Stavangerområdet btw?

En annen ting Hoy,
    Det kan ALLTID bli bedre, tro du meg.. Etter at jeg byttet ut Spirit'en med Typhon/Audiovalve har jeg fått ny favoritt CD. Det er så mye detaljer og trøkk i den platen at den blir "ny" for hver oppgradering jeg gjør.
    AY(re)ON - Into the Electric Castle, helt fantastisk 8)
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Side 31 av 39 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •